Eindelijk mijn knappe Zz-top (v.Rhodium) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frappa

Eindelijk mijn knappe Zz-top (v.Rhodium) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 18:50

Hallo allemaal !!

Sinds eind oktober ben ik in het bezit van een knappe 3,5 jarige ruin. Officieel genaamd ziedan, maar klonk niet echt dus veranderd in Zz top roepnaam Zizi. Het is een rhodium x kroongraaf met een geweldig karakter en doet echt zijn best.
Vandaag voor het eerst in de grote buitenbaan gereden met dit heerlijke weer dus nu eindelijk is wat foto's van Zizi onder het zadel. Zizi is op dit moment 4 maanden onder het zadel en rijd hem zo'n 3 a 4 x p.w zo'n 30 tot 40 min. verder veel wandelen, longeren aan het halster en losgooien, zondag ons 1e bosritje gemaakt.

foto's staan niet op volgorde hebben er zoveel gemaakt vandaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een galopje
Afbeelding

Afbeelding

en klaar, zit een beetje apart want ging hem daarna belonen Haha!
Afbeelding

Nathaliia

Re: Eindelijk mijn knappe Zz-top (v.Rhodium) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:51

mooie foto's &mooi paard! Lachen
comentaar laat ik maar aan andere over..
leuk dekje trouwens, die heb ik ook Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:54

Mooi dier hoor! Let wel op je houding (rechtop zitten in galop, je hakken niet optrekken).

Het is trouwens een halfbroertje van mijn bijrijdpaard Rhodi (Rhodium x Pele), maar nee, afgezien van de kleur lijken ze niet erg veel op elkaar.

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:54

Hee ziet er leuk uit!
Je zit alleen iets te ver naar voren vind ik.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:56

Leuk paard, mooie combinatie vormen jullie. Zou iets verder achterover, dus rechtop gaan zitten. Verder benen lang maken en hakken uitdrukken. Hij loopt al erg netjes, wat meer lengte in de hals zou wel een fijner beeld geven denk ik. Veel plezier met je paard!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:57

Jee, wat een knapperd heb je! Z'n koppie doet me een beetje denken aan de mijne: Ook zo'n lief melkmuiltje!

Het ziet er fijn en ontspannen uit. Hoe was je bosritje gegaan?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:03

Heel mooi! Probeer alleen tijdens de galop iets rechter te gaan zitten Lachen

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:13

Ja ik zag al dat ik in mijn bovenlichaam weer iets mee naar voren ging. En op zo'n foto zie je het gelijk Bloos
We zijn ook voornamelijk bezig het neusje eruit te rijden want hij wil er weleens achter duiken.

Ja het bosritje ging super, hij doet zo ontzettend zijn best en is zo braaf ongelovelijk voor zo'n jonge kerel.
Laatst bijgewerkt door frappa op 12-02-08 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:16

Vind inderdaad dat hij wel eerst wat lager mag lopen, hij is pas 4 maanden onder het zadel dus zou hem eerst lekker laag laten lopen. Ja
Verder vind ik het er netjes uitzien hoor, heel goed.
Succes verder, komt volgens mij helemaal goed!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:18

Joscaa schreef:
Vind inderdaad dat hij wel eerst wat lager mag lopen, hij is pas 4 maanden onder het zadel dus zou hem eerst lekker laag laten lopen. Ja
Verder vind ik het er netjes uitzien hoor, heel goed.
Succes verder, komt volgens mij helemaal goed!

Ja precies en daar zijn we ook mee bezig, voorwaarts-neerwaarts. Eerst de hand naar beneden willen volgen. Ik richt hem zelf ook niet op maar hij vind het nog erg moeilijk om daar meer neerwaarts te gaan en daarin voorwaarts te blijven.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:42

je kan ook niet verwachten dat je een jong ding meteen voorwaarts neerwaarts aanleert. Ze moeten eerst lekker van achter naar voren gereden worden in een lekker voorwaarts tempootje. Daarna kan je pas spelen met de houding hoog/laag.
Ik weet er alles van, ben ook net begonnen met mijn 3,5 jarige. Ook van Rhodium (Rhodium x Haarlem x Nimmedor).

Over je houding is het één en ander al gezegd. Merk ook dat ik te weinig op mijn eigen houding let, omdat je al zo hard aan het werk bent, met andere dingen... je paard. Herken je vast wel!

Vind het er verder netjes en ontspannen uit zien. Dat hij zijn neus er soms nog wat achter drukt, vind ik geen probleem. Komt vanzelf helemaal goed. Lekker doortrainen en over een paar maanden heb je weer een heel ander paard onder je!

Iemand anders zei mij een keer, je paard hoeft niet meteen de ring in....
Heel veel succes met je Zizi! Het is toch een ruin? of spreek ik het dan verkeerd uit? Lachen

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:47

sunnymay schreef:
je kan ook niet verwachten dat je een jong ding meteen voorwaarts neerwaarts aanleert. Ze moeten eerst lekker van achter naar voren gereden worden in een lekker voorwaarts tempootje. Daarna kan je pas spelen met de houding hoog/laag.
Ik weet er alles van, ben ook net begonnen met mijn 3,5 jarige. Ook van Rhodium (Rhodium x Haarlem x Nimmedor).

Over je houding is het één en ander al gezegd. Merk ook dat ik te weinig op mijn eigen houding let, omdat je al zo hard aan het werk bent, met andere dingen... je paard. Herken je vast wel!

Vind het er verder netjes en ontspannen uit zien. Dat hij zijn neus er soms nog wat achter drukt, vind ik geen probleem. Komt vanzelf helemaal goed. Lekker doortrainen en over een paar maanden heb je weer een heel ander paard onder je!

Iemand anders zei mij een keer, je paard hoeft niet meteen de ring in....
Heel veel succes met je Zizi! Het is toch een ruin? of spreek ik het dan verkeerd uit? Lachen

Je haalt de woorden uit mijn mond. Haha!
Bedankt voor de leuke reactie !!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:48

Hij mag inderdaad wat langer lopen, maar je leert een groentje niet iets op één twee drie als 'ie het voor de rest van zn leven moet onthouden Knipoog Je mag zelf wel wat rechter gaan zitten, werk je zo te horen ook aan.. Ga zo door!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:41

wow knap paard heb je onder je kont seg!!!
je "hangt" met je schouders wat naar voor... probeer wat rechter te zitten, want je mag best fier zijn met zo een mooi paard! Knipoog

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:00

Rijd je hem zelf aan de teugel, of gaat hij automatisch zo lopen.
4 maanden onder het zadel vind ik best vroeg om al dingen te gaan vragen enzo.
En waarom heb je sporen om?

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:34

Shauni schreef:
Rijd je hem zelf aan de teugel, of gaat hij automatisch zo lopen.
4 maanden onder het zadel vind ik best vroeg om al dingen te gaan vragen enzo.
En waarom heb je sporen om?

Wat is aan de teugel in jouw optiek ??
en wat vind jij vroeg om dingen te vragen ? Wat versta jij onder basis werk ?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:36

He Franny,

Misschien ken je me nog wel, kijk maar in m'n profiel, dan gaat er vast een lampje branden Knipoog . Leuk paard heb je gekocht. Ziet er fijn uit! Ik heb het ook zo erg dat asl ik geconsentreerd met m'n paard bezig ben dat ik m'n eigen houding een beetje vergeet. Met veel oefenen gaat het vast goed komen om netjes zitten met een goed lopen paard te combineren. Veel plezier samen.

Groetjes,

Suzanne

Shauni,

Wat is er mis met een jong paard de basis van het rijden bij te brengen? Ze is enkel met voorwaards neerwaards rijden bezig en zorgen dat het beestje lekker over zijn rug op eigen benen leer lopen. Zo leert hij zijn ruiter op een juiste manier dragen. Ik vind dit een mooi begin en niets te zwaar voor zo'n jonkie. Ik zie ze veel liever zo lopen dan helemaal uit elkaar gevallen wat de balans en dus het draagvoormogen niet ten goede komt.

Het spoortje is in mijn ogen geen probleem. Het feit dat je een spoortje om hebt hoeft niet te zeggen dat je deze ook gebruikt. Een spoortje kan erg fijn zijn je hulpen te verduidelijken zonder grof te worden. d.m.v. lichte druk met het spoortje als alleen been niet genoeg is, is nog altijd vriendelijker dan gelijk een tik om het paard te attenderen op je been. Een tik zie ik in dat geval als laatste 'redmiddel'.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:03

Franny, wat een prachtig paard heb je toch!!
wat geeft het een heerlijk beeld!
Heel veel plezier met je mooi paard!!
En tot snel!!
Groetjes

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:27

leuk paardje en hij loopt voor 4 maanden erg lekker moet ik zeggen
succes verder .
heb geen commentaar verder.je houding stoor ik me niet echt aan. je rijdt pas 4 maanden is altijd even wennen dan.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:32

wat heb je een mooi paardje zeg en voor zo kort onder het zadel loopt hij erg netjes..
probeer eens iets schuin omhoog te kijken, zodat je wat makkelijker jezelf uitstrekt en rechter gaat zitten..
probeer je bekken wat te kantelen, zodat je makkelijker gaat "zitten"..een oefening daarvoor: probeer je navel naar binnen te trekken als het ware..dan voel je je bekken kantelen..en dit op je paard..

succes verder!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:19

Fran wat een kanpperd zeg.
Hij is echt eheel leuk.

susil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:12

Hee fran,

Wat een ontzettend knap paard is het toch, jammer dat ik niet meer in de buurt woon, dan had ik hem geleend en vergeten terug te brengen. Het rijden ziet er ook al netjes uit, zeker voor zo'n jonkie. Ook groetjes van sunny, die vind het jammer dat ie ruin is, daar zou toch een knap kind uitkomen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:07

Dat gaat precies lekker vlot vooruit met hem. Ik vind het er heel goed uit zien voor zo'n jong paard, je houding is correct, gelet op zijn leeftijd, alleen iets meer proberen je been weg te houden van zijn buik als je niet moet drijven.
Wat ik wel niet snap is dat je nu al een schapenvel onder het zadel legt. Is het zadel niet passend?? Zo min mogelijk tussen jou k*nt en de rug van het paard voor een betere voeling is mijn advies. Verder veel succes, doe zo verder..

Wicky2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:48

Leuk paard! Ik heb zelf ook een Rhodium alleen een jaar ouder als die van jou!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:26

Suzanne_18 schreef:
He Franny,

Misschien ken je me nog wel, kijk maar in m'n profiel, dan gaat er vast een lampje branden Knipoog . Leuk paard heb je gekocht. Ziet er fijn uit! Ik heb het ook zo erg dat asl ik geconsentreerd met m'n paard bezig ben dat ik m'n eigen houding een beetje vergeet. Met veel oefenen gaat het vast goed komen om netjes zitten met een goed lopen paard te combineren. Veel plezier samen.

Groetjes,

Suzanne

.

Heeey, ja heb even je profiel bekeken en natuurlijk ging het lampje gelijk branden. Haha! En je haalde de woorden uit mijn mond.

indyluna schreef:
Hee fran,

Wat een ontzettend knap paard is het toch, jammer dat ik niet meer in de buurt woon, dan had ik hem geleend en vergeten terug te brengen. Het rijden ziet er ook al netjes uit, zeker voor zo'n jonkie. Ook groetjes van sunny, die vind het jammer dat ie ruin is, daar zou toch een knap kind uitkomen.

Heeey, neee je had hem niet mogen lenen hor Haha!

Verder iedereen bedankt voor de reacties, aan mijn houding word hard aan gewerkt, krijg elke week op mijn kop Bloos en gisteren met het zien van de foto's bedacht ik mij van ja fran je kan vele malen beter zitten.