Mijn nichtje @ work op Joy voor de 2e keer !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natas_joy

Mijn nichtje @ work op Joy voor de 2e keer !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:33

heey
vandaag kwam mijn nichtje samantha weer eens op joy rijden.
ze is nu 10 jaar en rijd net 1 jaar.

ze had wel kleine knop spoortjes om omdat joy anders echt niet vooruit is te krijgen Knipoog
het ging super goed !! Haha!
ze heeft zelfs voor de 1e keer 'gesprongen' maar helaas heb ik niet een geschikte foto daarvan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de balkjes
Afbeelding
Afbeelding

commentaar is goed maar houd het leuk aangezien ze voor de 2e keer op joy reed en normaal rijd ze western Knipoog

groetjes natashja en samantha Knipoog

owja het touwtje naar de singel had ik gedaan omdat joy anders haar hoofd nogal omhooog gooit Knipoog

Silence

Re: Mijn nichtje @ work op Joy voor de 2e keer !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:35

Leuk paardje, maar vind het touwtje wel erg strak zitten.

En wat betreft jouw opmerking:

Citaat:
ze had wel kleine knop spoortjes om omdat joy anders echt niet vooruit is te krijgen

Daar zijn sporen nou net niet voor bedoeld.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:38

Leuke combi! Inderdaad, daar zijn sporen niet voor bedoeld, maar het ziet er verder netjes uit Lachen Waarom heeft ze dat touw daar eigelijk zitten? Knipoog

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:39

Ziet er best goed uit. Het is alleen jammer dat ze op bijna alle foto's haar teugels fout vast heeft. Dat zou na een jaar manegeles toch niet meer mogen.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:39

Silence schreef:
Leuk paardje, maar vind het touwtje wel erg strak zitten.

En wat betreft jouw opmerking:

Citaat:
ze had wel kleine knop spoortjes om omdat joy anders echt niet vooruit is te krijgen

Daar zijn sporen nou net niet voor bedoeld.

als je ontspannen met haar hoofd loopt dan zit het touwtje met een boogje Knipoog
maar over de sporen ik weet ook wel dat het niet helemaal daarvoor is maar me nichtje weet hoe ze ermee moet rijden en doet niet onvoorzichtig ofzo Knipoog en daarom heb ik niet me gewone sporen ook gegeven maar kleine knopjes Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:40

silence kijk foto 5 maar daar zit het touwtje precies in een boogje Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:42

De beugels mogen wat korter. Dan heeft ze wat meer balans.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:42

Ja daar wel, maar bij bijna alle andere foto´s staat ie toch wel strak vind ik.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:43

Sorry, maar ik vind niet dat je nichtje "haar sporen al verdient heeft". Ze zijn niet nodig om een paard voorwaarts te rijden. Verder lijkt me dat je beter een martingaal om kunt doen dan dit touw. Maar nog beter lijkt het me, dat je nichtje op pony's van haar eigen niveau rijdt, dit is niet erg eerlijk naar je pony toe. Wel een leuk dier trouwens.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:44

Ja inderdaad, een martingaal zou beter zijn.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:46

Hmm..vind het een leuke pony, maar ik zou haar de volgende keer geen spoortjes laten dragen. Ze prikt continu met het spoortje in zijn buik, en ja, daar word ie niet voorwaartser van. En inderdaad zou het beter zijn een martingaal om te doen Ja

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:47

dat heb je met die westernmensjes rare teugels, lange beugels, vind het er netjes uitzien voor iemand die pas een jaartje rijdt en dat in een hele andere discipline...

touwtjes ben ik niet zo van maar altijd beter als bloedneuzen en blauwe ogen en dan helpt een martingaal weer niet echt...Clown

en als mijn nichtje komt mag ze ook even op mijn paard, gaat dat paard echt niet dood van hoor een keertje een wat 'mindere' ruiter erop Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:52

liesie_utah schreef:
touwtjes ben ik niet zo van maar altijd beter als bloedneuzen en blauwe ogen en dan helpt een martingaal weer niet echt...Clown

en als mijn nichtje komt mag ze ook even op mijn paard, gaat dat paard echt niet dood van hoor een keertje een wat 'mindere' ruiter erop Knipoog

Als je je martingaal goed afstelt, kan je paard je echt geen tand door de lip of bloedneus slaan. En inderdaad gaat een paard er niet dood aan als er een "mindere" ruiter opzit, maar eerlijk is het niet bepaald. Zij krijgt deze pony niet voorwaarts, hup sporen om. Ze kan hem niet netjes naar beneden rijden, hup touw eraan, neuh niet mijn manier....

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:01

het touwtje wat je hebt hangen zorgt ervoor dat de bitringen samengetrokken worden, deze komen tegen de kaak van je pony aan.
niet echt bepaald fijn.

snap eigenlijk niet zo goed waarom die pony in de houding gereden moet worden, als het meisje het zelf niet kan.
de pony wordt zo gewoon gedwongen naar beneden te lopen, terwijl dat meisje misschien de pony helemaal niet uitnodigt te ontspannen.

laat dat meisje lekker rondjes rijden, ipv die pony te dwingen.
als je het hier niet mee eens kan zijn, koop dan een degelijke hulpteugel, ipv dat je die pony laat verpesten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:38

Leuke combinatie!
Touwtje eraan kan ik ook nog begrijpen, een pony die in de juiste houding loopt laat de ruiter fijner zitten(wat daardoor voor de pony ook weer fijner is) en de ruiter zal er ook meer controle over hebben Lachen
maar ik zou dan eerder voor een goede hulpteugel kiezen ipv een touwtje. dit touwtje zorgt ervoor dat je bit een notenkraker effect heeft op de kaak van je pony.
Verder nooit springen als je pony vastgezet is, struikeld ie dan kan zn hoofd niet omhoog om zn evenwicht te herstellen, niet eerlijk tov je pony en niet veilig voor degene die erop zit! Verder staat het touwtje ook erg gespannen op de "spring" foto's, je pony heeft dan gewoon wat ruimte aan de voorkant nodig dus haal hem er dan met springen even vanaf Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:51

Silence schreef:
Ja daar wel, maar bij bijna alle andere foto´s staat ie toch wel strak vind ik.

omdat de pony niet nageeft... dat heet nou nageven voor druk...

maar waar gebeuken jullie het voor ? , voor nagefelijkheid of omdat het een sterrenkijker is ? , als het een sterrenkijker is kan je beter een martingaal gebruiken (je heb zo een goedkope voor 10/15 euro dus hoeft niet duur te zijn) en als je het om hebt als middel om dr wat licht nagefelijk te laten lopen dan zou ik tog bijzzet teugels gebreuken of de touwtjes via een verbinding van de singel aan de zijkant naar het bit en dan onder aan de singel bevestigen...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:37

Dat touwtje zou ik ook niet gebruiken om te springen hoor Natas, dan kun je wel gevaarlijke situaties krijgen. Knipoog
Verder loopt Joy echt super lief met je nichtje! Haha! Leuke combi zo!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:46

Wat Elizabeth zegt, is het best gevaarlijk tijdens het springen. Maar vind het verder een leuke combinatie. Erg lief.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:51

okee nog even voor de duidelijkheid : het touwtje is NIET om haar nagevelijk te laten lopen en joy is ook geen sterren kijker maar ze doet als er andere mensen op zitten ( mijn nichtje heeft dan nog niet genoeg kracht om dat tegen te houden ) telkens aan de teugels een ruk geven en ik heb het touwtje zo gedaan dat als ze gewoon loopt er een boogje in hangt Knipoog

en het springen : de foto's met het balkje was voor haar ''springen'' vandaar tussen aanhalingstekens ze sprong niet echt al kon me nichtje hoger kon ik ook wel bedenken dat zo'n touwtje fout was Knipoog

heeft iemand ook nog tips over het rijden zelf..?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:53

Over het rijden zelf...
Goed opletten dat ze haar handen op de juiste plaats houdt en de teugels in gevoel (zonder boogje). En haar voeten wat minder ver in de beugels. Misschien moeten de beugel sook wel een gaatje korter.
Maar ik vind dat ze het al knap doet hoor! En zo te zien heeft ze er veel plezier in. Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:55

balkje is genoeg om over te struikelen, vind het niet fair en niet veilig om om je pony dan alsnog met touwtje vastgezet rond te laten lopen
ook bij een grondbalkje wil je pony graag kunnen kijken waar die ligt en zeker die foto waar ze vanuit galop(?) erover gaat zie je t touwtje gewoon té strak staan.

enige tip die ik verder over het rijden heb is zorg dat je nichtje constante druk op de teugel heeft en niet teugel los terwijl het touwtje strak staat en evt beugels 1 gaatje korter voor de stevigheid.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:00

nee in galop durfde ze niet Knipoog maar ikhad van te voren al het touwtje niet te strak gedaanwant het was absoluut niet om haar rond te laten lopen ';) maar om dat andere

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:09

touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..
sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..

die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...

dan de houding etc...
beugels meer bij haar tenen teugels goed vast en korter...

en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:12

buster4ever schreef:
sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..

ik geef haar geen les hoor dus dat hoef je niet te zeggen van hoe verziek ik mijn pony want dit was eigelijk de 1e keer dat ze serieus op joy rijd dus hoe verziek ik mijn pony vind ik een beetje overdreven Bloos

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:19

okee :

volgende keer doe ik geen touwtje meer en ik ga werken met haar om de teugels goed vast te houden Knipoog
ik wete niet wanneer ze weer komt want het kan miscchein wel weer een paar maanden duren Knipoog