breed gaan van achteren bij verruimen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lando2

breed gaan van achteren bij verruimen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:58

Hallo,

Ik heb een 4,5 jarigen die tijdens het verruimen van achteren breed gaat lopen. Ook duikt ze in mijn hand bij het verruimen. als ik gewoon rijd zie je niks, maar in middendraf zet ze haar achterbenen bijna langs haar voorbenen bij wijze van spreken. We rijden altijd veel overgangen. Nu vroeg ik me af is dit iets waarin ze gewoon moet sterken of gaat ze dit blijven doen. Ze is bijna een jaar onder het zadel en loopt voor de rest prima. Voor het zadelmak maken is ze nog gekeurd en volledig in orde bevonden.

Urielle

Re: breed gaan van achteren bij verruimen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:32

Dat is krachtgebrek Ja Dikke kans dat dit helemaal goedkomt als ze wat sterker is.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:03

Ik dacht het ook al, maar het ziet er wel bizar uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:27

Prima oefening voor jou: paar pasjes wijken (paard goed recht houden) en meteen paar passen voorwaarts wegdraven. Weer opvangen, paar pasjes wijken, wegrijden.
Afwisseling aanbrengen door bv voltetje te rijden en van daaruit weer wegrijden op rechte lijn. Goed links en rechts afwisselen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:20

achterhand sterker maken, zoals hier boven genoemd paar pasjes wijken maar niet overdrijven, paarden die achter wat breder lopen hebben op het begin daar ook wat problemen mee.
op volte wijkend verruimen en verkleinen.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:43

Idd Urielle, is vaak gewoon een kwestie van sterker worden.
De vriendin van mijn broer rijdt op een merrie bij ons, welke in middendraf dit ook doet. Ze is enorm los in haar lijf, heeft ruime bewegingen en in eenn middendraf strekt ze erg goed. Haar achterhand zet ze er ver onder, maar wel breed. Ze mist (nog) de kracht.

Voor nu: ga niet te hard in je middendraf, en voel je paard goed aan (tempo), dan valt het al minder op.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:02

Heeft ze misschien wat draverbloed?

Die gaan dacht ik toch ook vaak wat breder lopen met de achterbenen als ze gaan verruimen.

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:58

Inderdaad de achterhand sterker maken.
Dit kost tijd.
Veel kleine overgangen rijden.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:00

Wijken gaat haar vrij makkelijk af, maar ik denk idd dat ik meer kleine stukjes moet wijken, en dan weer rechtrichten, volte verruimen en verkleinen doe ik ook regelmatig, maar kan altijd beter natuurlijk. Ze voelt altijd superfijn en los is ze ook, een pasje verruimen lukt ook nog wel, ze staat fijn aan mijn been, maar helaas komen de wedstrijden voor jonge paarden er weer aan en moet ze daar middendraf in haar proefje doen. Daardoor oefen ik dat nu wat langere stukken( zoals in de proef) en dan valt het gewoon heel erg op.
Maar ik ben al tevreden als het ooit weggaat, als ze er nog niet sterk genoeg voor is dan is dat jammer maar ik wil haar nu niet forceren, want verder is het een schat van een paard.

Verder denk ik niet dat er draverbloed inzit, het is een Rolex uit een Jazz merrie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:11

Voorbeen komt niet snel genoeg weg, denk ik. Daarom, omdat ze zich niet aan willen tikken op het voorbeen/bal van de voet/ kogel. ou ga jij zeggen: maar DRAVER. Of bloed daarvan. Ja, ik denk, dat je zelf al het antwoord weet: wijken. Proberen. Ook veel op de volte, kan het binnenbeen gewoon NIETS anders doen dan de krachten proberen op te vangen. Even niet op "scheef" letten, laat dat dan maar even zo. Volte inderdaad verruimen en verleinen , en ja, je geeft verder zelf eigenlijk al aan, wat ik je voor advies zou kunnen geven. Je weet het zelf al .....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:14

Even off topic: Rolex X Jazz is wel een populaire combinatie zeg!

Maar ik sluit me verder helemaal bij de rest aan.

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:22

probeer zoveel mogelijk te oefenen, komt vanzelf goed! Knipoog