Aangalopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:57

De laatste tijd is een van mijn paarden een beetje nukkig met aangalopperen. Ze springt wel aan, en ook altijd wel in de goede galop, maar eerder hoefde ik maar een minimale onzichtbare zithulp te geven en ze zat al in galop.
Het stomme is dat ze het uit stap en halt nog wel gewoon prima doet, maar uit draf niet. Dan moet ik echt overduidelijk been geven voordat ze fatsoenlijk aangaloppeert. Het ligt ook niet aan het draven, want ik rijd de overgang gewoon vanuit een actieve draf. Heb het ookal vanuit overdreven verzameling etc. gevraagd maar ze is echt een beetje vervelend aan het doen.
Iemand tips?

Flaaf

Re: Aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:14

Tja, ik denk dat je niet moet accepteren dat ze niet naar je been luisterd. Steeds weer beginnen met die subtiele hulp en als ze dan niet reageert, moet je haar met een ''duidelijke'' hulp maken dat ze in galop moet (Ze moet gewoon). Dan weer terugnemen en weer met een subtiele hulp beginnen. Bij mij werkt dit heel goed.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:15

Misschien zweepje erbij? Als je paard niet direct reageert op je beenhulp, kun je een tikje erbij geven.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:46

Consequent zijn! Wanneer jij de hulpen voor galop geeft moet er reactie zijn. Is deze er niet; gelijk een tikje met de zweep. Elke keer wanneer er geen reactie wordt gegeven op jij hulp, gelijk een tikje erbij. Ze hebben het gauw genoeg door.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:59

Als het echt iets van de laatste tijd is zal er ergens toch iets zijn veranderd. Ben je b.v met zwaardere of moeilijkere oefeningen bezig? Het kan dan zijn dat ze even de weg kwijt is en het allemaal niet meer snapt. Ga een paar pasjes terug naar de basis en ga vanuit daar weer verder