, die nek erop, kop in de lucht en lopen maar
. Gelukkig voor mij heeft hij maar 10 minuutjes lastig gedaan en daarna super zijn best gedaan, zelfs de (rechter)galop ging
.We beginnen direct met de galopfoto's, mams, de fotograve van dienst was lekker aan het kwebbelen met een stalgenoot en dan kunnen er geen foto's worden gemaakt
.Op de foto's zie je vrijwel geen nageeflijkheid omdat ik het voorlopig belangrijker vind dat hij op zijn eigen benen staat dan dat hij netjes aan de teugel loopt. We zijn hier sinds zaterdag wel mee bezig in de les en in stap begint het toch vlotjes te gaan.
Zelf vind ik dat we al veel verder zijn al zie je dit niet terug op de foto's, mams is ook niet z'on goeie fotograve en trekt de foto meestal op een slecht moment (camera is ook niet meer wat het geweest is en de goede moment-foto's zijn dan ook altijd mislukt). Mijn houding is wel veel verbeterd (al heb ik nog steeds moeite met correct lichtrijden en af en toe en te strenge binnenhand
). Zijn houding trouwens ook, hij hangt niet meer op mijn handen en begint zijn benen, rug en achterhand goed te gebruiken, dat hoofdje komt nog wel
.De foto's:
1.Onze rampzalige galop

2.Hier had hij dus z'on lastig momentje van kop erop en gaan met die banaan! Wel lekker beengebruik

3.Tussendoor even halthouden (reden handen: had juist mijn neus gesnoten en mijn teugels weer vastgepakt)

4. Even strekken

5.

6. Voorbereiden rechtergalop

7.

8.

9. Nog een galopje (staart: hij had net een tikje gehad omdat hij weer wou stilvallen, hij had daar al eerder gestopt en reageerde niet op been)

10. Uitstappen en richting belonen

11. Belonen en halthouden

12. Op weg naar het veld

13. Foto van vorige week, bitloos uitstappen

14. Ook van vorige week (andere dag, zelfde dekje, had eerst met pessoa gelongeerd), springen

15. Nog eentje van het springen

Even over het springen, hij vind het dus wel leuk, oortjes mooi naar voren voor de sprong maar tijdens de sprong kan hij echt niet vrolijk kijken. Hoger dan de laatste foto zijn we niet gegaan.
Berichtje zou leuk zijn, commentaar mag zeker zowel over het rijden als het springen
ik ben niet van suiker en kan dus tegen een stootje
.Wat vinden jullie trouwens van dat paars op Spirit? Het dekje is oorspronkelijk van mijn mams paard maar die word nog niet bereden en het moet toch ooit worden gebruikt
.*Edit: typfoutje in de titel
en werk er ook hard aan in de les en daar buiten.