Deus is 4.5jaar en deze zomer beleerd. Met hem heb ik meegedaan in 60cm en 70cm
Zodat ie alles wat gewoon kan worden. We hebben hier reeds 1x aan meegedaan en ik vond dat er een duidelijke verbetering merkbaar was dus ben wel tevreden
In 60cm waren we foutloos in de eerste ronde en in de 2de ronde hadden we balkjes...Hij liep er niet echt met de aandacht bij en had geen zin om voor zulke sprongetjes zen voetjes op te heffen
70cm was veel beter, veel vlotter...1balkje en 1 volte door mij aangezien ik mn stijgbeugel kwijt was!
Parcour stond erg moeilijk om met een paard te rijden (zeker met een jong paard), erg moeilijke draaien en bijna geen rechte lijnen!
Dan heb ik nog meegedaan met Leo, mijn paardje van bijna 20jaar oud!
Hij was nogal moeilijk in te houden omdat hij zo blij was dat hij nog eens op jumping mocht
en ik had er heel lang niet meer mee gesprongen (hij heeft een verzorster en die rijdt en springt ermee, max 70cm).Leo: 80cm: 1balkje (mijn fout) en in 90cm 2balkjes!
Al bij al niet zo'n 'succesvolle' dag maar ik was wel best tevreden!
Foto's:
Op de sprongen zijn ze altijd een beetje bewogen
maarja, je ziet er wel iets van!Graag commentaar en tips, niet afbrekend.
Bij Deus rij ik met sporen omdat hij soms moeilijk vooruit gaat, als ik sporen aanheb geef ik hem 1x 1 goede hulp ipv 5 'stampjes'. Ik prik ook niet constant in zijn buik (ik let hier écht heel erg op, ik had het niet voor sporen maar bij hem 'werken' ze wel goed, hij snapt zo mijn hulpen beter)
Bij Leo had ik ze simpelweg vergeten uitdoen
Maar bij hem had ik ze helemaal niet nodig!Deus en ik op mn charmantst

Inspringen:

Boomstammetje voor de 1ste maal zonder problemen

1ste sprong , was ook nr 10maar langs de andere kant dan

Tonnetjes, geen probleem

Lieve Leo:

Tussen de dubbel, ik moest nog gaan zitten...

Hier hadden we een balkje op in 80cm
(foto uit parcour 90cm)
Braaf paardje

)