0,5 jaar OHZ Zen@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

0,5 jaar OHZ Zen@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:00

ik wil aan julie voorstellen... Zen... hij is 3,5 jaar.. hij is net 0,5 jaar onder het zadel. We hebben er in het begin veel ruzie mee gehad... zo bokte hij 2x iemand er af... die 2 mensen hadden alle 2 kneuzingen. Maar gelukkig gaat het nu super goed Haha! . Ik heb nu 4 keer op hem gereden en het gaat echt super goed Haha! . ik heb er vandaag voor het eerst op gegaloppeert... nu komen de foto's :
ik ben zelf niet de gene die er op zit. het commetaar komt wel aan ... hij zit zelf niet op bokt...
we hebben van te voren gelongeert... omdat hij nog maar jong is en we geen risico's willen nemen!

Afbeelding
1. lekker in stappen om de ruiter warm te krijgen Tong uitsteken

Afbeelding
2. wat zie ik daar??

Afbeelding
3. al iets meer oppakken en een beetje serieus aan het werk.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. volgens mij is dit draf...

Afbeelding
6. sturen...

Afbeelding
7. deze vind ik wel wat hebben..

ik heb ook nog een filmpje van het draven... weet iemand waar ik die kan uplode?? (A)

als je hier toch bent laat je dan even een berichtje achter?

xAstrid

Re: 0,5 jaar OHZ Zen@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:04

Ziet er leuk uit hoor!
Filmpjes uploaden, hmmm. Ik zou zeggen Youtube, maar dan moet je wel een account hebben.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:14

nee dat lukt niet.. ik heb met youtube ruzie.. ik krijg telkes dat ik mijn email adres moet bevestigen.. dan doe ik dat en dan lukt het uplode nog niet... nog andere alternetieven?

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:25

mitchelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:25

Uploaden bij www. photobucket .com

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:44

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:47

er is wat mis gegaan met het filmpje
Edit: nou is die goed. ik zal even kijken'

De foto's zien er in ieder geval al zeer goed uit!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:49

Het ziet er goed uit. De handen mogen wel wat stillen.
En trouwens wat hebben jullie een mooi groot bak!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:51

ja zeker groot... (groter dan een normale Z bak. de afmetingen weet ik niet precies) heb ik zelf geschilderd Schijnheilig
bedankt voor het commetaar.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:40

Ziet er goed uit, maar probeer je handen wat meer te tillen Lachen En let op je kapstokjes Knipoog Vind het er verder leuk uit zien Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:49

Leuk paardje..
Mag ik vragen hoe hij is gefokt??

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:54

ik ben dat zelf niet op de foto's.... maar ik zal het commetaar aan hem doorgeven..
ik dacht dat er rubikil (spelling?) in zit...
femmefatale1 @ ik zal het voor je opzoeken!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:24

hij moet hem echt meer voorwaarts rijden, dat is juist belangrijk bij zo'n jong dier, wat nog niet veel kan.
Ik zie ook veel verzet op het filmpje, probeer hier aan te werken want fouten heb je er gemakkelijker in , dan eruit.
Krijgt hij les?
Verder leuk paard

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:30

Ik zou de ruiter adviseren om heel erg goed op zijn handen te letten. Juist omdat hij zn handen niet goed stil kan houden, gaat het paardje ook onrustig worden met zijn hoofd. En dat moet je ten alle tijde zien te voorkomen natuurlijk. (nav het filmpje)

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:56

Da's net zo'n lekkere zwabber als die van mij was op die leeftijd. Ik ga met Eva Arno mee, je zou hem wat mij betreft wat meer voorwaarts mogen rijden. Op tempo is het evenwicht makkelijker voor hem. Verder is het een leuk dier!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:14

we rijden hem expres heel rustig. Ook tijdens longeren laten we hem heel rustig lopen. Over een tijdje als hij helemaal betrouwbaar is en overal goed op reageert dan gaan we hem voorwaarts rijden. Dit omdat hij nog al vlug is... ook al lijkt het op het filmpje niet zo... wij willen heel rustig beginnen.. we bouwen het over een maand het tempo wel wat op (dat betekend niet dat we niet schakelen in stap en draf.) hij snapt het been nog niet zo goed. De teugel hulpen gaan al veel beter.
Bedankt voor julie reactie.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:19

Mooi paardje Lachen
Hij moet vooral op zijn handen letten, maar dat is hier al gezegd Haha!
Ik vind het best wel goed uitzien! Probeer hem goed actief te houden ja, als je aandraaft goed vlot laten en effe de teugel geven zodat ie de kans krijgt Lachen en het sturen, goed proberen ja hand ver naar buiten te doen, niet te trekken. (ik heb er zelf ook nog problemen bij bij mijn jonge Bloos )
Vroeger longeerde ik mijn jonge ook altijd eerst, maar nu had ik gehoord dat dat niet goed was. (maar ik longeerde niet met bijzetteugels enzo toen eh:) ) Ik weet het niet Lachen
Ziet er alleszins goed uit Lachen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:22

ja we lijden hem als waren naar buiten... (foto6) de ruiter had zelf met die 'methode' nog al problemen Knipoog
we houden heel lichtjes contact met het bit...
maar hoezo is het niet goed als je ze eerst even longeert? anders is het echt 1 bom waar je op gaat zitten... (nou ja dan lig je er volgens mij sneller naast Tong uitsteken )
wij doen er ook been bijzetteugel aan (oid)

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:26

Vroeger deed ik dat ook bij mijn jonge Haha! omdat hij verschrikkelijk deed, maar ze hadden mij gezegd dat je ze dan leert stout zijn dus leert dat ze mogen bokken omdat je ze dus laat uitrazen. En dan zeiden ze altijd tegen mij je kruipt er gewoon op en blijven zitten eh. Haha Lachen zelf vond ik dat niet echt geweldig..
Ik doe het dus niet meer Lachen maar in de zomer heb je er al minder last van denk ik als je het paardje de hele dag in de wei laat dan zal ie wel braaf zijn Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:31

ja oke daar zit wel wat in.. maar hij is dan wel z'n eerste energie kwijt Knipoog ... anders is hij echt een bom...
ja met dit weer merk ik ook wel dat hij rustiger dan normaal is... gelukkig... maar voor alle zekerheid en veiligheid longeren we hem toch (we doe het nu steeds minder lang) en dat gaat heel erg goed.
het was gister ook wel nodig om hem te longeren...tijdens de galop ging hij een beetje vreem doen.. Clown oppeens vooruit schieten etc.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:34

Amelii schreef:
Vroeger deed ik dat ook bij mijn jonge Haha! omdat hij verschrikkelijk deed, maar ze hadden mij gezegd dat je ze dan leert stout zijn dus leert dat ze mogen bokken omdat je ze dus laat uitrazen.

Die fout had ik bij mijn jonge paard inderdaad ook gemaakt. Ik had hem geleerd dat als hij in de bak kwam hij eerst hard mocht rennen en bokken, voordat hij aan het werk hoefde Bloos Nu longeer ik hem niet meer eerst en hij weet nu dat hij uberhaupt niet mag rennen en bokken met zadel op, maar dat hij gewoon braaf aan het werk moet Haha!

Misschien kan jij jouw paardje eerst een paar uur vrij buiten laten lopen (in een bak ofzo), zodat hij zijn energie kwijt kan?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:38

hij mag niet bokken... maar als hij dat doet vind ik dat minder erg dan dat er iemand op zit Knipoog
als hij bokt gaat hij veel rustiger lopen (daarna) en soms stil staan... ik drijf hem vooruit en doe net alsof er niets aan de hand was... dan vind hij het na 2 keer al niet meer leuk... en stopt dus ook..
meestal staat hij eerst in de wei voordat we met hem beginnen... maar ja dan is het eerste wat hij denkt 'ETEN' haha nee hij rent dan niet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:35

Leuk, maar op foto 4 heb je een veel te strenge binnenhand en je zegt dat je stuurt. Maar sturen doe je écht niet alleen met je handen Knipoog Probeer ook eens met je zitbeenknobbels te werken, dus je gewicht ontzichtbaar naar de kant zetten waar je heen wil. Verder je hakken uitdrukken en schouders naar achteren!

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:58

femmefatale1 schreef:
Leuk paardje..
Mag ik vragen hoe hij is gefokt??

Dit is volgens mij een sky dancer maal Pele

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:50

ja inderdaat sky dancer... de moeder wist ik niet Clown

ken jij het paard??? omdat ik zag dat je ook van de koewacht komt...
groetjes nathalie