Hedda fries @ work stressfoto`s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Hedda fries @ work stressfoto`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:14

Hedda weer eens aan het werk. Ze was heel heet ik heb tussendoor een kwartier lang gegalopeerd en er zat geen rem op. Ik weet dat er teveel spanning tussen ons stond vandaag maarja iedere ruiter heeft wel eens een minder dagje he.

Afbeelding
hedda instappen
Afbeelding
oppakken de stress kwam al naar boven
Afbeelding
andere hand
Afbeelding
hedda gespannen draf
Afbeelding
even stappen
Afbeelding
en weer oppakken
Afbeelding
Afbeelding
en nog een galopje

en als laatste een stress foto
Afbeelding

De stress was er helaas veel maarja dat kan iedereen gebeuren. ik heb haar na deze foto`s nog 10 min laag en over der rug gereden. maarja batterijen waren leeg

mitchelss

Re: Hedda fries @ work stressfoto`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:16

mooi beestje!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:18

Mooie Fries, ik ben geen deskundige maar vind het er alsnog goed uitzien hoor ondanks de stress

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:20

Mooi beestje. Doe de volgende keer even je rijlaarzen aan. Is veel veiliger.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:20

Ik vind het er zo slecht nog niet uit zien hoor.
Maar als er stress te zien is op de foto´s, komt dat duidelijk van jou af.

Misschien iets meer op je handen letten en ik zou veiligere schoenen aantrekken de volgende keer.
Laatst bijgewerkt door Silence op 17-02-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:22

Ik denk dat de stress meer van jou komt. Bij de tweede foto, 'oppakken' zie je dat jij flink terug trekt en ze ineens heel kort in de nek moet worden. Op de eerste foto loopt ze mooi, dáár moet je naartoe werken, dan heb je ook geen stress. Die tweede foto is stress, en dat ziet er ook niet goed uit.

Succes ermee Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:24

Ik zie niet echt een Fries die gestessed is, maar meer eentje die teveel achter de loodlijn loopt. Probeer veel meer lengte in haar hals te rijden, ze loopt te opgekropt nou.
Op de stapfoto zie ik een heel ontspannen beeld hoor Ja Lachen Als ze wel stressig is, geen kleine frubbeloefeningetjes gaan doen, maar lange lijnen rijden, terug naar de ontspanning.

Overigens zou ik ook met rijlaarzen of jodpurs gaan rijden, gympjes zijn niet gemaakt om mee te rijden, en ook niet echt veilig Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:28

ik heb geen stress ik had wel pijn in me rug

op foto 2 geef ik echt geen ruk daar was ik met mijn mouw aan het klooien . verder rijd ik redelijk naar voren met mijn rug omdat ik een scheve ruggenwervel heb

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:40

ik wil alleen nog even toevoegen dat je je tenen heel erg naar buiten steekt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:41

komt door de gympen met laarzen heb ik dat niet. maarja mijn leren rijlaars is even richting schoenmaker dus heb hem zo weer terug Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:45

Als eerste, ik vind het een leuk paardje.. Maar een hele lelijke fries. Ze is zo te zien nog onbespierd, dus als ze wat ronder is zal ze een stuk beter tonen.

Is ze drachtig? Want ze lijkt zo'n, tja, hangbuik te hebben.

Dan, nu komt het Tong uitsteken
Ik zou met goede schoenen gaan rijden en geen gympen, vooral niet bij een stresserig paard. Je zult zien dat je er eens afkletterd en vast blijft zitten.. Brr..
De eerste foto is wel een mooi moment, redelijk ontspannen, jij zit redelijk (iets rechterop), ze heeft een oortje op jou. Wel zie je een gespannen bovenlip, alsof ze zich klaar maakt voor wat er komen gaat.
Wanneer je haar oppakt gaat het helemaal mis. Ze loopt opgekropt, achter de loodlijn, veelste gespannen, en jouw houding gaat ook achteruit.
En ik denk vooral dat ze door jouw houding slechter en stressiger gaat lopen. Probeer niet zo veel aan dat bit te zitten, aan de teugel kan pas vanuit de ontspanning, niet zo. Let erop dat je in de hoeken niet naar binnen valt, je hakken niet op trekt, je handen niet vast zet en vooral ONTSPANNING.
En geloof me, je bent nergens op zo'n fries al je dat niet hebt, die denderen overal doorheen.

Succes Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:55

ik rij meestal volledig op mijn zit. Ik had vandaag vreselijke pijn in me rug. Ik rijd mijn paarden nooit in hun mond maar ik zorg wel dat ik licht contact heb. daar reageert zij alleen zo heftig op en meestal op deze dagen loopt ze voor de zweep weg en waarom weet ik niet.

Verder de merrie is idd vrij onbespierd maar ze is al sinds veulen aan bij een fokker die heeft haar vanaf 3 jaar tot 11 jaar gebruikt als fokmerrie, Vandaar die buik denk ik. Spieren ehm tjah die heeft ze idd nog niet maar het is al een heel verschil met hoe het was

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

Als je last heb van je rug is het misschien beter om dan toch niet te rijden. Helemaal niet als het niet zo'n relaxed ritje gaat worden. Of alleen blijven stappen, wat ook wel eens goed is.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou daar toch iets op letten, omdat je rijden dan toch zo anders wordt dan normaal, is voor je paard ook niet echt eerlijk Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:27

nee dat zeker niet maar ze was zoiezo heet en het zat niet lekker en ik ben na die paar foto`s afgestapt en heb mijn zusje erop gezet omdat ik zelf ook zeker merkte dat het niet ging. Ik ben ook verwezen naar een fysio en ik denk dat er wel betere foto`s zullen komen Tong uitsteken

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:39

Ik vind het ook erg gespannen uitzien allemaal. En door je eigen houding maak je het haar nog moeilijker. Waarom longeer je haar niet even als ze erg fris is? Effe de ergste frisheid eraf en dan erop.

Om je paard te laten werken kun je nog meer doen dan alleen rijden, vooral als je zelf al veel last van je rug hebt. Hier schieten jij en je paard niks mee op. Je bereikt er iig niks mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 23:08

ik rijd 2x per week in de bak 2x per week buiten
longeer der 2x per week met dubbele lijnen of pesoa en 1 dag vrij dus ik doe al vrij veel om mij en haar zo min mogelijk te belasten