Nu spoor ik hem extra aan voor de hindernis, soms met een tikje erbij. Maar hierdoor gaat die alleen harder lopen om vervolgens net zo hard te weigeren
haha . Heeft iemand tips?
Vroeger heeft die nooit geweigerd!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haha . Heeft iemand tips?

) En horse manship les ( 30 euro
)
je weet maar nooit, misschien vind je dat straks nog wel leuker als dressuur, maar dressuur en springen horen bij elkaar hoor! Als je paard niet goed onder controle is en lekker los in z'n lichaam dan wordt het springen ook niets.... Maar ga ervan uit dat je dat wel weet toch. 

daffene schreef:Je zal toch echt zelf graag over de hindernis heen moeten willen. Als jouw paardje het gevoel heeft dat het eigenlijk niet echt hoeft, zal die ook denken dan niet![]()
Je kunt beter als hij weigert 'm 1 keer echt goed op zijn donder geven, dan elke keer bv een tikje. Denk bij jezelf als je op de hindernis afgaat, nu ga ik eroverheen. Maar ik snap dat dat moeilijk is als je zelf een beetje bang bent. Ik zou dan gewoon springles gaan nemen bij iemand die er verstand van heeft en je hierbij kan helpen.
Succes!