Hangen aan het bit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Hangen aan het bit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:00

Ik rijd een Fjord van 3 1/2 jaar, ze is nu net 2 maand onder het zadel. Op een gegenven moment dan gaat ze hangen aan het bit. Drijf ik haar vooruit, gaat der hoofd omhoog en zo gauw ze weer iets na-gevelijk wordt hangt ze weer? Wat te doen! Nors opkijken

Elmond

Re: Hangen aan het bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:02

Ik zou toch doorgaan zoals je nu bezig bent. Als ze gaat hangen, gewoon been geven en vooral niet vast gaan houden. Ze is nog maar pas onder het zadel en ik denk dat als je gewoon consequent been geeft als ze dit doet, ze het wel gaat snappen!

leoniee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:06

ik verzorg ook een jong paard en die deed precies hetzelfde.
wat mijn instructrice toen heeft gezegd is dat je hem dan weer even lekker moet laten opletten dat die dat niet mag, door gewoon een klein corrigerend rukje te geven aan de teugel. dan is die dr zegmaar weer bij met zn hoofd. en dit gewoon elke keer herhalen als die het nog vaker doet.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:07

Ik hoop het wel, want ik zou graag met haar de dressuur in gaan. Ooit.... Dromen

leoniee91 schreef:
ik verzorg ook een jong paard en die deed precies hetzelfde.
wat mijn instructrice toen heeft gezegd is dat je hem dan weer even lekker moet laten opletten dat die dat niet mag, door gewoon een klein corrigerend rukje te geven aan de teugel. dan is die dr zegmaar weer bij met zn hoofd. en dit gewoon elke keer herhalen als die het nog vaker doet.

Dan zet madame de sjouw erin en ben ik nog verder van huis! En ik ben niet zo van rukjes geven, het moe wel vanuit het been.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:21

Juist voorwaarts rijden, een jong paard zoekt je hand op, dat is juist een goed teken, absoluut geen ruk(je) geven of trekken in de mond maar voorwaarts oplossen Lachen.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:56

Idd ,
De mijne deed het ook ,
Veel voorwaarts rijden en zorgen dat ze los blijft in de kaken ! x

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:39

Rijd zo'n jong beestje nog niet naar beneden. eerst goed voorwaarst en op haar eigen benen leren lopen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:43

Je zegt dat als ze nagefelijk wordt, ze gaat hangen. Maar hangen is dus juist het tegenovergestelde van nagefelijk!