Hoofd scheef houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaura

Hoofd scheef houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 11:26

Hee!

Ik heb een vraag/probleem. Mijn paard kantelt tijdens het rijden heel erg haar hoofd. Vooral op de linkerhand kantelt ze haar hoofd naar rechts. Ik geef haar rechts dan wat meer teugel en geef wat drukjes op links en ik drijf met mijn rechter (en dus buiten) been.

Doe ik het zo goed? Want ik krijg eigenlijk geen resultaat, maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.

Groetjes!

vaatwasser

Re: Hoofd scheef houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:32

moet je even op www.horses.nl kijken, daar staat hij duidelijk uitgelegd over kantelen en wat je eraan kan doen!

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:22

Dit is een stelling probleem, je heb dus verkeerde stelling op links. Probeer idd los te werken met je linker hand, teugel tegen de hals houden... Ook je rechter hand niet losgooien, steeds wat contact houden anders gaat ze binnenkort geen druk meer aanvaarden op die buitenteugel. probeer ook door je zit te verleggen ze makkelijker te laten buigen over de rug, dus je linkerbil in het zadel drukken. Als ze over de rug buigt gaat ze ook makkelijker die stelling nemen. En vooral blijven oefenen...

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:27

Dat is geen stelling probleem, maar een aanleuning en acceptatie probleem. Heeft niets te maken met je paard rechtsom of linksom kunnen laten kijken. Doel is gelijke druk op beide teugels te krijgen, middelen zijn er wel, maar ik zou zeggen, neem hele goede les, dan kan het probleem goed verholpen worden. Succes.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:49

Ik denk idd wel dat het een aanleuning probleem is, want ze doet het alleen na het losrijden als ik haar meer ga oppakken.
Probleem is dat mijn instructrice op vakantie is en ik nu dus een tijdje geen les krijg. Tong uitsteken

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:58

Stelling gaat toch niet alleen over het hoofd van je paard links en rechts te laten kijken? een goede stelling heb je toch pas wanneer je paard onder de rug buigt?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:00

Is ze zo lang weg dan? Misschien kun je tijdelijk iemand anders vragen, want zelf gaan "klooten" lijkt me niet verstandig....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:53

ik zou serieus les nemen, of er ééns een keer iemand anders er op laten rijden, het kan zijn dat ze je hand niet zo prettig vind en de druk te hoog is, waardoor ze haar hoofd scheef trekt

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 21:29

Als ik niets met mijn hand doe, dan doet ze het nog?

Ze komt volgende week terug. Maar ik zal het eens aan iemand vragen als die op stal is.

Puccina; Stelling is gaat wel alleen over het hoofd, buiging gaat over het lichaam. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. Tong uitsteken

Bedankt in ieder geval voor jullie adviezen! Lachen