Ja, gisteren had ik ook al foto's op bokt geplaatst. Het rijden voelde toen heel fijn maar ik kreeg veel commentaar over 'zuur' kijken, staart zwaaien en over het feit dat hij gespannen oogde.
Vandaag ben ik dus weer gaan rijden en heb weer foto's laten maken.
Ik heb geprobeerd om de adviezen een beetje op te volgen maar ik moet eerlijk bekennen, ik heb vandaag met een enorm slecht gevoel gereden. Ik was veelste veel bezig met 'het letten op' en vergat te voelen. Ik heb geprobeerd om hem wat meer met zijn neusje naar beneden te rijden en dus iets achter de loodlijn zodat hij zijn rug goed zou gebruiken.
Ook heb ik gevraagt of mijn moeder even wilde kijken naar het staart zwaaien.
Hij kan inderdaad iets nukkig kijken maar dit is vooral concentratie en het komt tijdens het rijden ook niet over als nukkig.
Over het staart zwaaien; Mister wilde in het begin altijd alles 'zelluf' doen, ik mocht nérgens aankomen. Hij loopt ook graag in zijn eigen houding (bovenin), laag&rond rijden is soms dus nog vrij lastig. Nu mag ik al een stuk meer zelf regelen maar als hij het ergens niet mee eens is laat hij dat wel merken door even een zwiep met zijn staart te geven.
Het staart zwaaien gebeurt dus niet de hele training door en als hij zwaait ervaar ik het ook niet als zuur of boos. Eerder een beetje van 'okee, jij je zin'.
Topic van gisteren ter vergelijking: [HAW] Mister [M1] Training
Commentaar en tips; graag maar hou het vriendelijk, geef ook aan over welke foto's je het hebt.
* Benen op de plek houden (kapstokjes)
* Teugels korter nemen zodat ik mijn handen niet terug hoef te plaatsen voor contact

We beginnen even met een staartzwaaizwiep foto

Iemand die zijn jassen kwijt wil?

En nog meer plaats voor jassen

SB inzet (beugel kwijt..)

Nog steeds beugel kwijt

Galopje

Mijn hoofd

Iets terugrijden

En weg
Ik hoop dat jullie wat positieve verbetering zien