Hallo allemaal,
Ik ben heel druk bezig met het goed rechtrichten van lucky (voor info zie profiel). In stap en in draf gaat dit al prima, maar in de galop wil het nog niet helemaal lukken. Vandaag hadden we onze eerste officiele wedstrijd en daarvan heb ik op mijn protocollen 2x staan dat hij naar binnen komt met de achterhand op de voltes. Ik ben hier natuurlijk ook samen met mijn instructrice mee bezig. Maar omdat hij tot voorkort vrij hard gallopeerde (amper scheef) en hij steeds schever gaat naarmate we langzamer galloperen, maar ik ook niet teveel met mijn binnenbeen durf "terug te duwen" omdat hij dan uit galop valt of harder gaat, vroeg ik me af hoe jullie hierover denken.
Daarnaast hadden we ook als commentaar dat de middendraf "meer" moet en dat de stap actiever moet, hebben jullie hier nog tips voor.
Vanzelfsprekend is bovenstaande niet een uitgebreide beschrijving van mijn oplossing voor dit probleem en ga ik hier ook samen met mijn instructrice mee aan de slag, maar als een soort "back-up" zou ik graag wat adviezen van jullie willen horen.