De Liefde @ M1'wedstrijd-work (M1+9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

De Liefde @ M1'wedstrijd-work (M1+9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:05

Joyce had vandaag ook weer een wedstrijd met l'Amour a.k.a. De Liefde. Helaas geen winstpunten, maar er werd ook erg laag gejureerd over het algemeen. (kawwy (Boktnaam) reed ook mee. Ze en heeft normaal altijd tussen de 170-180 punten en had nu oppeens 155 en 159...)

Kijk en vergelijk met het vorige topic. Denkwel: dat was training met dus een andere vorm van rijden dan op wedstrijd.

[HAW] De Liefde (l'Amour) @ M2 les-work

Deze foto's zijn van het inrijden, commentaar staat er her en der bij. Hebben jullie ook nog wat te doen Knipoog
En let op ! Ik ben de fotograaf, de ruiter is liberty_love (Boktnaam)

1) Mooi achterbeen
Afbeelding

2) Niet voorover zitten!
Afbeelding

3) Pasje strekken, kort in de hals met wat spanning
Afbeelding

4)
Afbeelding

5) Niet voorover zitten!
Afbeelding

6) Beetje fout moment qua aanleuning maar wat een geweldig achterbeen Kwijl
Afbeelding

7)
Afbeelding

8) Nog een pasje strekken, opnieuw kort en spanning
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12) SB, helaas wat kanteling in het hoofd
Afbeelding

13) Nogmaals strekken
Afbeelding

Groetjes!

Nathaliia

Re: De Liefde @ M1'wedstrijd-work (M1+9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:07

mooi paardje Lachen
alleen zo te zien heeft de ruiter een strenge hand!
en valt best wel voor over Lachen
verder geen comentaar.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:08

Ziet er goed uit hoor!
Mooi beestje met mooi achterbeen Knipoog
Alleen lijkt het of de ruiter een strenge hand heeft kan natuurlijk moment opname zijn.
En niet voorover vallen he Knipoog Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:24

Het valt mij ook op dat er hier met een wat strengere binnenhand wordt gereden, terwijl (als je even de andere foto's bekijkt) ziet dat er tijdens de training zacht wordt gereden. Misschien ook wat spanning voor de wedstrijd Ja Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:29

Ik zou de pony graag met wat meer ontspanning gereden zien worden. Verder zoals het commentaar al zegt zit de amazone regelmatig nogal naar voren.
Leuke pony maar wat meer bespiering in de bovenlijn zou niet mis staan.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:09

Ik vind het nogal raar dat ze haar pony thuis anders rijdt dan op wedstrijd, tenminste zo lees ik het.
Duidelijk op de foto's is het verschil in ontspanning, kan natuurlijk ook spanning zijn voor de wedstrijd. Maar probeer de pony op wedstrijd hetzelfde te rijden, dan zit het er iig beter uit. Iets meer achterover zitten en let wel op je binnenhand.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:15

Ik vind dit helemaal niet zo raar, als je thuis traint, train je alle slechte punten zodat deze kunnen verbeteren en ben je niet constant bezig met het loswerken van het lichaam (tenzij dat natuurlijk je verbeter punt is). Bij het inrijden voor je wedstrijd ben je niet bezig met alleen het verbeteren van je paard, je moet het paard loswerken in het lichaam, zodat hij vloeiend het gevraagde proefje kan lopen.

Ik zou het eerder gekker vinden als het gelijk zou zijn. Dus óf thuis alleen loswerken en vervolgens afstappen zonder oefeningen voor verbeteringen te rijden, óf juist op wedstrijd uren bezig zijn met trainen met al je moeilijke punten voordat je de bak in gaat. Natuurlijk moeten deze punten kort worden meegenomen in het losrijden, maar in een uurtje verbeter je niet meteen het hele punt. Hier gaan toch vaak een paar weken training aan vooraf.

@ponyparadijs: l'Amour heeft 1,5 jaar stil gestaan wegens blessure, ze is nu ongv. een kort half jaar weer opgepakt waardoor nog niet alle spieren terug zijn Knipoog .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:18

zo op het eerste gezicht zou ik niet zeggen dat dit een bijna M2 combinatie is eerlijk gezegd...
wat tips:
-let op de wat strenge hand
-niet voorover kantelen

Verder heb ik het idee dat de pony niet loslaat in de kaak en niet "doorbuigt", probeer daar aan te werken!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:32

Ik zou ook graag wat meer ontspanning zien, het lijkt of de ruiter een strenge hand heeft. Ook mag de ruiter wat rechter op haar paard zitten, ze kantelt nu voorover.. En uh, is het nog een dikke buik van het stilstaan, of krijgt ze een veulentje? Tong uitsteken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:40

@Chaelle: Dikke buikje komt van de 1,5 jaar rust Tong uitsteken .Ze heeft daarvan ongv. 3/4 jaar bijna 'boxrust' gehad (het welbekende 10min. stap/10min. afspuitwerk). Daarna 3/4 jaar op het land om er toch uit te wezen en niet zo geestdood te worden. l'Amour is al nooit de slankste geweest en zal dit waarschijnlijk ook nooit worden al moet ik zeggen dat het mij persoonlijk nog niet eens zo heel erg stoort haha Knipoog .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:43

Focussed schreef:
Ik vind dit helemaal niet zo raar, als je thuis traint, train je alle slechte punten zodat deze kunnen verbeteren

Daar ben ik het mee eens!

Focussed schreef:
en ben je niet constant bezig met het loswerken van het lichaam (tenzij dat natuurlijk je verbeter punt is).

En dit vindt ik echt klink-klare onzin!! Het los werken van het lichaam is het eerste vereiste van het rijden. En daar ben je dus altijd mee bezig!

Focussed schreef:
Bij het inrijden voor je wedstrijd ben je niet bezig met alleen het verbeteren van je paard,

Ook tijdens de wedstrijd kan je nog de laatste puntjes op de I zetten. Grote verbeteringen kan je niet meer regelen maar puntjes op de I is ook verbetering.

Focussed schreef:
je moet het paard loswerken in het lichaam, zodat hij vloeiend het gevraagde proefje kan lopen.

Je moet je paard altijd loswerken. Zodat hij ook tijdens de trainingen en dus tijdens het verbeteren los en soepel door het lijf loopt. Want anders verbeteren je mindere punten niet!

Focussed schreef:
Ik zou het eerder gekker vinden als het gelijk zou zijn. Dus óf thuis alleen loswerken en vervolgens afstappen zonder oefeningen voor verbeteringen te rijden, óf juist op wedstrijd uren bezig zijn met trainen met al je moeilijke punten voordat je de bak in gaat. Natuurlijk moeten deze punten kort worden meegenomen in het losrijden, maar in een uurtje verbeter je niet meteen het hele punt. Hier gaan toch vaak een paar weken training aan vooraf.

Je hebt gelijk dat je in een uurtje niet je hele slechte punt ineens goed hebt. Maar probeer juist op de wedstrijden nog wat extra aan de ontspanning te werken. Verbeteringen ontstaan doordat je altijd tijdens je rijden (of het nou trainingen zijn of tijdens je wedstrijd) naar beter streeft.

Focussed schreef:
@ponyparadijs: l'Amour heeft 1,5 jaar stil gestaan wegens blessure, ze is nu ongv. een kort half jaar weer opgepakt waardoor nog niet alle spieren terug zijn Knipoog .

Oke begrijpelijk. Heel veel succes met je pony verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:32

Je handen zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te streng!!!
Op sommige foto's trek je het paard echt in zijn mond door een te strenge hand. Daar moet je echt op gaan letten!! Verder achterover zitten.

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:34

Je handen zijn heeel streng en probeer wat meer ontspanning te zoeken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:37

Op foto's 3,6 en 8 vind ik je handen niet echt vriendelijk, maar dat is al een paar keer gezegd. Verder idd val je soms wat voorover. Je paard loopt wel lekker Lachen Ik denk dat de spanning die je zelf ziet op de strekfoto's voor een groot deel veroorzaakt wordt door je ahndhouding. Je linkerhand doet namelijk iets vreemds, op beide foto's. Probeer daar aan te werken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:38

bizzybijtje schreef:
Je handen zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te streng!!!
Op sommige foto's trek je het paard echt in zijn mond door een te strenge hand. Daar moet je echt op gaan letten!! Verder achterover zitten.

Nou ,dat valt nou ook wel weer mee. Misschien op een paar foto's , maar op sommige foot's is het niet VEEEEEEEEEEEEEL te streng hoor.
De tips zijn al gegeven, wat een beauty zeg!

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:12

ik denk dat wanneer de aanleuning verbeterd, vind em nu nogal rommelig, dat al veel zal schelen in de punten.
in de M1 is de aanleuning erg belangrijk dus werk daar aan.
heel veel succes! leuke pony!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:29

Ik vind het er niet echt super goed uit zien. Zal even per foto vertellen wat er imo mankeert Lachen

Foto 1.
Amazone doet linkerhand plat en omhoog, terwijl ze rechts juist laag houdt. Zo krijg je nooit een nette aanleuning. Ook liggen de benen te ver naar achteren, waardoor ze naar voren valt.

Foto 2.
Pony breekt een beetje af, stopt achter met lopen, zet zich voor vast(er) en amazone valt weer naar voren.

Foto 3.
Erg streng met de handen, waardoor pony omhoog komt van voor en dus niet mooi kán strekken. Ook moet ze hier letten op tenen naar binnen.

Foto 4.
Zou net iets meer er doorheen mogen, ze ziet er nu een klein beetje strak uit Lachen

Foto 5.
Pony loopt erg fijn hier vind ik, maar amazone zit weer teveel naar voren en de tenen moeten naar binnen, ze prikt nogal met spoor Lachen

Foto 6.
Had idd iets meer er doorheen gemogen, maar opzich is het logisch dat de pony iets omhoog komt. Ruiter brengt haar uit evenwicht, door weer naar voren te gaan zitten Lachen

Foto 7.
Weer letten op linkerhand, staat hier weer iets anders, wel stuk minder als de andere foto's Lachen

Foto 8.
Zelfde verhaal als andere strek foto. Strekken zal beter gaan als amazone minder streng is met haar handen.

Foto 12.
Ziet er weer vrij streng uit met handen en amazone moet buitenbeen niet afsteken Lachen

Foto 13.
Weer hetzelfde als andere strek foto's.

Ook in het trainingstopic zie ik deze punten terug komen. Amazone is daar minder streng met haar hand, maar er moet nog hoop verbeterd worden aan haar zit, anders kan de pony ook nooit volledig ontspannen en netjes verzamelen Lachen

Om even op het commentaar van de fotograaf terug te komen:

Focussed schreef:
Ik vind dit helemaal niet zo raar, als je thuis traint, train je alle slechte punten zodat deze kunnen verbeteren en ben je niet constant bezig met het loswerken van het lichaam (tenzij dat natuurlijk je verbeter punt is). Bij het inrijden voor je wedstrijd ben je niet bezig met alleen het verbeteren van je paard, je moet het paard loswerken in het lichaam, zodat hij vloeiend het gevraagde proefje kan lopen.

Je bent juist ALTIJD bezig met het loswerken van het lichaam, vóóral thuis! Zelfs als het geen verbeter punt is, dit is de basis en daar moet je altijd aan werken.

Citaat:

Je hoort op wedstrijden in principe hetzelfde te rijden als thuis. Thuis pak je ook niet altijd je moeilijke punten mee, maar wel altijd je basis. En thuis alleen loswerken en dan afstappen kan juist enorm goed zijn!