ze is nu dik 8 maanden onder het zadel, en voorheen was er af en toe wel eens moeite met rechts aanspringen, maar na 2x fout, gaf ik een tikje bij met de zweep, en dan sprong ze goed aan.
Sinds een week of 2 vertikt ze het echt. ze springt constant fout aan, linker galop dus op de rechter hand. Ik heb prive les, en groeps les.
Mijn instructrice zegt dat het niet aan mij ligt, ik doe alles goed, maar mijn fjordje maakt er echt een spelletje van. Linksom springt ze keurig aan, beheerst, maar rechtsom niet. rechts is dus niet haar sterke kant qua galop geweest, maar qua rijden voor de rest is ze rechtsom soepeler.
Ik heb al vanalles geprobeerd, in de hoek aanspringen, extreme stelling vragen bij wijze van, op de volte aanspringen, 'verkeerde stelling vragen en dan aanspringen(was een tip van iemand).
Moet ik voorlopig maar even die rechter galop laten zitten? Want als ik er aan begin, wil ik hem ook goed afmaken, dus in ieder geval een x goed aanspringen, maar ik ben er laatst een half uur mee bezig geweest, en toen was Karev half dood, dus dat lijkt me ook niet goed.
breng raad