Grote 3 jarige friese merrie voor de 6e x o.h.z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Grote 3 jarige friese merrie voor de 6e x o.h.z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:41

Pytsje is een 3 jarige merrie die toen deze foto's zijn gemaakt voor de 6e x o.h.z. liep, ze doet het supergoed, ze accepteerd me helemaal op haar rug. Soms is er nog eens iets spannends maar dat is logisch met zo'n jong paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag opbouwend commentaar Lachen

nestle

Re: Grote 3 jarige friese merrie voor de 6e x o.h.z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:42

leuke fries.
pakt het goed op hoor ziet er fijn uit ga zo door!!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:43

jeetje, wat een gigant! wat is haar stokmaat? (of heb ik hier overheen gelezen?)

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:44

zo.. das zeker een grote fries..
wat een mooi beest zeg..
ziet er al goed uit !

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:45

Ten eerste: wat een mooie merrie! Verder ziet het er netjes uit, op de foto's zie ik een oplettend paard wat lekker aan het werk is. Gaat ze dit jaar naar de keuring?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:45

DeniseES schreef:
jeetje, wat een gigant! wat is haar stokmaat? (of heb ik hier overheen gelezen?)

Ik heb haar een aantal maanden geleden gemeten op 1,62/1,63, ze zal nu wel weer aardig gegroeid zijn, maar ik ben ook klein hoor 1,60m Haha!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:46

getup schreef:
Ten eerste: wat een mooie merrie! Verder ziet het er netjes uit, op de foto's zie ik een oplettend paard wat lekker aan het werk is. Gaat ze dit jaar naar de keuring?

Ze is inderdaad erg werkwillig en helemaal geconcentreerd op mij (95% van de tijd dan Knipoog )
Ze gaat dit jaar inderdaad naar de keuring, er mogen nog wel wat kilotjes af maar dat komt vast goed Knipoog

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:47

nestle schreef:
leuke fries.
pakt het goed op hoor ziet er fijn uit ga zo door!!

magiclove schreef:
zo.. das zeker een grote fries..
wat een mooi beest zeg..
ziet er al goed uit !

Dankjulliewel Ja

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:48

Ziet er goed uit! Ja
Welke Neusriem heb jij ? Als ik vragen mag Haha!
Want bij deze,valt het wit tenminste op Clown

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:51

Dank je Lachen
Eumm de neusriem is volgens mij een bonfire Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:51

Ik zou moest ik jou zijn nog een beetje wachten met hem zo aan de teugel te laten doen lopen!!!
Eerst de basisdingen trainen van sturen, halt houden. Dit is veel belangrijker nu! Zo zal je paard heel snel reageren op je hulpen.
Want als je nu al begint met een constante druk, ga je het later nog lastig ermee hebben.

Verder waarom heeft ie peesbeschermers aan??

Veel succes ermee

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 19:30

charlotvanre schreef:
Ik zou moest ik jou zijn nog een beetje wachten met hem zo aan de teugel te laten doen lopen!!!
Eerst de basisdingen trainen van sturen, halt houden. Dit is veel belangrijker nu! Zo zal je paard heel snel reageren op je hulpen.
Want als je nu al begint met een constante druk, ga je het later nog lastig ermee hebben.

Veel succes ermee

Ik vraag haar niet aan de teugel en heb geen constante druk, slechts een contact teugel, ze gaat zelf naar beneden omdat ze goed aan het been en over de rug loopt, dit zie ik ook liever dan een paard die aan de teugel getrokken word, vandaar dat ik mijn hand stil en alleen met contact houd.

Ze heeft peesbeschermers om tegen eventuele blessures misschien Verward
Ik weet niet of je weet waarvoor peesbeschermers zijn uitgevonden..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:34

ziet er al goed uit
en peesbeschermers heb ik ook om tijdens het rijdne, vooral bij een jong beestje wat wel eens gekke sprongen kan maken, en zich zelf kan raken dan

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:35

@charlotvanre Friezen hebben al snel zo'n hals hoofdhouding. Ik denk inderdaad ook dat DjunDjun alleen met een contact teugel rijd. Dit kun je ook wel zien aan de verkeerde stellingen nog.
Wat ik als tip zou mee willen geven is ga gewoon zo lekker door. Rij haar nog niet aan de teugel en probeer als je dadelijk wat verder bent met inrijden/doorrijden om de hals wat langer lager te krijgen. Ik vind dat je het goed doet hoor wat ik zo van de foto af kan lezen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:00

Veel Friezen gaan gelijk omlaag met hun hoofd, daar hoef je vaak niks voor te doen. Zorg dat hij lekker veel ruimte krijgt zo dat je Fries op zijn eigen benen leert lopen, het dier oogt wel groot, die van mij is 1.68 en lijkt zo wat even groot *LOL*

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:00

Ziet er goed uit Iris Pietsje pakt het super op Haha! En jij rijd haar netjes, geeft haar lekker kans om jong te zijn het op een eerlijke manier te leren en druk op de teugels heb je zekers niet Cool

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:03

Mooi paard, ze oogt indd groot!

Wat voor afstamming zit erachter?

Rijden ziet er al keurig uit hoor, fijn zo rustig aan doen Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:04

DjunDjun schreef:
charlotvanre schreef:

Veel succes ermee

Ik vraag haar niet aan de teugel en heb geen constante druk, slechts een contact teugel, ze gaat zelf naar beneden omdat ze goed aan het been en over de rug loopt, dit zie ik ook liever dan een paard die aan de teugel getrokken word, vandaar dat ik mijn hand stil en alleen met contact houd.

Ze heeft peesbeschermers om tegen eventuele blessures misschien Verward
Ik weet niet of je weet waarvoor peesbeschermers zijn uitgevonden..

Probeer haar wat meer lengte in de hals te geven en vwnw, dan kan ze meteen goed aan de balans werken daar heb je heel veel profijt van later. En peesbeschermers zijn uitgevonden door de commercie, de pezen onder die dingen worden veel en veel te heet waardoor ze juist blessures in de hand kunnen werken. Heeft zelfs in de Bit gestaan, ze dienen nergens voor behalve voor het plaatje, net als bandages.

Verder een heel leuk paard, ze toont heel groot. Wie is haar vader?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:20

Wauw heel mooie fries heb je daar!
Ik vind ook de foto's er goed uit zien. Ben het met je eens dat je haar met beenbescherming rijdt, en ik zou idd ook proberen om als ze wat verder is haar hals wat lager te krijgen. Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:25

Niet teveel aan de voorkant zitten hoor, wat hier soms wel geadviseerd wordt... (wat lager in de hals proberen te krijgen..?? Verward Dat doet ze straks vanzelf wel als ze wat meer balans krijgt en sterker wordt; dan zal ze makkelijk de hand voorwaarts neerwaarts volgen, verder niet 'proberen' dus.) Je rijdt haar netjes en er is niks mis met een groen paard die dan uit zichzelf de hand opzoekt (integendeel). Het geeft aan dat het paard over de rug gaat en ontspannen in tact loopt. Mooi paard en mooie combinatie, veel succes samen! Lachen
Laatst bijgewerkt door Lante op 19-02-08 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:27

wheezyheart schreef:
@charlotvanre Friezen hebben al snel zo'n hals hoofdhouding. Ik denk inderdaad ook dat DjunDjun alleen met een contact teugel rijd. Dit kun je ook wel zien aan de verkeerde stellingen nog.
Wat ik als tip zou mee willen geven is ga gewoon zo lekker door. Rij haar nog niet aan de teugel en probeer als je dadelijk wat verder bent met inrijden/doorrijden om de hals wat langer lager te krijgen. Ik vind dat je het goed doet hoor wat ik zo van de foto af kan lezen

Klopt inderdaad over de hals hoofdhouding van friezen, ik loop stage op een stal met friezen en de jonge friezen daar doen het ook.
Inderdaad een goede tip om later de hals wat langer en lager te krijgen, nu nog lang niet dan valt ze veel te veel op de voorhand, ik blijf eerst van de voorhand af.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:28

Yvonnelind schreef:
Niet teveel aan de voorkant zitten hoor, wat hier soms wel geadviseerd wordt... (wat lager in de hals proberen te krijgen..?? Verward Dat doet ze straks vanzelf wel als ze wat meer balans krijgt en sterker wordt; dan zal ze makkelijk de hand voorwaarts neerwaarts volgen, verder niet 'proberen' dus.) Je rijd haar netjes en er is niks mis met een groen paard die dan uit zichzelf de hand opzoekt (integendeel). Het geeft aan dat het paard over de rug gaat en ontspannen in tact loopt. Mooi paard en mooie combinatie, veel succes samen! Lachen

Nee inderdaad, later kan ze misschien wat langer gaan lopen met de hals, ze is nu natuurlijk nog zoekende, dat komt vanzelf wel. Dankjewel Lachen

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:29

mooi ding. lekker stevig voor zo'n jong dier..
Probeer zelf naar voren te kijken, dan kan je een eventuele schrikreactie beter verwerken dan wanneer je omlaag kijkt. en super van het halstertouw om de hals..
Succes, komt wel goed

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:29

cruesli schreef:
Mooi paard, ze oogt indd groot!

Wat voor afstamming zit erachter?

Rijden ziet er al keurig uit hoor, fijn zo rustig aan doen Lachen

Haar vader is Andries en de vader van de moeder is Tamme.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:30

Susy_Q schreef:
mooi ding. lekker stevig voor zo'n jong dier..
Probeer zelf naar voren te kijken, dan kan je een eventuele schrikreactie beter verwerken dan wanneer je omlaag kijkt. en super van het halstertouw om de hals..
Succes, komt wel goed

ja ze is al wat aan het afvallen door het werken ook natuurlijk, moet ook niet te veel ze is nog vol op in de groei.
Goede tip van het naar voren kijken, ik kijk inderdaad gauw naar beneden, dankjewel.