Worette (Florett As x Ferro) @ beentjes strekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

Worette (Florett As x Ferro) @ beentjes strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:58

Het stond vandaag in de planning om te rijden maar omdat de piste niet overal 100% was na een nachtje vrieskou, heb ik een volte uitgezocht en haar eventjes gelongeerd. Worette wordt dit jaar 5 en we rijden nu L2.

De reden dat ik deze longeerfoto's plaats is om jullie mening eens te horen of ze misschien met een hulpteugel gelongeerd moet worden of jullie misschien andere opmerkingen hebben. Ze duikt met het longeren bij momenten nogal op de voorhand en wil in 1 hoek wat naar buiten kijken. Ik longeer meestal met dubbele longe.

Aanschouw mijn schimmeltje, de foto's staan niet in volgorde:
1. Eventjes warmstappen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. Galopje
Afbeelding
10. Hier duikt ze echt gigantisch op de voorhand
Afbeelding
11.
Afbeelding
12. Trots op mijn kanjer
Afbeelding
13.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Raggel

Re: Worette (Florett As x Ferro) @ beentjes strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:34

Wat een ontzettend leuk paard!

Het ziet er ook goed uit, het is niet zo dat ze met haar hoofd in de lucht loopt. Maar om haar echt te trainen zou ik wel een hulpteugeltje gebruiken. Hierdoor zal ze meer haar rug gaan gebruiken. Je kunt haar dan ook een beetje naar binnen stellen op de kant waar ze wat naar buiten kijkt.

Veel succes ermee!!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:37

Persoonlijk vind ik dat worette echt super kan strekken, en met training in de loop van de jaren loopt ze volgens mij de sterre van de hemel, sja dat van op de voorhand, daar kamp ik zelf mee Knipoog geen tips

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 14:24

Bedankt voor jullie reacties! Misschien nog iemand hier een mening over?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:37

ik gebruik altijd een longeersingel waar ik een slof aan vast maak aan de onderkant en dan vast maak aan de zijkant van de singel en heb je in principe een bijzetteugel zodat ze idd stelling geeft en nagevelijk loopt.
Mijn paard heeft hier veel profijt van, zo kun je ook zien dat ze lekker over de rug loopt!
Mijn paard loopt ook graag op de voorhand, beste bij ons werkt gewoon het blijven schakelen en opvangen op het achterbeen.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:13

Leuk paardje! Zelf gebruik ik een pessoa teugel of touwtjes om ze over de rug te krijgen. Dubbele lijnen gebruik ik ook een enkele keer voor de afwisseling. Los longeren is leuk maar er moet af en toe wél gewerkt worden. Hahaha!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:18

Wat een leuk paardje!! Hij/zij kijkt ook zo vriendelijk en ik vind ze mooi gebouwd Vingers aflikken

Ik persoonlijk longeer altijd met hulpteugel. In mijn ogen heeft longeren anders geen nut, dan kun je hem net zo goed losgooien.
Als ik longeer doe ik dat met een chambon of met de pessoateugel. Dit om ze lekker over de rug te laten lopen en hun spieren goed te laten gebruiken.

Veel succes met dit leuke dier!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:22

Je kunt ook eens proberen (nadat je wat informatie heb gezocht en gelezen) haar te longeren met een dubbele longe. Het is een mooi paard, maar in mijn ogen heeft dit longeren geen ander nut dan wat beweging geven en eventueel nog wat stemcomando's aan te leren, maar die fase heeft ze al gehad neem ik aan. Beweging geven, tsjah; zet ze dan maar lekker los buiten, toch? Ik zou eens een goed boek lezen over longeren; je kunt echt je paard verbeteren door het op de juiste manier te longeren (wat voor elk paard anders kan zijn overigens). Succes, je hebt een mooi paard! Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:30

leuk paard, beweegt ook wel goed!

als je iets meer van haar wil vragen tijdens longeren zou ik er ook een longeersingel omdoen en iets lager bijstellen, zodat ze haar rug wat meer gaat gebruiken. Dan worden haar bewegingn nog ruimer denk i...

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 15:52

Bedankt voor de nuttige reacties!

Zoals bovenaan staat vermeld, longeer ik meestal met dubbele longe en dit is me aangeleerd door iemand die hierover cursussen geeft. Maar ik heb dus geen ervaring met hulpteugels. Vroeger bij mijn ander paard gebruikte ik wel de pessoa maar mijn jonkies zijn nogal onstuimig en hang er dan liever nog geen pesseo aan.

Beweging heeft ze genoeg want ze loopt 24/24 buiten maar ze slooft zich graag eens uit aan de longe Haha!