Ja ik rij nu een 4 jarige haflinger. Ik rij meestal gewoon met hem dressuur in de bak we gaan naar buiten en af en toe nemen we ook een sprongetje. Laatst dacht ik ach laat ik eens zonder zadel erop gaan. Het ging al mis toen we gingen aandraven, bokken steigeren en gek doen. Ik ben wel blijven zitten, heb hem toen wel gecorrigeerd en toen verder gereden. Drna heeft hij het nog een paar keer geprobeerd. Toen hij een gewoon normaal gedraafd heeft, heb ik hem beloond en zijn we gestopt.
Paar weken erna ging ik weer zonder zadel rijden. Toen we aandraven bokte hij dit keer niet dus ik was helemaal trots op hem. Dus dacht nou kunnen we ook wel een galopje wagen, nou hij dacht er dus echt wat anders over. Weer flink hoog bokken en steigeren, schrok me kapot. Toen uiteindelijk is er iemand met een longeerzweep bij komen staan en heeft hij gegallopeerd. Daarna meteen beloond en uitgestapt.
Is dit nou gewoon puur uitproberen of snapt hij het niet? Ik heb meer het gevoel dat hij me uit zit te proberen want de tweede keer ging draf gewoon zonder gebok.