Bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:07

De naam zegt het al ik ben bang! Ik ben bang voor mijn verzorgpony omdat ze erg druk is en ze schiet er steeds vandoor. Ze schrikt van de blaadjes die langs de kant liggen en nou rijdt mijn zus er op. Ik vind het alleen wel vervelend want dan moet ik op haar verzorpony. Nou vind ik dat niet zo erg maar ik kan toch niet op mijn eigen.

Niicole__

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:03

Hoeveel ervaring heb je met paarden? Als je erg bang bent, is het misschien juist verstandig dat je zus een tijdje jou verzorgpony rijdt, misschien wordt het met de tijd dan beter en kan jij er op, en kan jij meer ervaring op doen op de pony van je zus. Schiet de pony er bji je zus verder ook vandoor? Als dat niet zo is, kan het ook komen doordat ze je angsten aanvoelt, en je uit gaat proberen om het zo maar te zeggen, en als je haar laat ''winnen'', wordt het niet veel beter Lachen

Heb je al wel eens geprobeerd haar aan de longe te rijden? Jou zus houd de longeerlijn vast, en jij gaat erop. En van te voren ook even longeren. Probeer verder eerst wat stelling naar binnen te houden, zodat ze haar aandacht niet op de dingen langs de kant van de bak gericht heeft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:06

Ik wil wel met de longeerlijn alleen die is stuk. Ik rijd sinds mijn 6e dus ik heb best wel veel ervaring. Ik ben nou 11. Bij mijn zus schiet ze niet weg.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:16

Ik denk dat ik het al weet..
Je zegt ook dat je pony bij je zus er niet van door schrikt.
Je zus komt waarschijnlijk zelfverzekerd over op je verzorgpony,
en jij bent erg gespannen als je rijd misschien..
Jij denkt van oh, misschien schrikt ze hier van,
of oh dat gaat ze eng vinden..
Jij word daar zenuwachtig van en dat maakt je pony juist bang, hij word er onzeker van..
Je moet zelf verzekerder op je pony overkomen, en als bijv. iets ziet dat eng zou kunnen zijn, moet je niet gespannen worden of ineens je pony strakker pakken, maar gewoon precies hetzelfde blijven rijden, je moet zelf verzekerd over komen Knipoog
Anders word je pony onzeker,
en als het niet lukt dat je het zelfde rijd als er iets engs is,
zorg dan gewoon dat je pony het niet ziet, vraag een beetje stelling aan de andere kant, en rijd er dan rustig langs..
Probeer het maar eens Knipoog

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:17

Dank je!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:42

Si_monee schreef:
Ik denk dat ik het al weet..
Je zegt ook dat je pony bij je zus er niet van door schrikt.
Je zus komt waarschijnlijk zelfverzekerd over op je verzorgpony,
en jij bent erg gespannen als je rijd misschien..
Jij denkt van oh, misschien schrikt ze hier van,
of oh dat gaat ze eng vinden..
Jij word daar zenuwachtig van en dat maakt je pony juist bang, hij word er onzeker van..
Je moet zelf verzekerder op je pony overkomen, en als bijv. iets ziet dat eng zou kunnen zijn, moet je niet gespannen worden of ineens je pony strakker pakken, maar gewoon precies hetzelfde blijven rijden, je moet zelf verzekerd over komen Knipoog
Anders word je pony onzeker,
en als het niet lukt dat je het zelfde rijd als er iets engs is,
zorg dan gewoon dat je pony het niet ziet, vraag een beetje stelling aan de andere kant, en rijd er dan rustig langs..
Probeer het maar eens Knipoog

Inderdaad, hoe meer gespannen jezelf bent hoe meer je pony daar op zal reageren. Je kan proberen met de longe jezelf zekerder te gaan voelen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:59

Ze hebben hier zeker gelijk in, ook punten die ik al genoemd heb.
En als je longeerlijn kapot is, zal ik gewoon een nieuwe kopen, even aan de longe gaan. En er zeker niet gespannen op gaan zitten, paarden voelen dat zeker aan, en gaan er op reageren.
Sommige doen dit om je uit te testen, en als jij niet door zet heeft je pony gewonnen.
Probeer daarom wat ik ook al zei, stelling naar binnen, blijf eventueel eerst even op een grote volte, en ga later meer de bak door rijden. Rijd verder veel figuren, zodat je pony zijn aandacht niet op dingen buiten de bak heeft, maar op wat je van hem vraagt.

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:53

vraag aan je zus wat zij doet om der rustig te houden en ga haar anders meer longeren zodat ze rustiger wordt (ook voor het rijden longeren) en leg wat enge dingen neer als je er niet op zit zodat ze er aan kan gaan wennen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:58

@Florinee: Volgens mij doet haar zus verder niks om haar rustig te houden, haar zus is niet bang, en dat is na mijn mening gewoon waar alles om draaid. Knipoog

SandraCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:03

Ik heb het nog nooit gehad, maar denk dat het er ook aan lig dat jij bang bent, probeer je er overheen te zetten..

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:05

het zou inderdaad komen omdat je bang bent, heb je alweer gereden? en hoe ging het? zolang je niet bang bent, zou het wel goed gaan, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

antjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:38

brave pony zoeken, misschien op manege en leren rijden en vertrouwen leren krijgen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:12

vraag veel hulp van je zus, wat ze doet enz, koop een nieuwe longeerlijn of zoek een andere verzorgpony het heeft niet echt veel nut om hem/haar blijven te verzorgen terwijl je er toch niet op durft dan word je alleen maar banger.