Had besloten dat we zouden gaan longeren, omdat Ilse dat nog nooit met Mijntje gedaan had. Dan kon zij dit zondag ook uitproberen alleen. Had dus voor de gelegenheid ook geprobeerd te vlechten, maar het ging niet helemaal zo als gehoopt. De manen waren erg glad en ongelijk, waardoor het helemaal niet zo mooi werd. Ach het is voor het idee en om toch net wat sjiekere foto's te krijgen.
Ik heb dus de camera gepakt en een paar foto's geschoten. Van veel foto's vind ik ze eigenlijk net op het verkeerde moment genomen, maar er zitten ook een paar aardige tussen. Heb ook nog een leuk filmpje weten te maken, die alleen af en toe wat overbelicht is door het felle lengte zonnetje.
Commentaar is natuurlijk welkom, maar hou het aub netjes.
1. Het losstappen zonder de bijzet er aan.

2. Stappen met bijzet. Dit vind ze best moeilijk en denkt al gauw dat ze "vast" zit.

3. Draf nog niet helemaal nageeflijk.

4. Hier zijn er al 2 knotjes uitgezakt

5. Al wat meer over de rug.

6. Halt, bijzet bijstellen en van hand veranderen.

7. Ze loopt lekker.

8. Rechtsom kijkt ze helaas iets naar buiten.

9.

10. Wil ze de grond in??

Over het algemeen liep ze erg netjes, al is dat op de foto's niet altijd te zien vind ik helaas. Dus ik heb ook nog even een stukje gefilmd met m'n camera. Hoop dat de kwaliteit een beetje goed is.
http://nl.youtube.com/watch?v=M5ZqjUgxQ4Y
11. Mijn mooie paardje met haar oortjes naar voren, mijn Mijntje.

12. Nog even aan die lekkere snippers ruiken, wellicht kan ik ze eten

13. En nog een beetje wazige foto, maar ze mocht nog even lekker rollen na het harde werken.

Ook hier heb ik nog even een kort filmpje van gemaakt. Was te laat voor het rollen, maar wel op tijd voor nog een laatste uitspatting van Mijntje.
http://nl.youtube.com/watch?v=jFzJwW_7aes
Het was ook erg grappig om te zien hoe Willemijn op iemand anders dan mij reageerde. Ik kon toch echt duidelijk zien dat ik eigenlijk de enige ben die haar longeer en hoe goed ze op mijn stem reageert. Ik heb weinig nodig om iets voor elkaar te krijgen en bij een ander doet ze er toch net iets langer over. Dus ook weer een goede leer voor Mijntje dat ze ook eens door iemand anders gelongeerd werd. [b]Ilse bedankt en ook voor zondag! /b]
14 + 15. Sorry, maar ik wil ook nog even laten zien wat voor een mooie gemailleerde staart Mijntje heeft. Helaas is hij niet meer zo vol en dik als dat ie was toen ik haar net had gekocht. Ze heeft hem van de zomer een stuk afgeschuurd of hij is afgebeten en ze schuurd helaas ook aan de bovenkant van haar staart.