Nerva en kim @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepardoes

Nerva en kim @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:28

Hier waren we weer!

Het gaat nu al een stuk beter en ze ziet er super goed uit!

Zo ging het de vorige keer:
Afbeelding
Totaal haar achterhand er niet bij en koppiej de lucht in!

En zo ging het vandaag! echt super:

Afbeelding
Eerst hadden we een beetje strijd met ze 2en Tong uitsteken

Afbeelding
nog steeds wilde ze niet meewerken haha:P

Afbeelding
Al beter maar zie dat ik mijn hand vastzet! Foei !!:P

Afbeelding
Lekker stappen, alleen nog niet echt haar achterhand erbij!

Afbeelding
HIer loopt ze echt super, lekker laag en haar achterhand eronder, jammer van mijn houding!

http://nl.youtube.com/watch?v=ixbXEoyaZ_U
rechtsom galop

http://nl.youtube.com/watch?v=KDE7hfWEXds
linksom galop

De galop heb ik een hele tijd niet meer gedaan omdat ik bang was dat ze weer ging vallen. ( is 1 keer gebeurt en ik lag er natuurlijk ook naast ) Dit was de 2e keer dat ik weer gallopeerde met haar en vond het best goed, rechtsom is zeer moeilijk voor haar, soms bokken en hard rennen maar het gaat beter. Ik moet alleen wat beter op mijn kont gaan zitten en in draf niet zo veel drijven als ik doorzit!! Verder vind ik het er wel goed uitzien.

Dit was het weer!
Trouwens hoe vinden jullie ons in het rood Bloos

Groetjes kim

rozahorse

Re: Nerva en kim @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:30

Ziet er goed uit toch al wat verbetering.
Je houding zeg je zelf al.
Ik vindt de bandages iets te fel.
Niet echt een combinatie.
Wel leuk paardje.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:38

haha zie het van de bandages:P haha ziet er wel btje grappig uit maar dekje past er helaas niet echt bij

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 06:23

niemand meer??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:37

sorry, ik vind het er niet ontspannen uitzien.

je probeert hem met kracht aan de teugel te rijden, en dat is nu juist wat je niet moet doen, aan de teugel moet komen vanuit ontspanning !

neem dus goed les, zodat je het op de goede manier aanleert..

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:46

ik ga met crossmonster mee.
meer ontspanning en diep zitten!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:47

crossmonster schreef:
je probeert hem met kracht aan de teugel te rijden, en dat is nu juist wat je niet moet doen, aan de teugel moet komen vanuit ontspanning !

Inderdaad, als de achterhand er nog veel meer onder moet, waarom ga je dan stilstaan en naar beneden vragen (dus geen activiteit) Knipoog
Verder niet elke pas aandrijven en je handen meer dragen.
Nerva blijft leuk. Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:59

iid lijkt het niet ontspannen maar gedwongen..
Wel leuk paardje, alleen ben ik niet zo weg van de bandages.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:02

Ik vind het er niet zo netjes uitzien. Je paardje gaat aan de teugel lopen van ontspanning, niet omdat je hem naar beneden aan het zagen bent.

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:11

Ik vraag me af waar je nou strijd om had? Om het aan de teugel lopen?
Gelukkig zeg je zelf al dat je je hand vast zet. Ook hoe meer je lijkt te vragen/dwingen hoe meer je je hand kantelt. Probeer je hand echt rechtop te houden, als je hand een kwartslag gedraaid is (kijk maar naar je zweep die bijna horizontaal met de rug loopt op de stilstandfoto's) ziet het er zeer dwingend uit. Je kan je paard wel gaan dwingen om naar beneden te gaan, maar dan drukt zij haar rug weg. Zodra je dan aanstapt zal ze altijd weer met haar hoofd de lucht inkomen. Dit vind ik persoonlijk niet echt vriendelijk.

Ik zie dat jullie hard aan het oefenen zijn. Je kan haar beter eerst goed losrijden en dan veel buigingen óf iets waar ze goed los van komt gaan doen. Ze hoeven niet moeilijk te zijn, maar wat ze kan. Voltes, voltes beetje verkleinen/vergroten, één pasje wijken. Ik weet niet wat ze allemaal kan, maar als ze dus echt haar rug gaat gebruiken door bijv. te wijken, dan merk je dat ze van voren ook veel meer ontspant en hoef je haar ook niet te dwingen.

Als ze goed los is, zou je haar stil kunnen zetten en haar dan aan de teugel vragen, weer wegstappen en haar zo proberen te houden. Op de foto's ziet ze er nog niet echt losgewerkt uit tijdens het halthouden.

Ohja en je hakken uitdrukken als je drijft *zie filmpje*

Ik vraag me ook nog af. Hoe is ze gevallen tijdens het galloperen? struikelde ze of was het evenwicht er niet? Naar mijn mening zou ik het juist gaan oefenen, maar als je hard valt snap ik het wel. Als het evenwicht te kort is, kan je ook galop aan de longe oefenen.

Volgens mij past elke kleur wel bij een haflinger Tong uitsteken. Alleen de bandages lijken niet zo rood, meer fel oranje?

Ik wil niet bot overkomen, ook al staat het er misschien wel bot.
Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik zag ook bij de filmpjes dat je les hebt.
Hoe vertelt hij/zij hoe je op haar moet rijden? ben ik wel benieuwd naar Lachen

Succes verder! Lachen

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:48

Je ziet op de foto (kan de filmpjes nu niet zien) dat ze toch echt op de voorhand loopt en je laat jezelf helemaal uit het zadel trekken. Probeer eerst aan de ontspanning te rijden en hou je nog niet bezig met het nageeflijk lopen. Jijzelf bent zo te zien nog te onervaren hiervoor waardoor je je pony eigenlijk dwingt om met haar hoofd naar beneden te lopen, dit heeft niks met nageeflijkheid of ontspannenheid te maken. Ga veel (schijn)overgangen rijden, zorg dat de motor van achter draaiende blijft, ga zelf ontspannen zitten dan gaat ze zelf je hand wel volgen.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 18:28

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!
Ik weet dat het er in het begin niet echt netjes uit ziet! maar had alleen nog aan het lange teugeltje gestapt en me instructrice wou een foto maken maar toen ging ze gelijk met haar kop de lucht in! Vast omdat ze inderdaad nog niet los genoeg is. Verder gaat het met lessen heel goed, normaal zit ik wel rechtop hoor maar die draffoto is net na de galop en dan val ik altijd ontzettend voorover omdat paarden dan iets sneller gaan dan normaal. Ik probeer erop te letten. Ze loopt verder super ontspannen en is zo licht in me hand dat ik haar niet eens voel af en toe dus ze kan het wel!

Ze was gevallen omdat ze ineens door haar binnenbeenheen zakte, ik kan het niet precies uitleggen maar het voelde alsof ze struikelde maar voor ik het wist lag ik al in het zand. Zij zat zelf ook helemaal onder en vond het zo erg!! Moest de volgende dag nog foto's laten maken van me nek want die deed onwijs pijn, vandaar dat ik geschrokken was en bang. Maar nu ze weer afgevallen is ( eerst reed ze maar 2 of 3 keer per week en nu 6 keer ) gaat het steeds beter en ze heeft ook lekker veel energie. Nu werken we eraan in de les om haar achterhand eronder te zetten en haar door te laten lopen, en de ontspanning doet ze helemaal zelf, ik vraag bijna niets! Ze is daar gewoon super makkelijk. Ik hoop dat dit een beetje info is voor jullie!

Groetjes kim