pony pakt tijdens rijden staart van een andere pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikdeliefsteh

pony pakt tijdens rijden staart van een andere pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 07:36

Hoi ! Mijn vriendin *(zit naast me) heeft een probleem met haar pony.

Met rijden gaat hij altijd racen naar een andere pony toe en dan pakt ie de staart. Mijn vriendin kan hem dan niet houden ( het is een D/E pony ) . Nu heeft hij al bij meerdere pony's een pluk van de staart getrokken.

( weet niet of het hier goed staat Clown )

liannes

Re: pony pakt tijdens rijden staart van een andere pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 07:56

toch even professionele hulp inroepen, want zo te horen heeft ze hem niet onder controle, halt houden etc.

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:55

Eerst even laten checken. En zorgen met rijden dat je hem voor bent. Als hij het van plan is een kleine volte draaien. Zodra hij sterk word omdraaien een volte op. Goed actief rijden en bezig blijven.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:57

Dit klinkt alsof je vriendin totaal geen leiding en controle over haar paard heeft.

Dus ik zou zowieso goede hulp inschakelen en zorgen dat het paardje met andere dingen bezig is en geen tijd heeft om naar andere paarden toe te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:27

Ik denk dat het paardje in z'n vorige leven circusolifantje is geweest en af en toe een flashback heeft Haha!

Maar ik denk dat les wel eens zou kunnen helpen Knipoog

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:30

Sorry, maar toen ik het las moest ik enorm hard lachen. Het zal er wel grappug uitizen zeg. Knipoog

Maar snap ook heel goed dat het een probleem is, dat niets met controle te maken heeft. Als hij het echt wil en hij gooit zijn grootte en gewicht in de strijd dan kun je eigenlijk nooit een paardje houden. Want iemand van onder de 100 kilo kan toch nooit iets houden van 300-400 kilo.

ik zou wel begeleiding zoeken..

xx

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:36

zorg dan dat de pony niet aan t races slaat... trek om tegen de wand of hek.
Uit je verhaal lijkt het dat de pony doet waar ie zelf zin in heeft. buiten in de wei doet ie dat maar, onder het zadel hoort ie naar de ruiter te luisteren, ruiter moet veel consequenter zijn!!

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 07:34

Jordy_ schreef:
Sorry, maar toen ik het las moest ik enorm hard lachen. Het zal er wel grappug uitizen zeg. Knipoog

Maar snap ook heel goed dat het een probleem is, dat niets met controle te maken heeft. Als hij het echt wil en hij gooit zijn grootte en gewicht in de strijd dan kun je eigenlijk nooit een paardje houden. Want iemand van onder de 100 kilo kan toch nooit iets houden van 300-400 kilo.

ik zou wel begeleiding zoeken..

xx

het ziet er ook grappig uit Knipoog maar als ik er op zit ( 35 kg ) is er NIKS aan de hand Bloos want hij weet bij mij denk ik dat hij dat echt niet hoeft te doen, niet dat ik hem dan mep enzo hoor Tong uitsteken

mijn vriendin rijd 5 jaar en ik 8 jaar. en tijdens de les doet de pony het ook...

ik zal het er met haar over hebben, om misschien nog meer les te krijgen Ach gut

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:47

Probeer anders een ander bitje in te doen, doe een martingaal om. En ga eens wat grondwerk met hem doen. Hij moet naar jou luisteren. jij bent de baas!. Niet andersom. en anders moet je hem maar een keertje straffen. Niet dat je het altijd moet doen, maar hij moet weten wie de baas is!