Springwerk met m'n 'fokmerrie'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Springwerk met m'n 'fokmerrie'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:13

Vandaag weer gesprongen met m'n merrie. Het veulen stond op stal. Het springen gaat steeds beter. Helaas heb ik momenteel geen passend springzadel. Dus ik spring met m'n dressuurzadel. Grootste probleem is om druk op m'n voeten te houden. Dat is m'n zwakke punt al met een springzadel.

Afbeelding

Deze foto vind ik zelf erg mooi. Hindernis had alleen nog wat hoger moeten zijn Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje vroeg afgezet, maar paard maakt er een mooie sprong van:
Afbeelding

__PSM__

Re: Springwerk met m'n 'fokmerrie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:17

Ziet er leuk uit, heb wel t idee dat je wat steun zoekt op de hals, maar dat doe ik zelf ook met springen in een dressuurzadel. Probeer wel iets contact te houden met haar mond, maar beter zo dan dan te strak.

Je zadel lijkt me niet goed te liggen, boven de hindernis komt het flink los van de rug, volgens mij krijg je zo een flinke knal tijdens de landing..

Ik vind het wel een super leuk paard om te zien en het plezier straalt er vanaf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:18

Het dieptepunt van een dressuurzadel ligt anders dan bij een springzadel. Zowel voor je zadel als voor de rug van je paard is het niet wenselijk om met een dressuurzadel te springen door de klap die het paard steeds in de rug krijgt, zeker als je hoger gaat dan een kruisje.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:20

dat jij dat kan met een dressuurzadel, mij lutk het voor geen meter

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:25

Ik geef eerlijk toe dat ik de kniewrong van m'n zadel heb laten verkleinen. Juist omdat ik ook met een dressuurzadel wel eens een sprongetje maak. Op dit moment train ik dus alles er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:25

Armani88 schreef:
dat jij dat kan met een dressuurzadel, mij lutk het voor geen meter

Ook dat nog ja Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:39

Met dit zadel springt het niet zoveel anders, maar er zijn dressuurzadels waar ik ook echt niet mee kan springen.
Ik heb nooit gehoord dat het slecht is voor je zadel, dat heeft de zadelmaker mij ook niet verteld toen ik zei dat ik kleinere wrongen wilde. Een dresuurzadel is inderdaad minder geschikt voor springen, dat geef ik toe. Maar ik heb nu even niet iets anders.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:42

Leuk paard en wat een onwijs gave peesbeschermers!!!