Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat is het enige wat ik je kan zeggen:) 
Ik rijd min of meer western en wat je daar leert is dat je je hele gewicht naar achteren moet verplaatsen bij t achteruit gaan (je zwaar maken). Verder pak ik de teugels ook erg wijd (op mn knieën) maar weet niet of je dat prettig vindt. Merk dat dat laag pakken wel makkelijker is voor mn haf omdat ze nog jong is (bijna 5).
midgie schreef:Denk niet dat ze het doet omdat ze harder moet werken, maar meer omdat het gewoon moeilijker voor haar is,
Mijn instructrice vind dat ze heel netjes achterwaarts gaat; recht, diagonaal en met ruime passen (ze zei dat ze zelden paarden zo mooi recht achterwaarts ziet gaan), maar te diep en nog te hoog met haar kruis. Maar dit is iets van de puntjes op de i zetten zegmaar. Ik heb vanavond les en zal dan nog eens goed met haar overleggen. midgie schreef:Kan heel goed zijn dat ze achter wat spier/pijn heeft, scheve bekken , dan gaan ze ook vaak te diep lopen, om van het nare gevoel af te zijn, aan de hand trainen is dan juist de oplossing, wat goeie rechtricht oefeningen doen dat ze aan beide kanten goed gaat dragen en sterker en soepeler in haar achterhand gaat worden,met een ruiter is dat vaak toch wat moeilijker natuurlijk,