Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

poekel schreef:o fijn weer zo'n paard!
willen erg graag en daar kan je juist veel profeit van hebben
poekel schreef:o fijn weer zo'n paard!![]()
heb ik met begeleiding als volgende opgelost,
rij op de sprong aan en spring het. je zegt dat ie de eerst volgende x niet meer te houden is. rij dan een paar voltes openen en weer sluiten. daar bij ook tempo wisselingen. en stelling naar binnen en naar buiten. rij er weer op de sprong aan. gaat ie rennen? prima rij je paard weer op de volte en rij weer het zelfde als daarnet. en blijven herhalen. neem de sprong niet eerder totdat je hem zelf kunt rijden op de sprong aan niet eerder!! het zal daarna steeds beter gaan. bij mijn ponny werkte het perfect. veel succes
ninjahoen schreef:De drafbalkjes ziet ze indd. niet, hebben we al eens gebrobeerd, en daar vloog ze als een gek over heen.
hou ook meer van pittige paardjes hoor, maar dit is net wat te pittig
ninjahoen schreef:hoe bedoel je trouwens openen en sluiten?
poekel schreef:o fijn weer zo'n paard!![]()
heb ik met begeleiding als volgende opgelost,
rij op de sprong aan en spring het. je zegt dat ie de eerst volgende x niet meer te houden is. rij dan een paar voltes openen en weer sluiten. daar bij ook tempo wisselingen. en stelling naar binnen en naar buiten. rij er weer op de sprong aan. gaat ie rennen? prima rij je paard weer op de volte en rij weer het zelfde als daarnet. en blijven herhalen. neem de sprong niet eerder totdat je hem zelf kunt rijden op de sprong aan niet eerder!! het zal daarna steeds beter gaan. bij mijn ponny werkte het perfect. veel succes
Rianneke schreef:toch leuk dat we het bijna allemaal eens zijn met elkaar
poekel schreef:openen en sluiten van een volte... langzaam je paard naar binnen duwen met je been en weer naar buiten duwen met je been. en dat gewoon met je juiste stelling.
volgens mij probeert poekel je te zeggen dat je paard gewoon weer goed naar de hulpen moet gaan staan als die op de volte zit?
yep!! helemaal!
ninjahoen schreef:poekel schreef:openen en sluiten van een volte... langzaam je paard naar binnen duwen met je been en weer naar buiten duwen met je been. en dat gewoon met je juiste stelling.
volgens mij probeert poekel je te zeggen dat je paard gewoon weer goed naar de hulpen moet gaan staan als die op de volte zit?
yep!! helemaal!
Heb vandaag weer gesprongen, en jullie tips gebruikt, ging super goed, ze is nog wel wat fris, maar met wat oefening zal dat vast en zeker goed komen...

A_n_n_e_ schreef:heb ik ook gehad, bij mij heeft geholpen om voltes voor de hindernis te rijden, en dan er niet overheen,,zodat het paard weet dat als er een hindernis staat niet altijd er over heeft hoeft, alleen als jij het zegt dat het mag..