Vandaag waren we eventjes bezig om rustig te trainen en de ontspanning aan het opzoeken. Tijdens de oprichting wil ik hem ook ronder maken (in training) zodat hij zijn rug -en halsspieren goed gaat gebruiken. Dit zijn daarom ook veel foto's van het los en laag rijden.
Ik had Langemans gestrikt om foto's te maken. Het was zijn eerste poging met mijn apparatuur, maar ik vind dat hij het prima heeft gedaan i.v.m. de lichtomstandigheden. Hij mag nog vaak oefenen en hopelijk wordt zo de kwaliteit ook steeds beter.
De grote witte vlek op het hoofd van Valar is overigens calendulan zalf. Valar had maandag zijn hoofd gestoten (denk ik) en hij had een vrij grote (oppervlakkige) wond over zijn neus heen lopen. Vandaar dat ik die vlek had ingevet, maar het staat een beetje knullig zo

Eventjes losstappen in de buitenbak

Losdraven, waarbij ik hem iets meer inbuig en probeer over zijn rug te laten draven

Hetzelfde moment, enkele passen later

Simpel drafje tijdens losrijden

Losrijden in galop, ook weer laag ingesteld

Hetzelfde galopje, ook proberen hem over zijn rug te rijden

Pasje contragalop

Dezelfde contragalop, enkele sprongen later

Hier heb ik Valar iets meer opgepakt in de draf

Een pas uitgestrekte draf. Daar probeer ik hem zowel rond te houden, als goed over de benen te laten gaan en bergop te laten gaan. Hele waslijst om aan te denken tijdens de inzet

En het laatste drafje

Zo, dit waren enkele momenten uit de training van gisteren. Lekker simpel, en nog genoeg om aan te werken. Maar hij doet verder zijn best dus ben wel tevreden.

Lekker ontspannen
succes verder! 

Mijn complimenten ook voor je mooie houding