Appel en ik: eindelijk weer samen aan de slag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cerize

Appel en ik: eindelijk weer samen aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:03

Dit is mijn merrie Appel. Ik heb haar al vanaf haar 3e jaar en ze is nu 15. Ze heeft met mij ups en downs meegemaakt, hele geschiedenisboeken kunnen volgeschreven worden, maar ik heb altijd voor haar gevochten. Het is echt 'mijn paardje'! Vorig jaar heeft ze een prachtig veulentje gekregen. Ze liep nogal stijf en na het afspenen heb ik haar eerst op de foto laten zetten, voordat ik haar weer ging rijden. Helaas kreeg ik toen te horen dat ze artrose heeft aan haar voorkogels. Het advies was bewegen, bewegen, bewegen. Tot mijn grote verbazing is ze steeds beter gaan lopen (met speciaal beslag en voedingssuplementen) en haar ondeugende streken zijn ook weer terug van weggeweest.
Zie hier dus Appel@work (alle commentaar is trouwens welkom!)

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Beetje middendraf
Afbeelding

Afbeelding

Galop (vreemde houding vanmezelf, hopelijk lag dit aan Appel die nogal stout werd en zit ik normaal rechterop!!)

Afbeelding

Afbeelding

Stout (het bewijs!!)

Afbeelding

Weer braaf!!! En ik zelf weer rechtop.
Afbeelding

Mocht er nog iemand zijn die ook een fokadvies kan geven, reageer dan gerust even in dit topic
[EHK] [H][WB]Hengst voor Airport x Matcho ox NIEUWE FOTO'S

CM_

Re: Appel en ik: eindelijk weer samen aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:07

loopt lekker hoor, nog wat diep, maar redelijk actief van achteren.

alleen waarom fok je met een merrie met arthrose?
ik heb me altijd laten vertellen dat dat erfelijk is .

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:12

Het veulen was al geboren, toen ik het hoorde. Ik schrok er ook ontzettend van en baalde als een stekker dat ik er dus een veulen uit gefokt had. Maar volgens de dierenarts (Greve), hoeft het niet erfelijk te zijn. Het kan ook een oud trauma zijn, of een overbelasting enz. Het is inderdaad wel een afweging voor een eventuele volgende dekking. Die is ook nog helemaal niet zeker (vooral niet als we zo blijven rijden). Maar ik ben toch nieuwsgierig naar het advies van bokt, vandaar dat andere topic.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:27

leuk paardje..
wat vervelend dat je er na het fokken achter bent gekomen, maar als het niet erfelijk hoeft te zijn moet het niet veel uitmaken.
bedoel je met greve, paardenkliniek watermolen, haaksbergen..

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:22

Ja die bedoel ik!!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:30

Ziet er goed uit hoor Ja goed beengebruik en een leuk paardje ze blinkt ook wel lekker.
Hopelijk krijgt het veulen geen artrose, wist eigenlijk niet dat het erfelijk was Bloos .