Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nadine___ schreef:Als jij het niet wil, moet zij het ook niet doen. Het is inderdaad jouw paard, jou regels. Als je het tegen de instructie zegt dat je het niet wil, zal zij het haar toch niet laten doen?
CrazyCat schreef:Zo te horen zijn er dus mensen die de boel een beetje mee in de gaten houden.
je hebt haar nu gewaarschuwd dat je het niet wil hebben. Hoor je het nog een keer dan weet je dat ze niet betrouwbaar is en dan zou ik haar zeker vragen te vertrekken.
Saskiaatje schreef:CrazyCat schreef:Zo te horen zijn er dus mensen die de boel een beetje mee in de gaten houden.
je hebt haar nu gewaarschuwd dat je het niet wil hebben. Hoor je het nog een keer dan weet je dat ze niet betrouwbaar is en dan zou ik haar zeker vragen te vertrekken.
Jammer genoeg is het een manege, dus inderdaad genoeg mensen die het allemaal zo goed weten.
Ik ben alleen bang dat ik het niet meer te horen krijg, als ze dat nog een keer doen.
suuzepuus schreef:dan zou ik het met de instructrice over hebben en ja tuurlik kun je het haar verbieden, het is jouw paard!!! anders moet ze maar opzoek gaan naar een paard wat verder gevorderd is dan de jouwe

foetsie schreef:Tis rot voor je bijrijder, maar de eigenaars wil is wet.
Merk zelf als bijrijder dat het af en toe wel geven en nemen is af en toe.
Misschien kan je bijrijder beter in een andere les meerijden die dat soort oefeningen niet doen?
Vind het wel sneu voor zon bijrijder dat ze dan de overige oefeningen niet mee mag doen (neem aan dat ze zelf de les betaald?) en er dus een beetje voor spek en bonen mee rijd.
Daarom is het misschien helemaal niet zon slecht idee om in een lagere niveau les mee te rijden denk ik.
Saskiaatje schreef:Ja, dat heb ik gedaan, ik heb op vier verschillende manieren uitgelegd waarom ik het absoluut niet wil. Maar de instructrice kan niet heel de les aan haar aanpassen. Want dit zijn zo'n beetje de dingen die ze van mij mag:
- de basis (stap, draf, galop, middendraf, enz.)
- schouderbinnenwaarts
- schoudervoor
- wijken
En that's it. Maar het is wel een gevorderde les en ze doen ook andere dingen, kan ik haar die dan gewoon 'verbieden'?