Ik denk dat hier een aantal oorzaken zijn. Ten eerste geef je aan dat ze jong is, dus behoorlijk wat energie. Misschien ook nog niet helemaal op de hulpen en wat drammerig.
Dan staat ze op stal en in de bak. Kan begrijpen dat je haar nu niet 24/7 op het land kan zetten, dat kunnen wij helaas ook niet. Zou toch proberen haar zo veel mogelijk buiten te laten.
Ik weet niet hoe veel je voert, maar dit kan ook liggen aan haar drukte. Voor alleen het nodige, niet omdat iedereen brok voert. Liever meer kuil/hooi dan brok.
Nu is het niet zo erg dat je niet iedere dag kan rijden, zolang ze maar lekker eruit komt en haar benen kan strekken. Vooral met een jong paard is iets minder rijden geen ramp.
Nu je probleem zelf, ontspanning is denk ik het sleutelwoord. Van de spanning gaat ze aandraven. Stap moet ontspannend kunnen zijn, helemaal bij een jong dier. Kijk ook naar jezelf, ben jij gespannen, knijp je met je benen. Constant ophoudingen maken zal niet helpen, hier voor je alleen maar de spanning mee op.
Zoek dingen waarvan ze ontspant. Praten, kroelen, lange teugels, zelf ontspannen zitten, zonder zadel?
Eerst zal het met kleine beetjes gaan, maar uiteindelijk zul je resultaat zien. Ga er ook niet op voordat ze ontspannen staat, anders gebin je meteen slecht.
Succes!