[film/foto] Cleo en Maiko @ Z2/ junioren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

[film/foto] Cleo en Maiko @ Z2/ junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 22:26

Zondag heeft mijn vader ook nog een aantal filmpjes gemaakt. In draf heb ik nog wel eens problemen met de zijgangen, hierin wil Maiko graag in een zweefdraf gaan lopen en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hier zijn we lekker mee aan het oefenen.

http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... nment=True

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een training, en als ik alles al perfect zou kunnen zou ik niet meer te hoeven trainen. Commentaar vind ik prima, maar wel op een normale manier!

Remember

Re: [film/foto] Cleo en Maiko @ Z2/ junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 07:58

Petje af hoor Cleo, je hebt 'm er steeds beter aan staan Ja! Dat voorwaartse beeld dat hij nu geeft gaat de goeie kant op Haha!, het heeft een beetje 'tegen' je gewerkt heb ik het idee dat hij zóóó gemakkelijk doorsluit. Je begint 'm steeds beter aan te voelen en dat kun je zien, lekker zo door blijven gaan!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:32

Erg mooi paard!
Loopt mooi verheven.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:33

wow echt heel erg netjes, altijd als ik 1 van deze namen zie bij HAW kijk ik altijd.
Maar even een dom vraagje, hoe weet je nou of ie in zweefdraf loopt in de appuyementen(zijgangen?),en wat is zweefdraf?
Sorry voor de domme vragen maar ben ook maar een manege ruiter die haar droom is om ooit zover te komen.
Ig, heel veel succes nog en lekker genieten van je paard(en).

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:01

Wat een schoonheid zeg, ik ben helemaal verkocht! Je hebt echt een topper!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:34

Ziet er mooi ontspannen uit. Als tip wil ik je geven (zou ik er op zitten): probeer ten alle tijde controle te houden over zijn draf, ook voordat je een appuyement begint. Dan hou je denk ik ook beter controle in het appuyement. Succes verder!

Enne... laat je pa in dat laatste filmpje nu een luide boer?! Was erg grappig zo tussendoor!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:41

wauw hij kan zweven Tong uitsteken ziet er onwijs goed uit, en jij zit er echt perfect op, veel succes verder!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:05

mememe schreef:
wow echt heel erg netjes, altijd als ik 1 van deze namen zie bij HAW kijk ik altijd.
Maar even een dom vraagje, hoe weet je nou of ie in zweefdraf loopt in de appuyementen(zijgangen?),en wat is zweefdraf?
Sorry voor de domme vragen maar ben ook maar een manege ruiter die haar droom is om ooit zover te komen.

zweefdraf dat ie meer gaat zweven dan in een gewone draf, volgens mij richting passage? Of niet Cleo? Dat voel je in ieder geval vanzelf Ja

Ik vind dit er beter uitzien dan de laatste foto's cleo!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:08

MAIKO Party!! Hyper!

Heerlijk paard !
Ziet er super uit Cleo Kusje!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:39

Wat kan jouw beestje heerlijk draven zeg!

Maar voor het mooie zou je hem nog losser mogen laten aan de voorkant. Het ziet eruit alsof hij op je hand hangt (hij stopte bij mij ook midden in een filmpje met een behoorlijk open mond).
Als je hem nog losser kan laten aan de voorkant zal hij ook minder in de verheven draf schieten in je zijgangen omdat hij nog meer op eigen benen loopt.

Jullie gaan wel zienderogen vooruit !

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:24

Ik heb niet zoveel verstand van dit niveau hoor Clown , maar het ziet er netjes uit naar mijn mening.

Over dat ie met de zijgangen gaat zweven, probeer continu (de hele tijd dat je erop zit) elke pas te controleren.. controleren.. controleren.. controleren.. en nog eens controleren.. ((en natuurlijk corrigeren niet vergeten Clown ))

Echt een fijn paardje volgens mij, heb de andere foto's van jou niet gezien dus kan ook niet oordelen of er verbetering is of niet Tong uitsteken

Iniedergeval erg veel succes! Lachen Gaat vast wel goedkomen *LOL*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:40

Ben ik de enige die vind dat het er niet echt super uit ziet? In de filmpjes vind ik het er in elkaar getrokken uit zien eerlijk gezegd. Hij kan wel knap draven. Vind hem tonen alsof hij volledig op jouw hand hangt. Zou zelfs durven zeggen dat hij eruit ziet als of hij wat terug trekt. Bovendien toont hij op de filmpjes alsof hij volledig uit elkaar valt. verder vind ik je benen erg onrustig tonen. Het lijkt alsof je hem elke pas vooruit schopt. Ik weet niet of dat zo is. Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:31

Inderdaad vind ik je benen erg bewegen en je hangt terug bij bijvoorbeeld SB. Dat zijn puntjes waar je op mag letten.
Verder vind ik dat je voor je leeftijd al veel ervaring hebt en goed rijd!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 16:09

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de super positieve reacties!

De controle heb ik al steeds meer maar moet (zoals te zien is) nog stukken beter, hier zijn wel flink mee aan het trainen.

Mijn benen zijn inderdaad onrustig, zijn ze altijd al geweest. Ik kan ze wel stil houden maar dan ga ik te gespannen zitten en het resultaat daarvan is een paard dat zich vast zet en alleen nog maar loopt te huppen. Als je goed kijkt zie je ook dat mijn been wel beweegt maar dat ik niet iedere pas tegen hem aan zit te schoppen.

In het verruimen bouwen we samen nog wat te veel spanning op, dit resulteert in een wat open mond, gister zijn we hier met de les weer flink mee aan de slag gegaan.

Dat Maiko trekt kan ik over het algemeen niet in mee gaan. Als ik mijn hand mee naar voren geef duikt hij niet meteen naar beneden in een krabbel drafje, zoals hij een tijdje geleden nog deed. Hij volgt mijn hand nu gewoon heel fijn, als ik teveel druk op mijn teugels heb trekt Maiko inderdaad terug en daar gaat zijn mond al er snel van kapot, dan heeft hij dus bloed aan zijn bit zitten.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft over het commentaar en hoe ik daar tegen over sta Lachen Ik vind het wel heel erg leuk dat mensen me volgen en duidelijk verbetering zien!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:19

Ik vind ook dat je nu echt ziet, dat jullie steeds meer ingespeeld raken op elkaar en meer combinatie worden. Erg leuk om dat zo te zien!

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:45

ziet er goed uit.. wat een mooi paard heb je..
jullie zijn een goede combi!!

Sanne_Reth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:48

het ziet er echt super uit Haha!
je hebt het een heel mooi paard!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:53

Ik vind Maiko écht een mooi paard! Ja
Maar waarom zie ik jullie trainingen alleen maar met S&T? Schijnheilig
Verder heb ik geen commentaar, hij loopt erg mooi. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:05

Ziet er weer super uit!
Maiko is echt een lekker dier om naar te kijken Ja
Vind je benen inderdaad wat storend, maar dat gaf je zelf al aan dat dat een 'moeilijk punt' is.

Ik ben benieuwd naar meer Haha! !

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:17

daNiielle_ schreef:
Ik vind Maiko écht een mooi paard! Ja
Maar waarom zie ik jullie trainingen alleen maar met S&T? Schijnheilig
Verder heb ik geen commentaar, hij loopt erg mooi. Lachen

We trainen niet alleen maar met S&T hoor. Maar het telkens wisselen van S&T naar trens is niet fijn. Als ik hem naar een wedstrijd toe train, train ik met S&T. Als we weer even rustig aan doen rijd ik hem zo veel mogelijk met trens.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:22

He Cleo, ik vind dat je hem goed aan hebt staan! Hij loopt fijn, en ook je aanleuning is verbeterd... Hij spant mooi zijn bovenlijn aan. Suc6 verder

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:30

Ziet er netjes uit Cleo! Vind dat hij in de appuyementen nog wel erg blijft hangen, maar goed, daar werk je vast aan!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:41

mememe schreef:

Kijk de filmpjes van de appuyementen, je ziet het dan in het laatste appuyement.
Vind het er ook echt netjes uitzien, jullie groeien echt steeds meer naar elkaar toe!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:27

Je kunt echt duidelijk zien dat jullie steeds beter op elkaar ingespeeld raken!! Leuk om jullie zo via de topics te volgen!! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:32

en weer vooruitgang, top hoor.
ik zie veel meer ontspanning, bij paard en ruiter.
half jaar geleden was dit heel anders..

wel zie ik een aandachtspunt, je zit enorm te bungelen met je linkerbeen, check alle filmpjes maar ( laatste 3 lijken 3 keer hetzelfde trouwens?)
maar je linkerbeen is echt heel erg aan het bungelen, terwijl rechts wel stiller ligt