April (Appaloosa) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryannuh

April (Appaloosa) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:38

Hallo!

Vorige week nog wat foto's gemaakt van het rijden met April, ze liep wel lekker!
Ze was lekker vrolijk door het mooie weer Lachen

Hier de foto's:

1 draven (mag mn benen wel meer naar achteren leggen!)
Afbeelding

2 Niet zo'n goed moment, zit te ver naar voren! normaal zit ik niet zover naar voren...
Afbeelding

3 Ze loopt wel mooi en ziet er vrolijk uit Lachen (weer mn benen!)
Afbeelding

4 Loopt wel lekker naar beneden
Afbeelding

5 Hier zijn mn benen iets beter
Afbeelding

6 Deze ziet er wel netjes uit vind ik... (benen mogen nog iets meer naar achter)
Afbeelding

7 Dat oortje Lachen
Afbeelding

8 Hakken meer uitdrukken en BENEN NAAR ACHTER :p
Afbeelding

9 Charmant moment Tong uitsteken ze kwam net neer na een bokje
Afbeelding

10 Whaah een giraffe! Haha weer net na een bokje
Afbeelding

11 Galopje
Afbeelding

12 Nog een galopje, mag dieper in het zadel zitten! Is wel een momentopname...
Afbeelding

13 Galop
Afbeelding

14 En lekker uitdraven...
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie vinden!
Reactie zou leuk zijn Lachen

Rinske

Re: April (Appaloosa) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:41

Mijn eerste gedachte is: volgens mij heeft ze ergens last van (haar rug bijvoorbeeld), je zadel lijkt ook voorover gekanteld te liggen. Misschien kun je hier even iemand naar laten kijken Lachen .

Verder vind ik haar kleur echt helemaal geweldig! Lachen

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:45

Heey!
Jij bent snel Lachen
Over het zadel krijg ik heel vaak opmerkingen vanaf foto's, dat komt doordat er een soort flap aan de voorkant zit die uitsteekt. Daardoor lijkt het zadel heel anders te liggen dan hij in het echt ligt...
Maar ze heeft nergens last van hoor, ze was gewoon lekker vrolijk door het weer en de foto's zijn net op die rare momenten genomen haha
Dankjewel voor je reactie!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:47

Rinske schreef:
Mijn eerste gedachte is: volgens mij heeft ze ergens last van (haar rug bijvoorbeeld), je zadel lijkt ook voorover gekanteld te liggen. Misschien kun je hier even iemand naar laten kijken Lachen .

Verder vind ik haar kleur echt helemaal geweldig! Lachen

hier ben ik het mee eens ze loopt heel raar met haar hals. en ik dnek idd dat ze last heeft van haar rug ik vind haar wel leuk ik ben ook helemaal in de appys.
Tong uitsteken

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:52

Wat een stoer dier!
Wat mij idd ook opvalt is dat het zadel jou in ieder geval niet goed past. Je krijgt heel erg een stoel-zit van dit zadel.
Verder vind ik dat het zadel eigenlijk teveel achterover ligt, maar misschien is het, zoals jij zegt, een momentopname!
Probeer wat meer aan de ontspanning te werken, je handen niet teveel terug en laag boven het zadel te houden, maar juist wat gedragen voor het zadel.
Verder vind ik het echt een leuk diertje om te zien!

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:52

ze loopt idd wat apart ja... ik denk ook dath et zadel te ver naar voren ligt... voor de rest echt leuk beestje Lachen

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:59

Je moet het zo zien dat het zadel in werkelijkheid een aantal centimeters meer naar achteren ligt dan dat je ziet. Dat komt door die flap aan de voorkant.

Die stoelzit klopt inderdaad, ga ik echt aan werken!
Tis vroeger een westernpaard geweest, dus ze loopt ook wat anders dan bv. dressuurpaarden. (Niet dat mijn zit daarmee te maken heeft want dat ligt echt aan mezelf, maar wel dat ze haar hoofd en hals wat anders 'draagt')

Maar ik hou haar goed in de gaten hoor!
Dank jullie wel allemaal!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:03

jammer van sommige foto`s. ik krijg nu een beelt dat ze zich constant ergens tegen verzet (jou?) verder wel een leuk beestje.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:45

Heey!
Dat beeld klopt toch echt niet hoor Lachen
Dat ligt dan echt aan het moment van de foto's, we hebben juist echt relaxed gereden!
Als je naar haar oren en uitdrukking kijkt, krijg ik nou echt niet het idee dat ze zich niet prettig voelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:59

ryannuh schreef:
Tis vroeger een westernpaard geweest, dus ze loopt ook wat anders dan bv. dressuurpaarden. (Niet dat mijn zit daarmee te maken heeft want dat ligt echt aan mezelf, maar wel dat ze haar hoofd en hals wat anders 'draagt')

Ook een westernpaard mag niet tegen het bit zijn en de rug wegdrukken. Je paard is niet nagefelijk, daar kun je nog wel wat aan verbeteren.
Leuk dier verder!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:10

apart zadel. misschien iets te klein? volgens mij pas je dr niet echt goed op.
probeer je teugels wat meer op te pakken zodat je handen boven de schoft komen, hierdoor draag je je handen ook beter.
en je benen, heb je weleens zonder zadel gereden? dan hangen je benen gewoon naar beneden. zo moet je ook met zadel kunnen rijden, probeer je hele been dan iets meer naar achteren te leggen (eerst heel ver naar achteren en dan een beetje naar voren schuiven zodat je dijbeenspier vlak komt te liggen). Ik merk zelf vaak dat het beter zit en dat je dan minder snel gaat knijpen met de knieen. misschien kan je je beugels dan ook een gaatje langer doen.
Verder vind ik het een leuk en apart paardje, er zit een mooie dikke hals op, als ze eenmaal nageeft lijkt het echt heel mooi

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:29

Nageeflijkheid kan idd nog verbeterd worden, dat wil niet zeggen dat ze nu in protest is...
Ik rij vaak zonder zadel ja haha, wel een goede tip om daar aan te denken, dank je!
Teugels meer oppakken is ook een goeie dank je!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:26

April is wel cool hoor, foto 4 blijft favoriet! Tong uitsteken .
Ze was vandaag lekker chaggie tegen Yasmin haha...
Groetjess!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:15

Het ziet er over het algemeen wat gespannen uit. foto 4 geeft wel een ontspannen beeld.
Probeer in de galop meer op je kont te blijven zitten en meer naar achteren te zitten. Ook zou ik je handen wat hoger dragen. Het lijkt nu alsof je ze vastzet of dat je je aan het zadel vasthoud ofzo. (zie vooral foto 9, 11 en 12.)
En denk idd ook aan je beenligging, dat had je zelf ook al gezien Lachen
Veel oefenen! Succes ermee Lachen

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 18:54

Heey Romy!
Jou zie ik morgen denk ik wel, leuk dat je gaat rijden Lachen
Mariek_: Dank je voor de tips Lachen Ga zeker veel oefenen!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:51

na de indruk op de foto's lijkt mij dit paard ook niet echt lekker lopen wat hiervoor is gezegd.
paard lijkt rug weg te drukken
't kunnen moment opnamens zijn, maar de buiging vooral middenhand buiging zou je wel iets meer aan mogen trainen Lachen
succes

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:20

je vertelt dat het een western paard is geweest misschien dat je kunt proberen met losse teugel te rijden. verder vind ik je paard een super kleurtje hebben!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:39

Ik vind de foto's geen lekker beeld geven, op elke foto zie ik dat je paard continu de oren naar achter heeft en echt zo'n uitdrukking heeft van ''ik heb pijn'' en zoals al vernoemd is kan het zijn dat je paard werkelijk pijn heeft aan der rug (dit hoeft niet zo te zijn maar een controle door een DA daarvoor) kan toch geen kwaad.

Ik heb voorheen een ex draver gehad en deze bleek achteraf ook erg veel pijn te hebben gehad aan zn rug, ik werd door veel mensen daarop aangesproken en zeiden ze me elke keer weer (als ik aan rijden was) ''laat aub een DA naar je pony zn rug kijken want hij laat zien dat ie pijn heeft''.
Ik zei elke keer terug ook van komt door een of andere flap van mn zadel, maar achteraf heb ik toch die stap genomen (om van ieder zn gezeur er elke keer over vanaf te zijn Knipoog ), en werkelijk heb ik doordat ik die controle uit heb laten voeren geen moment spijt van gehad, sterker nog heb mezelf enorm schuldig lopen voelen erdoor. Want wat bleek nou hij had zeker enorm veel pijn aan zn rug en moest er gerevalideerd worden, hiermee was ik echt heel lang mee bezig. Het was zo erg dat ik er niet meer fanatiek mee zou kunnen rijden alleen wat stap en draf momenten (maar dan door hele lichte ruiter/amazone), ik heb mn pony nu 24uurs op de weidegang waar die lekker van zn volle vrijheid en pensioen kan genieten. Soms word ie door wat meiden wel eens lekker vertroeteld en geborsteld.

Ik hoop dat bij jou paard niet dit geval hoeft te wezen maar een gewone controle door DA laten uitvoeren om na je paard zn rug te laten kijken kan geen kwaad, sterker nog is alleen maar beter.

Succes. Knipoog

Verder wel leuk paard om te zien, behalve dan wat ik al genoemd heb.