Friese ruin @ work in de zondagmiddagzon.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Friese ruin @ work in de zondagmiddagzon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:59

Sinds kort rijd ik deze mooie Fries. Lachen Het is echt een kanjer van een paard vind ik, ook om te rijden.

Graag opbouwend commentaar, dan leer ik er ook weer van. Lachen Bedenk wel dat ik hem pas sinds kort rijd, het is nog wel een beetje kwestie van wennen en af en toe nog wat miscommunicatie Knipoog

Mijn houding blijft een aandachtspunt, zeker niet verkeerd om mezelf ook eens op foto´s terug te zien Knipoog

Instappen, de fotograaf is al ontdekt Lachen
Afbeelding

Inzet van een volte.
Afbeelding

Van hand veranderen.
Afbeelding

Netjes recht, al zeg ik hetzelf.
Afbeelding

Beetje uit elkaar.
Afbeelding

Dan is dit toch een mooier beeld Lachen
Afbeelding

Miscommunicatie over ons tempo vermoed ik zo. Knipoog
Afbeelding

Van hand veranderen, aanzet naar middendraf.
Afbeelding

Na het ontspannen uitdraven, overgang naar stap.
Afbeelding

Tot zover al het poetswerk voor niets.
Afbeelding

Dan nog maar een mooie standfoto, van deze kant was íe nog zwart. De andere kant was een bruin paard Knipoog
Afbeelding

Weinig variatie in de foto´s, toen ik verder was met rijden en aan galop toe was had vriendlief het maken van foto´s alwel een beetje voor gezien gehouden Knipoog Galop is ook niet onze sterkere kant, dus dat volgt later nog wel een keer.

Als laatste nog even een filmpje waar ik zelf wel tevreden over ben Lachen
Filmpje!

Anniekskie

Re: friese ruin @ work in de zondagmiddagzon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:02

Wat een knapperd. Ziet er leuk uit en helemaal als je hem nog niet zo lang rijd.
Probeer hem wel wat lager in te stellen en wat meer over de rug te laten lopen. Op de foto waar je je middendraf inzet valt het mij op dat ie zijn rug weg drukt.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:03

Wat een leukerd!! mooie vlecht! Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 08:24

Bedankt voor jullie reacties Knipoog

Als ik zijn manen niet vlecht zitten ze ook echt in de weg met rijden. Dus dat is uit praktische overweging Knipoog

Anniekskie, goed punt inderdaad. Dankje. Het voelt ook alsof íe zich graag soms een beetje opkropt. Dat is zeker iets wat nog wel wat aandacht nodig gaat hebben..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:32

Leuk dier hoor! Je rijdt hem inderdaad netjes. Nog een paar opmerkingen waar je wel iets mee kunt. Je hebt een beetje een stoelzit (heel klein beetje) en volgens mij kun je dat heel snel oplossen door je beugels een gat langer te maken. Het valt me op het filmpje op dat je echt gaat staan en gaat zitten in plaats van mee te gaan met de beweging. Probeer daar een kleinere beweging van te maken en je hakken onder je kont te houden (ik denk dus je beugels langer, maar je kunt ook je benen iets naar achteren leggen als dat beter lukt). Verder het opkroppen. Het is niet heel erg storend, maar probeer eens wat haar hals te laten strekken en vervolgens tempo wisselingen te maken. Galoperen met de neus over de grond is heel goed voor haar rugspieren!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 08:54

Dankje, de lengte van mijn beugels langer gaat me denk ik slecht bevallen. Knipoog Maar kan ik zeker even proberen, wie weet..

Ik denk verder dat het voorwaartse van het paard zelf ook invloed heeft, ik merk zelf dat ik af en toe nog te afwachtend meelift i.p.v. zelf van achter naar voren eraan te rijden.

We oefenen gewoon lekker door, over een paar weken weer foto´s en dat is een mooie controle ook voor mezelf of het vooruitgaat. Knipoog