Ondanks alles moest mijn lesgeefster me vragen of Pretty niet te koop was, zij zocht nl nog een paard! Ze was razend enthousiast over mijn kleine meid
Ondanks dat mijn lesgeefster haar wel vertelde dat Pret niet de gemakkelijkste was! Anyhow, al bij al mag ik niet boos zijn op mijn dame...Ik ben niet blij met de proeven die ze gelopen heeft, misschien zelfs een tikkeltje teleurgesteld omdat ze het uitgerekent op de finale moet doen...(we hadden de beker nog kunnen winnen...) maar dat is nu eenmaal het mooie en het risico van de paardensport...Je moet met twee zijn! En uiteindelijk mag ik al heel blij zijn met wat we tot nog toe bereikt hebben. Wat ze tot nu toe heeft bijgeleerd...Ondanks dat het af en toe wat traag lijkt te gaan...Als ik realistisch ben weet ik dat ik haar gewoon nog meer tijd moet gunnen...de training zaterdag, ze wilde eerst absoluut niet vooruit. Het enige moment dat ze wél vooruit was, was als ze weg sprong van een of ander onzichtbaar monster

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVVQDX3W.jpg
Deze foto doet me er aan denken dat ze ook spontaan vergat hoe ze in galop moest aanspringen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYX7H7VX.jpg

een paar twijfelende pasjes achterwaarts máár wel een paar pasjes achterwaarts
en ontspannen!En de wedstrijd, in de losrijpiste liep ze nog wel aardig, wederom niet fijn in mijn hand (vond ik dan) en vrij moeilijk voorwaarts te krijgen. Maar iig beter dan zaterdag, in de piste begonnen beide proeven goed, Een proef zijn we met een 8 begonnen! Helaas stond er in haar galop een 3 gezien madam in de helft van de lange zijde (ze moest tot a galopperen) de handrem op trok
In haar eerste proef flikte ze het zelfde, een 8 voor een draf oefening, maar een 3 voor een draf oefening een paar oefeningen verder omdat ze, in dezelfde hoek, ineens op de rem ging en zich half steigerend 180° omdraaide
gelukkig ben ik het wel gewoon en kon ik haar meteen terug omdraaien en rustig verder rijden maar die 3 telt door natuurlijk...Had ze deze wél normaal gelopen hadden we deze proef gewonnen
we stonden op niet eens 0.5% achterstand op de 1ste
Nu liep het paard van degene die 1ste was de hele proef mank...Dus of ik op die scores en plaatsen mag af gaan?
foei kath strenge binnenhand

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYAB436S.jpg

wéér die binnenhand! Mijn lesgeefster vermoord me

fijner beeld voor de handhouding, jammer van mijn achterlijke manier van zitten

tussendoor wat stappen

te ver naar voor...Te ver naar achter....Maar zelden rechtop

en voor de verandering die binnen hand, ik ga mijn polsen een keer aan elkaar vast binden
Overigens denk ik dat ik heel vaak mijn binnenteugel langer heb dan mijn buitenteugel...Want ik ben totaal niet hard in haar mond...
Dat was dus het probleem zowel zaterdag als zondag. Het was nauwelijks te doen om haar meer teugel te geven want elke keer als ik wat gaf sprinte ze er van door. Sloot haar dus vrij bewust volledig op vanvoor zodat ik de controle bleef houden
Wil niet zeggen dat ik niets ga doen met de tips!
)