Pretty Woman @ Training en wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman @ Training en wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:05

Mijn knappe dame heeft weer gewerkt...Al liep ze zowel zaterdag als zondag niet zoals ik wilde...Het gaat al een weekje een beetje minder maar zowel de goede als de minder goede momenten mogen getoond worden! Ja
Ondanks alles moest mijn lesgeefster me vragen of Pretty niet te koop was, zij zocht nl nog een paard! Ze was razend enthousiast over mijn kleine meid Ja Ondanks dat mijn lesgeefster haar wel vertelde dat Pret niet de gemakkelijkste was! Anyhow, al bij al mag ik niet boos zijn op mijn dame...Ik ben niet blij met de proeven die ze gelopen heeft, misschien zelfs een tikkeltje teleurgesteld omdat ze het uitgerekent op de finale moet doen...(we hadden de beker nog kunnen winnen...) maar dat is nu eenmaal het mooie en het risico van de paardensport...Je moet met twee zijn! En uiteindelijk mag ik al heel blij zijn met wat we tot nog toe bereikt hebben. Wat ze tot nu toe heeft bijgeleerd...Ondanks dat het af en toe wat traag lijkt te gaan...Als ik realistisch ben weet ik dat ik haar gewoon nog meer tijd moet gunnen...

de training zaterdag, ze wilde eerst absoluut niet vooruit. Het enige moment dat ze wél vooruit was, was als ze weg sprong van een of ander onzichtbaar monster Rolleyes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVVQDX3W.jpg
Deze foto doet me er aan denken dat ze ook spontaan vergat hoe ze in galop moest aanspringen Rolleyes
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYX7H7VX.jpg
Afbeelding
een paar twijfelende pasjes achterwaarts máár wel een paar pasjes achterwaarts Ja en ontspannen!

En de wedstrijd, in de losrijpiste liep ze nog wel aardig, wederom niet fijn in mijn hand (vond ik dan) en vrij moeilijk voorwaarts te krijgen. Maar iig beter dan zaterdag, in de piste begonnen beide proeven goed, Een proef zijn we met een 8 begonnen! Helaas stond er in haar galop een 3 gezien madam in de helft van de lange zijde (ze moest tot a galopperen) de handrem op trok Rolleyes In haar eerste proef flikte ze het zelfde, een 8 voor een draf oefening, maar een 3 voor een draf oefening een paar oefeningen verder omdat ze, in dezelfde hoek, ineens op de rem ging en zich half steigerend 180° omdraaide Rolleyes gelukkig ben ik het wel gewoon en kon ik haar meteen terug omdraaien en rustig verder rijden maar die 3 telt door natuurlijk...Had ze deze wél normaal gelopen hadden we deze proef gewonnen Rolleyes we stonden op niet eens 0.5% achterstand op de 1ste Rolleyes Nu liep het paard van degene die 1ste was de hele proef mank...Dus of ik op die scores en plaatsen mag af gaan?
Afbeelding
foei kath strenge binnenhand Hamer
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYAB436S.jpg
Afbeelding
wéér die binnenhand! Mijn lesgeefster vermoord me Bloos
Afbeelding
fijner beeld voor de handhouding, jammer van mijn achterlijke manier van zitten Rolleyes
Afbeelding
tussendoor wat stappen
Afbeelding
te ver naar voor...Te ver naar achter....Maar zelden rechtop Rolleyes
en voor de verandering die binnen hand, ik ga mijn polsen een keer aan elkaar vast binden Scheve mond Overigens denk ik dat ik heel vaak mijn binnenteugel langer heb dan mijn buitenteugel...Want ik ben totaal niet hard in haar mond...
Afbeelding

Jnien

Re: Pretty Woman @ Training en wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:07

En toch ziet het er goed uit!
Succes!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:09

Prbeer je handen wat lager te houden; je hebt een hoek in je elleboog te klein is; je armen teugels tot het bit moeten in een lijn lopen; dit is niet zo bij jou

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:10

Ik vind het er allemaal wat gestresst uitzien.
Niet lekker ontspannen zegmaar Bloos
Laat haar eens wat meer los van voren&zakken
Dan ga je automatisch meer ontspannen en krijgt
zij ook de ruimte dat te doen. Voor de rest loopt
het heel netjes hoor, maar het viel me op.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:12

ziet er toch wel goed uit! Vind jullie een leuk stel! jullie komen er wel..
Mooi paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:13

Vind het er ook gespannen uitzien, ook die achterwaarts. Probeer wat meer teugel te geven en wat meer van achter naar voor te rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:15

dankje voor de tips allemaal, toch wil ik even vermelden dat Pret normaal gezien niet zo gespannen loopt en ik er idd aan werk om haar langer te laten vanvoor Knipoog Dat was dus het probleem zowel zaterdag als zondag. Het was nauwelijks te doen om haar meer teugel te geven want elke keer als ik wat gaf sprinte ze er van door. Sloot haar dus vrij bewust volledig op vanvoor zodat ik de controle bleef houden Lachen Wil niet zeggen dat ik niets ga doen met de tips! Knipoog Maar gewoon even ter uitleg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:16

Snap je wel, maar werk dan met ophoudingen en blijf niet 'hangen'. Dit is alles behalve prettig voor je paard. Net als je binnenhand. Succes, goed dat je eraan werkt !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:18

Juul schreef:
Snap je wel, maar werk dan met ophoudingen en blijf niet 'hangen'. Dit is alles behalve prettig voor je paard. Net als je binnenhand. Succes, goed dat je eraan werkt !

dankje! Ga ik beslist aan werken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:42

Heerlijk commentaar geef je Ja
Ik heb je verslag met een grote glimlach gelezen Lachen

Je verbeterpunten weet je zelf, ik ga daar niet over zeuren.
Ik vind jullie wel een erg leuk setje, past goed bij elkaar.

Rijtechnisch:
Ik vind vooral je laatste draffoto er goed uitzien, fijn ruggebruik, mag iets actiever, maar dat was ook het een beetje je probleem...
Ik krijg het idee, dat ze makkelijk op de voorhand valt, dat zal iets van doen hebben ook met je binnenhand, vermoed ik... been erbij, hou die achterhand actief en begrens haar met je buitenteugel.
Dat gevoel had ik niet bij je eerdere topics met haar, het zal dus ook met de spanning van doen hebben Lachen

Verder ben je altijd heerlijk aan het werk met haar, dit zal heus goed komen Ja

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:22

Ja ze had haar momentje weer uitgekozen dit weekend...

Ach ze komt inderdaad van heel ver maar de ontgoocheling was ergens wel te begrijpen. Het had een prachtig weekend kunnen worden en door kleine zaken werd het echt een 'net niet'-weekend.

Ze heeft al beter gereden en er zat echt meer in, maar dat wil niet zeggen dat haar potentieel verandert.
Ze heeft het in zich en dat zal er nog wel uitkomen. Wanneer dat weet niemand, zelfs Pretty niet meen ik. Ze blijft een karakter-paardje waar je nooit op voorhand van kan voorspellen hoe ze zal rijden.

Dat maakt het boeiend en onvoorspelbaar maar ook heel frustrerend om sommige momenten.

Maar ondanks haar koppigheid en haar wispelturigheid blijft ze een pracht van een merrie en is de combinatie met de ruiter nog steeds even geslaagd.

Go for it Kath, I believe in you.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:05

phaser schreef:
Ja ze had haar momentje weer uitgekozen dit weekend...

Ach ze komt inderdaad van heel ver maar de ontgoocheling was ergens wel te begrijpen. Het had een prachtig weekend kunnen worden en door kleine zaken werd het echt een 'net niet'-weekend.

Ze heeft al beter gereden en er zat echt meer in, maar dat wil niet zeggen dat haar potentieel verandert.
Ze heeft het in zich en dat zal er nog wel uitkomen. Wanneer dat weet niemand, zelfs Pretty niet meen ik. Ze blijft een karakter-paardje waar je nooit op voorhand van kan voorspellen hoe ze zal rijden.

Dat maakt het boeiend en onvoorspelbaar maar ook heel frustrerend om sommige momenten.

Maar ondanks haar koppigheid en haar wispelturigheid blijft ze een pracht van een merrie en is de combinatie met de ruiter nog steeds even geslaagd.

Go for it Kath, I believe in you.

Laten we hopen dat het er alsnog wil uit komen Lachen ik geloof pas dat ik de juiste ruiter voor haar ben als het me lukt om haar tot haar uiterste te laten gaan.

Yamcha schreef:

Rijtechnisch:
Ik vind vooral je laatste draffoto er goed uitzien, fijn ruggebruik, mag iets actiever, maar dat was ook het een beetje je probleem...
Ik krijg het idee, dat ze makkelijk op de voorhand valt, dat zal iets van doen hebben ook met je binnenhand, vermoed ik... been erbij, hou die achterhand actief en begrens haar met je buitenteugel.
Dat gevoel had ik niet bij je eerdere topics met haar, het zal dus ook met de spanning van doen hebben Lachen

normaal valt ze niet snel op de voorhand gezien ze lekker in tempo te houden is en dus ook fijn vanachter actief te houden is...Maar omdat ze dus absoluut niet vooruit wilde....

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:10

je moet eens proberen een niet zo een holle rug te maken (daar heb ik ook gigantisch last van... Clown )
probeer je bekken naar achter te kantelen.. in het begin zit dit vreselijk maar op den duur gaat dat steeds beter...
ziet er voor de rest goed uit (het overige commetaar is al gegeven Knipoog )
veel succes en plezier veder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:38

pharagirlke schreef:
Yamcha schreef:

Rijtechnisch:

normaal valt ze niet snel op de voorhand gezien ze lekker in tempo te houden is en dus ook fijn vanachter actief te houden is...Maar omdat ze dus absoluut niet vooruit wilde....

Ah... verklaart een hoop idd Lachen Als ze niet vooruit wil is het idd moeilijk haar van achter actief te houden Lachen