Met je benen om het paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Met je benen om het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:36

Okee, wacht de titel werkt misschien verwarrend maar hoe leg je dit in een korte zin uit?
Mijn instructrice zegt dat je met name in de overgangen je paard met je benen moet "omsluiten" om hem zo rond te houden.

Heb haar al vaker gevraagd HOE doe ik dat maar niet onbelangrijk, hoe VOELT dat?
Mijn benen aanleggen lukt, benen geven ook, maar omsluiten? Bedoeld ze daar constante kuitdruk mee ofzo?

Graag even jullie reactie.

Bedankt alvast.

Sjel

Re: Met je benen om het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:43

Probeer eens in de overgangen terug, je paard 'omhoog te trekken'. Benen er eraan, je bekken kantelen en probeer om je paard omhoog te trekken met je benen en je lichaam. Zo is het mij uitgelegd, probeer het eens. Zo komen ze idd vloeiend de overgangen door, succes.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:48

Sjel: Help! Kun je me proberen uit te leggen wat je bedoeld met "omhoog" trekken? Gewoon voor de informatie hoor Knipoog

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:49

Haha ,
Ik zei net in mezelf ,
Ik zal het eens uitleggen , Want nu weet ik precies wat ze bedoelt ,
Maar het is niet zo gemakkelijk onder woorden te brengen ,
Gewoon , Je benen aansluiten , Niet gaan kappen en ook niet echt drukken ,
Gewoon "sluiten" Zodat hij op je zit terugkomt
( Sorry , Ik krijg het echt niet beter gezegd ) Bloos

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:51

*LOL* hahaha

1 ding begrijp ik nu, dat het dus niet eenvoudiger uit te leggen is zoals mijn instructrice het al probeerd (is het nog te volgen?) Haha!

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:06

Het is indd een gevoel, dat niet makkelijk uit te leggen valt.
Ik begreep dit er altijd van: Je gaat dus met je lichaam en benen zorgen dat je paard stopt of lager in tempo komt, zonder ook maar een teugel te gebruiken. Wel druk houden, maar niet de druk opvoeren met je teugel.
Ik heb ooit is met m'n ogen dicht moeten rijden, eerst in stap, daarna steeds verder. Wel aan de longe, je ziet natuurlijk de andere mensen niet die aan het rijden zijn.
Zo moet je je dus heel erg concentreren op wat je paard doet, tempo ga je op deze manier ook aanvoelen.
Zo heb ik dus ook geleerd hoe je het paard moet omsluiten met je benen.

Alsnog is het niet makkelijk uit te leggen, het is een gevoel.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:11

Haha ;
Ja ik volg nog Tong uitsteken
Nja ,Ik weet het echt niet , Maar ik weet WEL dat er ander mensen het heel goed gaan uitleggen Tong uitsteken Sorry x

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:29

siko schreef:
Sjel: Help! Kun je me proberen uit te leggen wat je bedoeld met "omhoog" trekken? Gewoon voor de informatie hoor Knipoog

Oké, ik ga mijn best doen. Het is heel simpel, maar zoals al gezegt: Het is een gevoel, dat je pas herkend als je het daadwerkelijk voelt. Als je nu op je stoel zit. Span dan je beenspieren en een stukje kont eens aan en kantel je bekken naar voren, zodat je navel naar binnen gaat. Als je dit doet, ga je zelf iets omhoog in je stoel. Dit doe je ook op je paard, alleen dan je onderbenen aangesloten houden. Door te kantelen geef je hem de ruimte om weg te komen of terug te komen terwijl je wel je benen aangesloten houd zodat hij hierin ondersteund wordt.

Is het zo duidelijker voor je?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:43

je moet in pricipe neit je benen om het paard doen, maar aanduwen. Ik zal even uitleggen:
je rijdt je overgangen, als je paard goed aan het been is (goed op het been reageert) is dat een voordeel, ik zou hier eerder aan gaan werken, als je langzamer wil, dan druk je je hakken extra uit, doe je kneepjes aan de teugel (steeds eeen beetje aantrekken)
en naar achteren zitten,
ik weet neit of ik nou antwoord op je vraag heb gegeven, maar graag gedaan

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:09

Vraag aan de instructrice wat ze precies bedoelt, en laat haar het voordoen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:20

Haha ja wat dacht je dat ik steeds doe Knipoog
Voordoen doet ze niet aan, ze verteld graag Lachen

Maar aan bovenstaande uitleg heb ik een hoop gehad, het "omsluiten" lukt beter gelukkig.