Virtuoos H (Silvio I) @ M2 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Virtuoos H (Silvio I) @ M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:28

Aangezien het dit weekend super weer was en Bo (Zinn @ bokt) reeds naar hier kwam om foto's te nemen van Kim (Foryourneeds @ bokt) & Coby is ze ook even bij mij langs geweest. Met als resultaat super mooie foto's waarvoor veel dank!
Na 4 weken gips & examenperiode (en dus niet vaak gereden te hebben) zijn we nu weer volop aan het trainen voor de volgende wedstrijd M2. We werken veel aan de basis, veel overgangen, achterhand er goed onder, telkens wat meer oprichting vragen en op het einde even de zijgangen herhalen. Genoeg gebabbeld, hier de foto's:

Afbeelding
1. losstappen

Afbeelding
2. losdraven

Afbeelding
3. losdraven

Afbeelding
4. losdraven

Afbeelding
5. draf

Afbeelding
6. draf

Afbeelding
7. een beetje verzamelen in draf

Afbeelding
8. appuyement in draf

Afbeelding
9. schouderbinnenwaarts (mooi achterbeen)

Afbeelding
10. mooie galopfoto!

Afbeelding
11. mooi bergop

Afbeelding
12. galop

Afbeelding
13. mooie galopfoto!

Afbeelding
14. galop

Afbeelding
15. uitstappen

Virtuoos H is een BWP-ruin van 9 jaar. We zijn samen van 0 begonnen en ik heb ondertussen al enorm veel van hem geleerd en ik ben ook heel trots op wat ik reeds met hem bereikt heb.
Tips & commentaar zijn altijd welkom, ik wil nog steeds veel bijleren. Mijn houding is niet altijd super, ik zit soms ietsje veel achteruit, ik moet mijn handen af en toe meer samen houden, benen laten hangen en schouders ontspannen.

Joosiien

Re: Virtuoos H (Silvio I) @ M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:33

Ziet er goed uit! commentaar heb je zelf al gegeven
Ga zo door en veel succes nog! Pling

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:34

Ziet er super uit Isabel. De foto's zijn echt allemaal op heel mooie momenten gemaakt.
En idd ziet hij er ongelooflijk schattig uit zo!
Hij is echt gemaakt voor die set he Vork
Veel succes zaterdag en op naar de Z1 (wat al vrij zeker is dat je over mag Clown ) OK dan!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:35

Wat een leuke combinatie! Leuk om naar te kijken!
succes!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:36

Leuk, aansprekend paard heb je daar onder het zadel zeg. Voor een paard van dit niveau zie ik hem met losrijden eigenlijk liever nog iets ronder lopen, zodat hij zijn rug beter gaat inzetten. Als je hem oppakt, lijkt hij namelijk nog wat strak in de bovenlijn en dat is echt zonde. Wellicht kun je ook nadat je hem wat meer hebt opgepakt, afentoe wat ronder instellen (weer meer ontspanning) en dan weer oprichtingen. Het appuyement lijkt nu ook nog wat stijfjes, mag iets meer buiging hebben, ook bij het schouderbinnenwaarts zou ik nog graag iets meer buiging (dmv van je binnenbeen) zien, denk dat het beeld dan nog mooier wordt. Over je houding zeg je zelf eigenlijk al het meeste, let er daarbij ook op dat je in het zadel blijft zitten. Dekje + bandages staan je paard trouwens wel ontzettend mooi. Veel plezier en succes nog met hem in de toekomst.

sjomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:39

Mooie combinatie zijn jullie. Paard loopt ook mooi op achterbeen!
Vind alleeen dat jij je handen erg "plat" houdt, bij mijn weten horen de duimen boven.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:41

@ jaggie: ik heb hem in het begin nog iets ronder ingesteld maar hij loopt nogal makkelijk achter de loodlijn en is er dan soms heel moeilijk terug uit te rijden, maar je hebt er wel gelijk in dat hij nog wat losser over zijn rug mag, al voelt hij eigenlijk vrij goed aan. We blijven erop oefenen! Appuyement mag idd iets meer buiging nog, dit zijn we nu aan het oefenen. Bij de sb neem ik niet te veel buiging omdat hij er soms in overdrijft, ik wissel dus een beetje af, soms wat rechter, soms wat meer buiging. Bedankt voor de tips in elk geval!
@ sjomali: die handen idd, ik ben soms zo druk bezig met rijden dat ik even m'n houding helemaal vergeet Bloos

Bedankt voor de andere berichtjes al in elk geval!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:14

zo, er is toch nog wat moois uitgekomen hé Vork ik kom zeker nog wel een keer terug Ja was heel leuk om foto's van jullie te maken!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:10

Ik ga met Jaggie mee. Heb soms het idee dat je paard ook wat de rug vast zet.
Maar verder vind ik jullie een mooie combie en als het paard nog wat losser door z'n lijf gaat lopen, dan denk ik dat je zelf ook wat makkelijker kan gaan zitten.
In de draf vind ik je houding erg netjes. In de galop moet je volgens mij nog aardig werken.
Ik weet het... het is erg lastig om je benen dan lang te maken en echt in het zadel te gaan zitten in de galop. Heb zelf een jong paard wat kort onder het zadel is, maar heb er zelf ook de grootste moeite mee!
Jullie passen goed bij elkaar!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:30

Mooie foto's in een mooi setje!
Vind het een leuk paard met een aansprekend hoofd. Ik zou tijdens het losrijden toch nog wat lager en ronder rijden zodat hij zn rug beter gaat gebruiken en vanuit daar meer oppakken. Je zegt zelf dat hij dan snel achter de loodlijn kruipt. Probeer hem dan door overgangen en tempowisselingen daar weer wat meer uit te krijgen. Vind het er voor de rest netjes uit zien hoor!

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:58

Ik vind jullie een erg mooie combi (mooi setje ook Pling )! Je rijdt netjes en vriendelijk. Je kan inderdaad nog wat aan je zit werken in de galop (heb ik zelf ook nog moeite mee bij het 2e paard dat ik rijd Nagelbijten / Gniffelen)Ziet er gewoon goed uit Haha!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:32

@ Zinn: super dat je nog eens wilt langs komen, ik heb echt genoten van de foto's achteraf, ze zijn echt super mooi!
@ Sunnymay: ja ik moet in de galop inderdaad nog vrij hard werken om hem licht in de hand te houden zonder impuls te verliezen, maar het gaat steeds beter. Als hij stukken vanzelf goed blijft doorwerken kan ik inderdaad wat meer aan mijn houding in de galop werken. Dan heb ik er even tijd voor Vork
@ Barbie1986: in het begin rij ik hem nog ronder meestal maar hij kruipt zoals ik eerder zei heel makkelijk achter de loodlijn & dan begint hij vaak op de voorhand te lopen. Ook bij de tempowisselingen durft hij dan enorm op z'n voorhand te gaan lopen en gaat hij makkelijk op mijn hand hangen, daarom dat ik niet te veel overdrijf met het rond rijden maar dit tussendoor even doe zodat het misschien maar kleine stukjes zijn maar wel goede stukken en niet op de voorhand. Voor de rest probeer ik hem toch ook in de oprichting los en ontspannen te krijgen. Hangt er ook wel vanaf hoe hij aanvoelt.
@ Lefoe: dankjewel voor de reactie! en aan m'n zit probeer ik nog steeds te werken, alleen moet je soms zoveel tegelijk doen hé Vork

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:35

Heel mooi paard! Het enige commentaar dat ik heb is dat je meer mag blijven zitten op je kont in de galop en je benen op de singel houden. Ook erg leuk setje Haha!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:58

dankjewel, zal ik zeker proberen om beter te blijven zitten in de galop en m'n been op de singel te houden. Is soms zo moeilijk om alles tegelijk in de gaten te houden.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:05

Je kan zien dat je lekker aan het werk bent met hem aan het werk bent!
Succes samen...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:10

Ik vind het een heel fijn beeld geven Lachen
Komt wel goed in de M2, succes!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:40

Het geeft een fijn beeld idd Lachen
Ik ga helemaal met Jaggie mee, ze geeft erg goede tips.
Succes in 't Z1, en plaats nog is wat fotos.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:39

sjomali schreef:
Mooie combinatie zijn jullie. Paard loopt ook mooi op achterbeen!
Vind alleeen dat jij je handen erg "plat" houdt, bij mijn weten horen de duimen boven.

idd

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:42

misschien iets minder naar benede kijken?

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:04

verder ziet het er heeeeel netjes uit howr!!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:52

Dankjewel voor de reacties!
Af en toe kijk ik inderdaad naar beneden. Ik zal er volgende keer op proberen letten!