Mooie Manhattan merrie@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Mooie Manhattan merrie@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 19:27

Ja, ja, vandaag moest Destiny (voor degene die het interesseert: Manhattan x Democraat) er weer eens aan geloven, na een week geen regen, is het land eindelijk genoeg opgedroogt Lachen
Dus moest er weer eens gedressuurt worden. We hebben al bijna een half jaar weinig dressuur gedaan. Wel wat langs de weg, stelling, buiging enzo, maar verder niet in een bak of weiland kunnen oefenen.
Mevrouw was het ook al snel zat Bloos

Ik ben niet van suiker, dus kom maar op met de kritiek Knipoog Wel onderbouwen graag.

Waar ik mezelf dood aan erger: mezelf! Bloos
Ik moet eens leren mijn handen normaal te houden, waar die af en toe mee bezig zijn Verward
Mijn hakken uitdrukken, rechtop zitten, enzo, enzo.
Oja Destiny heeft ook een tic, ze kauwt altijd heel overdreven op het bit, waardoor ze vaak haar mond open heeft, ook als ik (vrijwel) geen druk op mijn teugels heb.

Nou hier de foto's

Ons publiek, mijn andere meisje, Firenza.
Afbeelding

Eerst even instappen..
Afbeelding

Afbeelding

Het achterbeen begint al mee te komen Lachen Moet nog meer.
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik zelf wel een ontspannen beeld geven.
Afbeelding

Hier was mevrouw het een beetje zat Knipoog
Afbeelding

Galopje, ze vind het nog wat moeilijk om niet uit elkaar te vallen in galop, dus dit is voor haar doen een hele nette foto. Alleen kantelt ze haar hoofd een beetje.
Afbeelding

Richting halstrekken, dat zie je doordat ze op de voorhand duikt Bloos Daar werken we aan.
Afbeelding

En haar mooie koppie Kwijl
Afbeelding

Destiny is voor een heeeel erg goed tehuis ook te koop, zie mijn profiel voor meer informatie en foto's.

Puck__

Re: Mooie Manhattan merrie@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:28

Mooi vosje!
Geeft een ontspannen beeld:D

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:30

wat een mooi paard! het ziet er netjes uit, ik vind je houding ook helemaal niet zo slecht hoor! alleen je tenen wat naar binnen en dan zit je netjes Knipoog

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 14:11

xSharonax schreef:
wat een mooi paard! het ziet er netjes uit, ik vind je houding ook helemaal niet zo slecht hoor! alleen je tenen wat naar binnen en dan zit je netjes Knipoog

Oja die was ik nog vergeten, tenen naar binnen Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:14

Zo slecht is je houding echt niet hoor Lachen Jullie zijn een leuke combi om naar te kijken!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:25

vind je houding ook helemaal niet slecht. je rijd je paard op een ontspannen manier. fijn om naar te kijken.
maar.. is er een reden dat ze zo op haar bit kauwt? hangt het misschien te laag haar mond? bakstukken een gaatje korter?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:34

Waaaaw lekker ontspannen zeg! Heel fijn beeld om naar te kijken!
En een aansprekend paardje, fijn hoofdje! Ja

zag dat je zo weinig reacties had & wou je eventjes weer bovenaan schoppen haha Knipoog

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:47

minkie schreef:
vind je houding ook helemaal niet slecht. je rijd je paard op een ontspannen manier. fijn om naar te kijken.
maar.. is er een reden dat ze zo op haar bit kauwt? hangt het misschien te laag haar mond? bakstukken een gaatje korter?

Ik heb vrijwel alles al geprobeerd, ander bit, bakstukken korter langer, niks helpt, ik denk dat het echt gewoon een tic van haar is.
Als ik bitloos rijd, doet ze het zelfs nog wel eens Haha! Wel een stuk minder hoor. De tandarts zegt ook dat haar mond misschien wat klein is voor een bit, maar ik durf niet met een heel dun bitje te gaan rijden, dat vind ik te scherp, vooral omdat ze soms wel eens een duidelijke correctie nodig heeft(vooral buiten, niet tijdens de dressuur). En altijd bitloos werkt ook niet, het is namelijk een ontzettend heethoofd, en wil bitloos niet altijd probleemloos luisteren Knipoog Dan rijd ik liever met bit met wat minder druk, dan dat ik haar constant aan het tegenhouden ben, met een bitloos hoofdstel.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:59

wat een leukertje!
idd je tenen&je eigen comm

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:09

Wat een leuk paard. je rijd haar erg netjes! lekker ontspannen en niet met een strakke teugel! Super hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:34

ik vind je houding helemaal niet slecht, heel erg prettig juist !!

paard zou iets meer bij elkaar gereden mogen worden, je bent goed op weg,maar laat m teveel aan zijn lot over, waardoor ie zo uit elkaar gaat lopen.

keelriem lijkt wel wat te strak te zitten ...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:36

Het ziet er erg ontspannen uit, maar zie het paard liever wat opgerichter lopen en meer bij elkaar gereden worden.
voor de rest ziet het er keurig uit

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:48

Armani88 schreef:
Het ziet er erg ontspannen uit, maar zie het paard liever wat opgerichter lopen en meer bij elkaar gereden worden.
voor de rest ziet het er keurig uit

Ik zie het echt veel liever zoals het nu is, een ontspannen paard, lekker lang en laag. Liever dat dan een paard die in een valse krul wordt getrokken om zogezegd "opgericht" te zijn Lachen Als ze er nog niet aan toe zijn, dan véél liever dit beeld! Ja

Bolletje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:04

Een erg leuk paard heb je onder je kont. Alleen is ze nog jong dat ze daarom nog niet zo mooie groffe bouw heeft.

Verder vind ik het een erg leuk paard en vind je houding op zich ook niet zo verkeerd.
Wel zou ik graag dat je haar wat meer bij elkaar gereden mag/kan worden.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 11:36

Ik probeer haar juist lang en laag te rijden, omdat ze dan veel meer ontspannen is. Als ik haar probeer op te richten, merk je duidelijk dat ze daar nog niet aan toe is. Dan raakt ze helemaal in de stress, omdat ze graag wil doen wat ik vraag, maar het gewoon niet lukt. Iets meer bij elkaar rijden zou inderdaad wel goed zijn. Maar omdat ik al een half jaar niet echt dressuur heb gereden, in een bak/weiland, wilde ik gewoon rustig beginnen, en haar gewoon lekker lang en laag, ontspannen aan het lopen hebben, zodat ze haar rug ook wat meer los gaat laten.
Ik rijd endurance met haar, en wil met dressuurmatig rijden gewoon bereiken dat ze recht loopt, en meer op de achterhand, en dat ze dit op hele lichte hulpen kan doen. Dit omdat je bij endurance met heel weinig teugelcontact rijd. En dus 1 lichte ophouding(met lange teugel) of 1 kleine beenhulp genoeg moet zijn om haar meer op de achterhand te krijgen.

Mies_Senda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:43

Ziet er heel mooi en ontspannen uit Lachen
Alleen zou het misschien mooier zijn als je haar nek etc. wat meer bij elkaar zou pakken, nou 'hangt' het maar een beetje. Verder zeg je het zelf al, kleine dingetjes zoals hakken uitdrukken etc. Verder ziet het er heel goed uit, en met die galop gaat het ook nog wel goedkomen!