Bonte Spirit @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Bonte Spirit @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:20

Gisteren (zondag) lekker gereden in het zonnetje en ff herhaald van wat we zaterdag in de les hebben gedaan en daarna gaan uitstappen tussen de 2 landen van de stalling. Zaterdag had ik les dus hij had niet meer z'on zin en was ook niet zo goed gezind om op een zondag ook te werken.. Haha dat had ik gemerkt Haha!, die nek erop, kop in de lucht en lopen maar Clown . Gelukkig voor mij heeft hij maar 10 minuutjes lastig gedaan en daarna super zijn best gedaan, zelfs de (rechter)galop ging OK dan! . Galop is niet ons sterke punt en zeker de rechtergalop niet maar sinds vorige week begint die toch ook al te lukken Ja .
We beginnen direct met de galopfoto's, mams, de fotograve van dienst was lekker aan het kwebbelen met een stalgenoot en dan kunnen er geen foto's worden gemaakt Clown .
Op de foto's zie je vrijwel geen nageeflijkheid omdat ik het voorlopig belangrijker vind dat hij op zijn eigen benen staat dan dat hij netjes aan de teugel loopt. We zijn hier sinds zaterdag wel mee bezig in de les en in stap begint het toch vlotjes te gaan.
Zelf vind ik dat we al veel verder zijn al zie je dit niet terug op de foto's, mams is ook niet z'on goeie fotograve en trekt de foto meestal op een slecht moment (camera is ook niet meer wat het geweest is en de goede moment-foto's zijn dan ook altijd mislukt). Mijn houding is wel veel verbeterd (al heb ik nog steeds moeite met correct lichtrijden en af en toe en te strenge binnenhand Bloos ). Zijn houding trouwens ook, hij hangt niet meer op mijn handen en begint zijn benen, rug en achterhand goed te gebruiken, dat hoofdje komt nog wel Pling .

De foto's:
1.Onze rampzalige galop Knipoog
Afbeelding
2.Hier had hij dus z'on lastig momentje van kop erop en gaan met die banaan! Wel lekker beengebruik Vingers aflikken
Afbeelding
3.Tussendoor even halthouden (reden handen: had juist mijn neus gesnoten en mijn teugels weer vastgepakt)
Afbeelding
4. Even strekken
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Voorbereiden rechtergalop
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. Nog een galopje (staart: hij had net een tikje gehad omdat hij weer wou stilvallen, hij had daar al eerder gestopt en reageerde niet op been)
Afbeelding
10. Uitstappen en richting belonen
Afbeelding
11. Belonen en halthouden
Afbeelding
12. Op weg naar het veld
Afbeelding
13. Foto van vorige week, bitloos uitstappen Haha!
Afbeelding
14. Ook van vorige week (andere dag, zelfde dekje, had eerst met pessoa gelongeerd), springen Haha!
Afbeelding
15. Nog eentje van het springen
Afbeelding
Even over het springen, hij vind het dus wel leuk, oortjes mooi naar voren voor de sprong maar tijdens de sprong kan hij echt niet vrolijk kijken. Hoger dan de laatste foto zijn we niet gegaan.

Berichtje zou leuk zijn, commentaar mag zeker zowel over het rijden als het springen Ja ik ben niet van suiker en kan dus tegen een stootje Clown Knipoog .

Wat vinden jullie trouwens van dat paars op Spirit? Het dekje is oorspronkelijk van mijn mams paard maar die word nog niet bereden en het moet toch ooit worden gebruikt Bloos Haha! .

*Edit: typfoutje in de titel

Natje_Spirit

Re: Bonte Spirit @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:26

Niemand?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:29

Ik vind het totaalplaatje er niet echt ontspannen uitzien! Vind dat je zelf nogal gespannen overkomt. Wanneer jij niet losjes bent kan je paardje onder je dat ook niet zijn.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:33

op eigen benen staan kan ook als het paard nagevelijk is. Wanneer een paard echt nageeft dan ontspant hij ook zijn rug en zal het paard ontspannender zijn en maakt het voor jou beter om te zitten.
Probeer daar met je instructeur/instructrice aan te werken. Let goed op je houding, dat is erg belangrijk voor het paard.
Maar het belangrijkste van alles is, is dat je geniet van je paard!!!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:34

Na aanleiding van de foto's heb ik het idee, dat jouw paard meer met jou rijdt, dan andersom. Ook mis ik de ontspanning en een goede houding van de ruiter. Het commentaar over je strenge hand geef je zelf al. Gelukkig heb je les en wordt eraan gewerkt, succes!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:34

Klopt, hij was echt niet ontspannen en ik eigenlijk ook niet. Probleem bij ons is, als ik gespannen ben word hij gespannen maar omgekeerd ook. Dus als hij al gespannen is (dus geen zin) kan ik me ook niet ontspannen. Maar we hebben dan ook les van een ervaren lesgever, soms ook wel 2x per week.
Vandaag had ik les, ging ook veel beter dan zondag. Ik was meer ontspannen en dus Spirit ook, hij liep meerdere momenten nageeflijk al duurt dit meestal maar een tel, hij liep wel al mooi ontspannen waar ik al heel blij mee ben Ja.

Catharina: ik probeer goed op mijn houding te letten maar dit lukt niet altijd omdat ik meer met hem bezig ben. Maar ik doe wel mijn best Lachen en werk er ook hard aan in de les en daar buiten.

Tijgertje: je zegt dat mijn houding niet goed is maar je zegt er niet bij wat er verkeerd aan is. Ik weet ook dat mijn houding niet optimaal is, maar jij kan meer zien dan dat ik bij mezelf zie en dus ook meer zeggen Knipoog .

Safarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:54

Springen vind ie zeker wel leuk zo te zien!
Ziet er goed uit.

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:57

maykie schreef:
Ik vind het totaalplaatje er niet echt ontspannen uitzien! Vind dat je zelf nogal gespannen overkomt. Wanneer jij niet losjes bent kan je paardje onder je dat ook niet zijn.

Ja vind ik ook. Hij kijkt een beetje gefrustreerd. Niet rottig bedoeld.
Het lijkt ook wel zo hoor, want je armen zijn vrij recht. Dat geeft een
veel gespannender effect. Hou dat ik de gaten en je kan iets meer
naar achtern zitten. Leuk paard trouwens!

En nog iets heel kleins over je bandages: Ik vind ze een beetje raar
zitten. Ik weet niet waarom. Geeft niet hoor Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:33

TS: Met een 'verkeerde' houding bedoel ik in dit geval dat jij niet ontspannen op je paard zit, althans zo zie ik het plaatje.
Ik wil je de volgende tips meegeven:

- ellebogen buigen (je houdt ze op de foto's erg gespannen)
- op je kont zitten, hakker uitdrukken, armen ontspannen (zie foto 1, het lijkt alsof 'je hangt' aan de teugels)
- amen ontspannen (geldt voor veel foto's)
- houd je paard aan het been (ik heb het idee, dat het paard jouw hand gebruikt om op te hangen, waardoor jij je armen verstijfd);

Het komt erop neer dat als ik een gespannen geheel zie. Probeer zelf te ontspannen, misschien kun je hier tijdens de les aanwerken, het is wel essentieel om een ontspannen geheel te creeeren. Succes met Spirit!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:28

Tijgertje, bedankt Lachen hier heb ik veel aan. Het klopt wel dat ik enorm veel moeite heb om mijn armen te ontspannen en mijn ellebogen bogen maar het begint te lukken na veel moeite, probleem is. Als ik alleen rijd heb ik niemand om me erop te wijzen in de les gaat het echter vlotter en vlotter. Zal er zeker aan werken en bedankt! Haha!

Speciallover: ik bandageer niet tot over de kogel (heb het idee dat je zo zijn bewegingen belemmerd), dus ik denk dat je dat bedoeld met het feit dat ze raar zitten Knipoog . In ieder geval bedankt met je reactie Lachen .

Safarii: springen vind ie inderdaad leuk en ik vind ook dat hij het goed doet Lachen