Gio @work (3,5 jarige Samber)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinopics

Gio @work (3,5 jarige Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 08:14

Kan 't niet laten om hier wat foto's te plaatsen... Ben zo trots!!

Gio is een (ruim) 3,5 jarige Samber ruin. We zijn nu zo'n 4 maanden met hem bezig inclusief zadelmak maken en het bijbehorende grondwerk. Sinds afgelopen maand zijn we wat meer bezig met hem voorzichtig aan wat meer bij elkaar te rijden. Hij doet dit echt boven verwachting goed! Uiteraard is het allemaal nog een beetje rommelig. Hij moet nog veel meer op z'n eigen benen leren lopen.. soms "zwenkt" hij wel eens uit of valt hij ineens naar binnen.. (daardoor is het voor de ruiter wel eens lastig om de houding en handen perfect te houden), maar de activiteit van achteruit naar voren is er 200% en hij is lekker op 2 teugels te rijden.. ook zijn hoofd-hals-houding ben ik heel erg blij mee. De ruiter op de foto's zit er voor het eerst op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik niet echt objectief als het om Gio gaat, dus ik hoor graag wat jullie er van vinden.

cocktail

Re: Gio @work (3,5 jarige Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:23

wat een leuk paard zeg, ben niet een heel groot fan van bonten paarden maar deze is wel erg chique.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:25

Oehh, wat een lekkerding! Ziet er eigenlijk goed uit..

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:28

Oeh wat een lekker ding! Mooi gebouwd paard hoor. Vind het er super uitzien!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:30

Leuk beest! Ik zou hem zelf liever meer over de rug zien lopen, ik vind dat hij zich een beetje wegdrukt. Deze hoogte vind ik wel goed, maar voor een hoger opgeleid paard.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:35

Ik vraag me ook af of het paard wel ontspannen is. Ik zie er nog al wat spanning in. Ruiter houdt nogal vast vindt ik. Laat meer los en laat het paard lang en laag lopen

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:47

voor een 3,5 jarige en net onder het zadel, ziet het er leuk uit.
Lekker in het februari zonnetje.
Nou die van mij is bijna 16 jaar en loopt buiten voor het eerst sinds de bak droog is ook niet lekker ontspannen en over de rug. Knipoog
Nee die is ook lekker vrolijk. Haha!
Veel plezier ermee Pling

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:51

cocktail schreef:
wat een leuk paard zeg, ben niet een heel groot fan van bonten paarden maar deze is wel erg chique.

Dat dacht ik ook al Tong uitsteken

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:57

Mooi beesje hoor! Over een paar maanden zal dit een top combi wezen. Hij moet eerst maar eens leren lopen en dragen... Ik vindt zijn halslengte juist mooi zo, waarom zou je een paard dat je gaat beleren alleen maar omhoog laten lopen? Dit ziet er goed uit, ga vooral zo door!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 10:15

ponyparadijs schreef:
Ik vraag me ook af of het paard wel ontspannen is. Ik zie er nog al wat spanning in. Ruiter houdt nogal vast vindt ik. Laat meer los en laat het paard lang en laag lopen

@ponyparadijs en tulandro... Foto's blijven momentopnames heh... het is erg lastig om met een foto een goed beeld te schetsen van hoe een paard over het algemeen loopt! Na het lezen van jullie reacties ben ik er achter gekomen dat ik inderdaad wel foto's heb geplaatst waarvan ik me kan voorstellen dat jullie dat er in zien! Hier nog 2 foto's waarop te zien is dat hij ook wel degelijk over zijn rug en lager ingesteld kan lopen. De tweede foto is het begin van de hals strekken wat hij ook met z'n neus over grond doet.. dus die ontspanning zit er wel in... Haha! Alleen moet er uiteraard ook nog veeeeel geoefend worden!!

Afbeelding

Afbeelding

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:25

Wat een prachtig bont paard Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:36

ziet er wel heeel goed uit voor een paar net onder de zadel eigenljik, je zit ook netjes vind ik ,
snel weer fotos hoor Tong uitsteken

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:57

Vind het een erg leuk beestje!
Goed dat je die extra foto's nog ff hebt geplaatst, want zo zie ik hem ook liever lopen voor een 3,5 jarige. Knipoog
Jullie zijn zeker op de goede weg!
Veel plezier en succes met hem Haha!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:07

op die laatste foto die je hebt geplaatst, Pinolien, loopt je paard niet over de rug, maar op de voorhand.
kijk eens naar de achterhand...
deze komt totaal niet mee.

verder vind ik je houding af en toe niet zo.
overigens wel een erg leuk paard, succes ermee!

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:09

Afgod Samber Afgod
Vind dat echt geweldige paarden qua karakter.

Vind dit paard ook echt een plaatje! Geweldig gangenwerk, ziet er heel goed uit. De ruiter moet alleen heel goed op zijn handen letten, maar dat zei je zelf al. De ruiter zijn houding, vind ik voor de 1e x op een paard, er best goed uitzien. Hij zit er stabiel op, dus dat is fijn, zeker voor een 3,5 jarige.
Het zou leuk zijn als je de volgende keer als je foto's plaats meer varieteit in de foto's zou plaatsen. Persoonlijk zie ik ook graag de wat meer ontspannen foto's ertussendoor. Het lijkt trouwens wel op de foto's alsof je paard soms zijn mond opendoet?

Iig een prachtpaard en veel plezier ermee.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 11:20

nargileh schreef:
op die laatste foto die je hebt geplaatst, Pinolien, loopt je paard niet over de rug, maar op de voorhand.
kijk eens naar de achterhand...
deze komt totaal niet mee.

verder vind ik je houding af en toe niet zo.
overigens wel een erg leuk paard, succes ermee!

'k heb ook niet gezegd dat ie op beide foto's over z'n rug loopt.. op die eerste wel.. Op die 2e gaat hij net z'n hals gaat strekken. Het zou inderdaad mooier geweest zijn als hij die achterhand ook met het hals strekken had meegenomen, maar ja, 't blijft wel een paard wat nog maar net onder het zadel is heh!! Persoonlijk zou ik het niet goed vinden als een paard van dat niveau totaal geen foutjes meer zou hebben (als dat uberhaubt al bestaat)!!

Nog even voor de duidelijkheid verder voor iedereen... ik ben niet de ruiter van de foto's!!! Dit is een stalgenoot die hem een keer voor ons wilde rijden zodat we zelf ook eens naar de gangen e.d. onder het zadel konden kijken. Van de gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om foto's te maken!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 11:43

SorayaDL schreef:
Afgod Samber Afgod
Vind dat echt geweldige paarden qua karakter.

Vind dit paard ook echt een plaatje! Geweldig gangenwerk, ziet er heel goed uit. De ruiter moet alleen heel goed op zijn handen letten, maar dat zei je zelf al. De ruiter zijn houding, vind ik voor de 1e x op een paard, er best goed uitzien. Hij zit er stabiel op, dus dat is fijn, zeker voor een 3,5 jarige.
Het zou leuk zijn als je de volgende keer als je foto's plaats meer varieteit in de foto's zou plaatsen. Persoonlijk zie ik ook graag de wat meer ontspannen foto's ertussendoor. Het lijkt trouwens wel op de foto's alsof je paard soms zijn mond opendoet?

Iig een prachtpaard en veel plezier ermee.

Jaah... ik ben ook helemaal Samber-fan geworden hoor... 'k heb me eens in zijn nakomelingen en hemzelf verdiept en dat in combinatie met het feit dat Gio zoooo'n superpaardje is... Zeg ik Samber is top!!!! Haha!
Verder vind ik het leuk dat je begint over z'n mond... dat was mij ook opgevallen op de foto's...! Terwijl toen ik hem in 't echt zag lopen helemaal niet.. maar ja, misschien was ik ook te veel met foto's maken bezig... Zo vaak zie ik hem niet lopen omdat ik er eigenlijk altijd zelf op zit, maar met rijden heb ik zelf ook echt nog nooit zo iets gevoeld!! 'k weet ook bijna zeker dat hij niet echt z'n mond open doet, maar meer z'n lippen van elkaar!! 'k weet zeker dat als hij z'n mond echt open zou doen dat ik dat zou voelen.. en dan zou er de foto's toch ook wel een keer een te zien moeten zijn waarop z'n mond verder openstaat lijkt mij.. anders wel heeeel toevallig. Heb jij misschien een idee wat dat kan zijn?? Nou weet ik niet of hij dat bij mij ook doet hoor.. 'k ga er eens op letten!! Hij heeft een super zacht bitje en de ruiter op de foto's heeft echt geen harde hand.. misschien dat sommige mensen dat op de foto's zo vinden lijken, maar nogmaals het is echt heel lastig om aan de hand van foto's een duidelijk beeld te geven!! Wat ik wel heel apart vind is dat ik een foto van Samber heb die precies het zelfde doet!! Kan natuurlijk toeval zijn...

Afbeelding Afbeelding

Wat denken jullie??

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:46

Ik houd normaal niet van bond maar deze is geweldig! Hij doet het goed voor zijn leeftijd! Super Lachen
En hij lijkt erg op zijn vader ja!!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:34

Niemand een idee??

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:44

Nou ik heb Samber nakomeling een die haar lippen op elkaar zuigt bij spanning. Dan heeft ze een vierkante kin. Maar waarom die van jou dit doet.......? Verward

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:18

kiolette schreef:
Nou ik heb Samber nakomeling een die haar lippen op elkaar zuigt bij spanning. Dan heeft ze een vierkante kin. Maar waarom die van jou dit doet.......? Verward

Nou ja, in elk geval bedankt voor je reactie!! 'k geloof dat niemand het echt weet... hahaha... 't is ineens zo stil!! ROFL
'k maak me er (nog) maar geen zorgen om... 'k ga er gewoon eens goed op letten.. waneer hij het voornamelijk doet en hoe precies.. Misschien kom ik er dan wel achter.. 'k ben gewoon altijd benieuwd waar dat soort dingen door veroorzaakt worden. Voor 't geval hij ergens last van heeft ofzo!! Dus mocht iemand toch nog ideeën hebben.......................

'k vind trouwens wel dat jij ook een heeeleee mooie Samber hebt!!! Hoe oud is ze??

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:17

Pinolien schreef:
Zo vaak zie ik hem niet lopen omdat ik er eigenlijk altijd zelf op zit, maar met rijden heb ik zelf ook echt nog nooit zo iets gevoeld!! 'k weet ook bijna zeker dat hij niet echt z'n mond open doet, maar meer z'n lippen van elkaar!! 'k weet zeker dat als hij z'n mond echt open zou doen dat ik dat zou voelen..

Heb foto's beter bekeken en het lijkt er idd meer op dat hij zijn lippen van elkaar doet. Als een paard zijn mond open doet of als hij het bit niet prettig vind dan voel je dat zeker wel. Maar ik heb geen idee waarom hij zijn lippen van elkaar zou doen, ben er niet bekend mee, ook niet in mijn omgeving. De samber afstammeling die ik heb gereden deed het trouwens niet.
Misschien dat er zich nog mensen melden die meer verstand hebben van deze zaken Haha! Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:19

wat een prachtig beestje vind het er netjes uitzien

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:36

Ik vind het echt een leuk paard, hij zit al goed in de bespiering en lijkt fijn te kunnen bewegen! Succes met dit mooie dier.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:42

Pinolien schreef:
kiolette schreef:

Nou ja, in elk geval bedankt voor je reactie!! 'k geloof dat niemand het echt weet... hahaha... 't is ineens zo stil!! ROFL
'k maak me er (nog) maar geen zorgen om... 'k ga er gewoon eens goed op letten.. waneer hij het voornamelijk doet en hoe precies.. Misschien kom ik er dan wel achter.. 'k ben gewoon altijd benieuwd waar dat soort dingen door veroorzaakt worden. Voor 't geval hij ergens last van heeft ofzo!! Dus mocht iemand toch nog ideeën hebben.......................

'k vind trouwens wel dat jij ook een heeeleee mooie Samber hebt!!! Hoe oud is ze??

Dank je, die van jou mag er ook zijn Knipoog
Dat bonte meisje wordt drie in april en die bruine dame wordt 16 in juli.
Ze zijn beide van Samber