Focussed schreef:Ik vind dit helemaal niet zo raar, als je thuis traint, train je alle slechte punten zodat deze kunnen verbeteren
Daar ben ik het mee eens!
Focussed schreef:en ben je niet constant bezig met het loswerken van het lichaam (tenzij dat natuurlijk je verbeter punt is).
En dit vindt ik echt klink-klare onzin!! Het los werken van het lichaam is het eerste vereiste van het rijden. En daar ben je dus altijd mee bezig!
Focussed schreef:Bij het inrijden voor je wedstrijd ben je niet bezig met alleen het verbeteren van je paard,
Ook tijdens de wedstrijd kan je nog de laatste puntjes op de I zetten. Grote verbeteringen kan je niet meer regelen maar puntjes op de I is ook verbetering.
Focussed schreef:je moet het paard loswerken in het lichaam, zodat hij vloeiend het gevraagde proefje kan lopen.
Je moet je paard altijd loswerken. Zodat hij ook tijdens de trainingen en dus tijdens het verbeteren los en soepel door het lijf loopt. Want anders verbeteren je mindere punten niet!
Focussed schreef:Ik zou het eerder gekker vinden als het gelijk zou zijn. Dus óf thuis alleen loswerken en vervolgens afstappen zonder oefeningen voor verbeteringen te rijden, óf juist op wedstrijd uren bezig zijn met trainen met al je moeilijke punten voordat je de bak in gaat. Natuurlijk moeten deze punten kort worden meegenomen in het losrijden, maar in een uurtje verbeter je niet meteen het hele punt. Hier gaan toch vaak een paar weken training aan vooraf.
Je hebt gelijk dat je in een uurtje niet je hele slechte punt ineens goed hebt. Maar probeer juist op de wedstrijden nog wat extra aan de ontspanning te werken. Verbeteringen ontstaan doordat je altijd tijdens je rijden (of het nou trainingen zijn of tijdens je wedstrijd) naar beter streeft.
Focussed schreef:@ponyparadijs: l'Amour heeft 1,5 jaar stil gestaan wegens blessure, ze is nu ongv. een kort half jaar weer opgepakt waardoor nog niet alle spieren terug zijn

.
Oke begrijpelijk. Heel veel succes met je pony verder.