Persoonlijke favoriet

Een woeste sprong
Te vroege afzet, we moeten nog hard oefenen op afstand berekenen. 
En haar mooie koppie, graag opbouwend commentaar op het rijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Te vroege afzet, we moeten nog hard oefenen op afstand berekenen. 
Simmie schreef:Tip: leg een drafbalkje neer als je gaat springen. Is handiger voor jou en je paard om de afzet te bepalen. Zeker als jullie beiden nog niet veel ervaring hebben met springen.
Ook in het meegaan met de sprong je bovenlichaam wat "langer" houden, niet teveel inelkaar kruipen!
Verder: let op je zit; je neigt een beetje naar "stoelzit". Let er op dat je schouders-heup-hak op 1 lijn zitten. Nu steek je je onderbeen te veel naar voren weg.
Tot slot: je hebt een leuk paard! Veel plezier er mee.
DjunDjun schreef:Simmie schreef:Tip: leg een drafbalkje neer als je gaat springen. Is handiger voor jou en je paard om de afzet te bepalen. Zeker als jullie beiden nog niet veel ervaring hebben met springen.
Ook in het meegaan met de sprong je bovenlichaam wat "langer" houden, niet teveel inelkaar kruipen!
Verder: let op je zit; je neigt een beetje naar "stoelzit". Let er op dat je schouders-heup-hak op 1 lijn zitten. Nu steek je je onderbeen te veel naar voren weg.
Tot slot: je hebt een leuk paard! Veel plezier er mee.
De drafbalk ligt er wel, maar verder naar achteren dan de meesten hebben, ik heb hem op twee galopsprongen er voor.
Die van mijn houding boven de sprong is een goede, daar zal ik op letten.
Mijn houding verder over m'n onderbeen die te ver naar voren steekt, dat zag ik zelf ook maar komt ook merendeels door het springzadel, normaal rijd ik altijd met dressuurzadel.
Dankjewel voor je commentaar
Waarschijnlijk lag de balk die jij had neergelegd niet op de goede afstand voor je paard aangezien ze niet goed uit kwam voor de sprong.
Kirkay begint lekker te lopen. Jullie zijn echt enorm gegroeid samen
Tis een lieve leuke merrie
mazzeltje schreef:Ik heb een half zusje van haar!!
En ik zie echt wel gelijkenissen, vooral de gezichtsuitdrukkingen!
En Jip is ook niet bepaald makkelijk!
Voor foto's!
[ITP] Jipper!!!
Wat een mooie kleur heeft Jip zeg! Daan_Ordeal schreef:Ik denk dat Simmie een drafbalk vlak voor de sprong bedoelt (ik meen dat die op 1,75m moet liggen) zodat je vanuit draf aanrijdt, gewoon rustig beginnen. Vandaar ook DRAFbalkWaarschijnlijk lag de balk die jij had neergelegd niet op de goede afstand voor je paard aangezien ze niet goed uit kwam voor de sprong.
Leuk paardje hoor, succes verder!
Daarom spring ik ook niet hoog maar wil goed leren afstanden schatten. iesolde schreef:Ziet er goed uitKirkay begint lekker te lopen. Jullie zijn echt enorm gegroeid samen
Tis een lieve leuke merrie
Ze liep ook wel heel lekker gisteren, ik wil ook snel foto's zien van jou op Myrthe hoor hihi