Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teugels alleen als uiterste rem- en stuurmiddel gebruiken, voor de rest niet! Dit gaat echt even duren voordat je resultaat krijgt (weken, maanden). Wat ook wel eens wil helpen bij die van mij is als ik merk dat ze gestresst oid raakt, met een hand over dr manenkam aaien, van boven naar beneden in één haal en dan bij dr schoft kriebelen. Dan zakt ze vanzelf met dr hoofd naar de grond en dan raakt ze meteen een hoop spanning kwijt.
, iets wat hij normaal nooit doet. Er zit dus nu al vooruitgang in. Ik heb ook bijna niet op de hoefslag gereden maar heel de tijd figuren enzo. De galop heb ik nog even achterwege gelaten omdat hij dan helemaal hard gaat en dat zorgt alleen maar voor meer spanning.
, alleen momenteel wat minder ivm slechte bak door het weer Desiree_1993 schreef:Dankjulliewel voor de reacties!
Ff een updateje:
Zaterdag heb ik weer gereden, heb heel licht contact gehouden en verder niks met m'n handen doen alleen maar met m'n benen & zit. Het ging wel heel hard, heel hard draven enzo. Maar na 20 minuten vroeg hij inene om meer teugel en ging hij helemaal met z'n neusje over de grond lopen, iets wat hij normaal nooit doet. Er zit dus nu al vooruitgang in. Ik heb ook bijna niet op de hoefslag gereden maar heel de tijd figuren enzo. De galop heb ik nog even achterwege gelaten omdat hij dan helemaal hard gaat en dat zorgt alleen maar voor meer spanning.