Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.BlackEyed schreef:Het geeft geen problemen als je bijvoorbeeld met hem gaat wandelen?

Citaat:uiteindelijk liep hij expres tegen een verkeersbord op. Volgens mij doet hij dat in de hoop dat ik er dan af val

mickydo schreef:Nou ik ken wel paarden die tot het uiterste gaan om hun ruiter eraf te werpen .... Dus ik denk wel degelijk dat er paarden zijn die het niet accepteren en doelbewust de ruiter eraf willen hebben.
Ontopic: Het is een lastige situatie , zoals je het beschrijft denk ik dat jou paardje donders goed weet dat hij bepaalt wat er gebeurt. Ik denk dat je er hard aan moet werken om de rollen weer om te draaien. Veel grondwerk , veel wandelen heel straigt to the point zijn bij hem. Respect en vertrouwen krijgen door het zelf ook te geven. Maar wel duidelijk zijn dat jij hoger in rang staat dan hem.
Het snoepjes geven vind ik een slecht idee, net zoals een kind volgooien met snoep zodat hij eindelijk eens gaat luisteren en meestal werkt dit nog averechts ook
van toen ik mijn merrie (Fjord)
net had die liep ook maar een paar 100 meter en daarna liep ze richting te berm (was altijd meteen te merken dat ze wou gaan klieren probeerde haar dan dus ook op de weg te houden) en daar in de berm ging ze dan draaien richting de sloot en als ik dan doorzette dan begon ze te bokken en te steigeren.of inderdaad dreigen de sloot in de lopen
ik herken het maar al te goed.
. Maar op het moment dat hij er genoeg van heeft, maakt dit niet zoveel meer uit. Ook al zet hij dan maar 1 stap in de goede richting, dan prijs ik hem de hemel in, maar het mag dan niet baten. Hij gáát, hoe dan ook.
mits het ontspannen gaat.