niet meer willen wijken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

niet meer willen wijken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:15

ik heb een 4 jarige fries die normaal heerlijk aan de hulpen staat. nu dus al 2 x niet. geef hulp om te wijken en hij loopt doodleuk door mn been heen. ook als ik met zweep tikje bijgeef gaat hij wegrennen. wel krijg ik zoals volte openen en sluiten wel goed voor elkaar. maar het wijken zelf lukt niet meer. van te voren deed hij dit als de beste nooit moeite mee.
moet ik nu maar eens een klein spoortje aantrekken om hem net wat meer bij te kunnen tikken?
of zijn er nog andere tips?
tanden enz zijn goed.

dayenxbyoux

Re: niet meer willen wijken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:21

ik zou toch dat spoortje eventjes proberen, proberen kan altijd!

succes Haha! !

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:23

Probeer anders eerst een heel klein stukje, dus op de binnenhoefslag afwenden en maar 1 metertje wijken.
Als dat goed gaat dan steeds iets eerder afwenden. Maar niet overdrijven, als ze het weer een paar keer redelijk heeft gedaan dan is het goed voor die dag.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:25

dat lukte vandaag dus ook niet. had net binnehoefslag en pasje opzei kreeg ik dus helemaal niet voor elkaar.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:27

Heeft hij geen kleine maar toch wel lastige blesure opgelopen? Rare sprong even vastgelegen met rollen, sliding in de wei, etc. Kan net even iets niet lekker zitten, wijken en openen sluiten is namelijk wel verschillend in buiging misschien gaat opzij met minder buiging nu even niet?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:28

Lijkt me dan eigenlijk ook dat hij ergens last van heeft.
Kun je hem niet een weekje stilzetten?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:31

stilzetten gaat niet heb zondag wedstrijd en voor de rest loopt hij wel goed. ook buiging enz gaan gewoon lekker. hij loopt ook niet moeilijk of wat dan ook. tanden zijn ook gewoon goed.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:56

Het hoeft ook niet te zijn dat je het direct merkt maar soms hoeft er maar een kleine blokade te zijn die een paard echt dwars kan zitten.
Voorbeeld 3 jarige hengst kon bepaalde oefeningen niet
osteopaat voor maar paar kleine dingen en zei dat het voornamelijk training was maar na zijn bezoek ging alles wel veel makkelijker....

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:58

oke nou hij heeft morgen gewoon zn dagje rust(heel de dag buiten maar niet rijden) en zal woensdag nog eens proberen kijken of het al wel weer lukt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:07

Haha ik doelde niet op rust maar misschien aangepaste training (longeren? werk aan de hand?) en eventueel iemand met verstand even laten nakijken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:12

nee weet het maar ik rij hem maar om de dag en hooguit 4 x per week. vrees dat longeren morgen niet gaan lukken vanwege de bevroren grond.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:27

nee dat is ook niet handig dan heeft hij straks 4 gebroken benen Tong uitsteken Maar als je wel kunt longeren kun je misschien kijken waar hij het moeilijk vind en of dat al was of nieuw.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:42

ja gaat even hard duimen dat er een stukje begaanbaar is. hij had er wel heel erg spijt van want liep erna allemaal te slijmen en vanavond ook nog.