Hoi,
Ik maak dit topic aan om iemand anders te kunnen helpen, het gaat dus niet over mezelf. Het gaat om een 17-jarige pony die pas in het bezit van de eigenaresse is. De pony is best braaf (gaat niet bokken of steigeren ofzo), ze gaat alleen heel erg vlug. Bij het stappen is ze best rustig, maar zodra je aandraaft wil ze alleen maar hard, hard, hard. Verder valt ze erg op de voorhand en hangt erg in de hand. Ze is nog het rustigst als je haar constant strak houdt, zodra je ruimte geeft gaat ze snoeihard. Ik denk dat deze pony altijd erg op de hand gereden is, een balansprobleem heeft en daarom zo hard gaat. De eigenaresse durft niet te galopperen omdat ze zo hard gaat en heeft eigenlijk gewoon vrij weinig controle over de pony, hij loopt helemaal onder haar uit. De eigenaresse wil dit heel graag gaan verbeteren en heeft dus tips nodig.. Ik zou het fijn vinden als jullie hiermee kunnen helpen, want ik vind het best een moeilijke combinatie, paard met balansprobleem en amazone met te weinig ervaring om dit eruit te kunnen rijden. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!
edit; tanden en rug worden binnenkort nagekeken door een dierenarts, het zadel past goed.