Zonder zadel rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perzik

Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 20:02

Ja ik rij nu een 4 jarige haflinger. Ik rij meestal gewoon met hem dressuur in de bak we gaan naar buiten en af en toe nemen we ook een sprongetje. Laatst dacht ik ach laat ik eens zonder zadel erop gaan. Het ging al mis toen we gingen aandraven, bokken steigeren en gek doen. Ik ben wel blijven zitten, heb hem toen wel gecorrigeerd en toen verder gereden. Drna heeft hij het nog een paar keer geprobeerd. Toen hij een gewoon normaal gedraafd heeft, heb ik hem beloond en zijn we gestopt.

Paar weken erna ging ik weer zonder zadel rijden. Toen we aandraven bokte hij dit keer niet dus ik was helemaal trots op hem. Dus dacht nou kunnen we ook wel een galopje wagen, nou hij dacht er dus echt wat anders over. Weer flink hoog bokken en steigeren, schrok me kapot. Toen uiteindelijk is er iemand met een longeerzweep bij komen staan en heeft hij gegallopeerd. Daarna meteen beloond en uitgestapt.

Is dit nou gewoon puur uitproberen of snapt hij het niet? Ik heb meer het gevoel dat hij me uit zit te proberen want de tweede keer ging draf gewoon zonder gebok.

_D_exter

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:38

dat had ik dus eerst ook met mn fjord! maar ben toen ook gwoon doorgereden en heb dr later alleen een dekje op gelegd, toen was die opeens heel braaf. en toen een paar x alleen met een dekje gereden en nou kan ik gwoon zonder zadel alles met hem doen, ik weet niet of het bij jou werkt, maar in ieder geval veel suc6

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:40

dit had mijn pony ook (toen ik haar net had)
nu zijn we wat verder qua vertrouwen en nu kan ik alles doen.
rij nu af en toen zonder zadel en hoofdstel!
mijn pony had er moeite mee doordat ze gewoon niet wist wat ik deed!
ik heb het dus langzaam opgebouwd!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:42

Ik denk niet zo zeer dat het uitproberen is maar dat hij het gewoon nog niet gewend is en het de eerste keer een beetje raar vond voelen en het spannend vond. Je zei dat hij de 2e keer in draf gewoon deed, waarschijnlijk vind hij dat nu niet meer gek en dat zal dus vanzelf ook wel komen in de galop.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:46

Misschien was je met je knieën aan het knijpen of iets dergelijks omdat je niet zo zeker zat? Dat doet het paard pijn en daar kan hij tegen in verzet komen.

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:51

Ik ben de laatste tijd ook bezig om zonder zadel te rijden, dat ging in begin ook met het aangalopperen niet zonder een klein bokje maar nu is dat helemaal over en luistert hij gewoon braaf.
Maar heel hoog steigeren enz. klinkt wel wat ernstiger..
Ik weet niet of je les hebt misschien kan je dan je instructrice om raad vragen Knipoog

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:01

Voor mij is hij ook wel vaker zonder zadel gereden, ging goed maar opeens werd hij gewoon heel bokkerig. Ik ben het ook rustig aan het opbouwen zodat hij weet dat het niet iets ergs is.
We krijgen ook steeds meer vertrouwen in elkaar. Ik ga het een keer met het dekje proberen! Ja
Ik zal t ook nog wel even aan me instructrice vragen Lachen

Mies_Senda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:52

ik denk dat je pony gewoon moet wennen aan het idee dat je er opeens zonder zadel op zit. hopen dat het vanaf nu betergaat! Gewoon blijven oefenen.