Hallo,
Ik heb een jonge merrie van 5jaar, ze is zadelmak vanaf haar 2,5 en ingereden, maar volgens mij is dat bij de vorige eigenaars volledig fout gelopen. In omgang is ze rustig en lief, soms is ze wel wat bruut, maar ze weegt dan ook om en bij de 700kg en houdt zelf geen rekening met haar gewicht. Problemen komen voor tijdens het rijden, bokken tot je eraf valt, er in galop vandoor gaan en niet meer willen stoppen, hoofd op en neer gooien, en steigeren heeft ze ook al gedaan. Nu wordt ze sinds korte tijd met een slof gereden en dit lijkt haar te kalmeren, maar ze durft dus nog steeds zeer moeilijk doen, stoppen en omhoog willen gaan, bokken en echt tegendraads doen. ik heb haar nu 1.5 jaar en is in die tijd amper vooruit gegaan op gebied van rijden. Aan de ruiter ligt het niet, want dat is een bekwame dressuurruiter, medische problemen zijn het ook niet want ze is gezond. Iemand hier soms ervaring mee en oplossingen, want ik wil er binnenkort zelf mee gaan rijden, maar vanwege een blessure kan ik het mij niet veroorloven om eraf gegooid te worden, dit zou voor mij zeer nadelige gevolgen hebben. Het is dus enkel tijdens het rijden, in de omgang en met het borstelen/zadelen is ze zeer braaf en rustig. Ook buitenrijden is hopeloos en zeker niet aangeraden!!!
Groetjes