I present; betere foto's van Zazoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

I present; betere foto's van Zazoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:11

Vorige keer waren de foto's niet bepaald duidelijk, mijn broertje heeft wat gesleuteld aan de instellingen met als resultaat dat je al meer ziet op de foto's. Waarvoor mijn dank.

Zazoe is 3,5 jaartjes oud en pas net onder het zadel. Ze oogt nog wat schraal, maar ze krijgt goed gevoerd en we zijn nu langzaam spiertjes aan het kweken. Ze heeft een behoorlijk vachtje erop, maar aangezien ze haar energie beter kan gebruik om te groeien e.d., scheer ik haar niet helemaal, wel heb ik de beentjes en de kin etc. geschoren, wat ze zich zomaar liet doen!

Verder zijn we met het gebruikelijk basiswerk bezig. Vandaag heb ik haar voor het eerst even (10 min.) met slof gereden; waarom? Hoewel ze erg braaf is met opstappen en ook daarna, is ze wat gespannen en loopt ze met haar hoofd hoog (in het begin dan), als ik zonder slof rijdt en ze geeft na dan ontspant ze direct stukken beter en ik dacht misschien helpt de slof om haar vanaf het begin wat relaxter te laten worden. Dan kan ik haar namelijk goed belonen en van daaruit, zonder slof, verder werken. En wonderwel, het hielp best goed, ze ontspande stukken beter, daarna ging ze zonder slof ook direct wat makkelijker. Het is zeker niet de bedoeling om haar hier dagelijks mee te rijden, maar het kan bij haar dus wel een prima hulpmiddel zijn om de ontspanning zoeken.

haar hoofdje
Afbeelding

stappen
Afbeelding

dit geeft toch al best een fijn beeld
Afbeelding

galopfoto's, ze heeft een heerlijke galop, maar ze gaat nog wat onstuimig naar voren, ook gaat ze afentoe wat diep in de galop, daar wordt aan gewerkt. Ik zit idd niet op mijn kont, maar dat is meer om haar rug nog wat te ontlasten.
Afbeelding

Afbeelding

beetje verruimen, ze schakelt echt makkelijk in de draf
Afbeelding

en dan de slof eraf
Afbeelding

halthouden oefen we ook vaak, ze blijft steeds beter (langer) stil staan
Afbeelding

drafje, mag nog iets meer ontspannen
Afbeelding

weer draf, gaat al beter
Afbeelding

controle of ze al buigt om het binnenbeen
Afbeelding

zo mag ze van mij best lopen
Afbeelding

Afbeelding

belonen wordt heus niet vergeten
Afbeelding

en naar halsstrekken toewerken, ze vindt dit nog best moeilijk, maar het begin is er
Afbeelding

Whisperke

Re: I present; betere foto's van Zazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:40

Ziet er super uit jaggie!! Ik vind dat je netjes, en correct met je paarden om gaat.. Dat is ook wel te zien aan je resultaten, ik doe het je niet na!!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:42

Oeh leuke foto's Steph! Inderdaad duidelijker dan de vorige, vind haar toch best netjes lopen hoor! Mooi dat je zo wat met de slof kunt werken.

Succes ermee! Lachen Erg leuk paard.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:46

Ah, leuk Steph! Dit zijn zeker betere foto's! Nu zie ik tenminste welke kleur ze heeft Lachen
Slofje kan inderdaad fijn werken van te voren. En je ziet, je gebruikt deze amper!!
Ben benieuwd hoe ze er over een maandje uit ziet!!
Gaat zowieso vooruit! Super

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:00

ik zou me toch meer bezig houden met basis.. En dna met name tempo wisselingen om de achterhand meer bij te krijgen, van achter naar voren werken. Door deze foto's krijg ik echt het idee dat je 'alleen' maar bezig bent met het aan de teugel' rijden, op iedere foto kijk je of het paard wel naar beneden loopt. Laat dat terzijde en ga aan de slag met de ontspanning. Maar goed, dat is hoe ik het aan zou pakken hoor Knipoog En misschien geven de foto's een verkeerd beeld dus hou me ten goede! verder ziet het er wel al netjes uit hoor, succes!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:02

Super fijn beeld om na te kijken Lachen vind het ook een erg knap paard!
Leuk dekje heb je erop, ga zo lekker door met trainen, zit er super uit!

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:05

CtjeLief schreef:
ik zou me toch meer bezig houden met basis.. En dna met name tempo wisselingen om de achterhand meer bij te krijgen, van achter naar voren werken. Door deze foto's krijg ik echt het idee dat je 'alleen' maar bezig bent met het aan de teugel' rijden, op iedere foto kijk je of het paard wel naar beneden loopt. Laat dat terzijde en ga aan de slag met de ontspanning. Maar goed, dat is hoe ik het aan zou pakken hoor Knipoog En misschien geven de foto's een verkeerd beeld dus hou me ten goede! verder ziet het er wel al netjes uit hoor, succes!

Volgens mij is de TS hier juist bezig met de basis. Bij een van de foto's staat zelfs dat ze een pasje verruimd in draf (=tempowisseling). Naar mijn idee hoort de aanleuning ook bij de basis. Als er geen sprake is van aanleuning, hoe wil je dan bezig gaan met de rest? Met de achterhand sterker maken?
Nee hoor, ik vind dat de TS goed bezig is. Het paard wordt naar mijn idee eerlijk gereden, met veel ontspanning.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:12

Ja ik denk ook wel dat ze eerlijk rijdt, alleen krijg ik door de foto's het idee dat TS voornamelijk bezig is met het naar beneden rijden, maar dat is natuurlijk ook ieder voor zich! En mocht ik ernaast zitten dan mijn excuses!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:15

Leuk paardje! Bekent halster, heb me verzorgknollie ook! Haha!
Soms mag je je hakken wat meer uitdrukken!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:20

Heeeee!!!... Stephaniee..

Ik heb je al heeeeel lang niet meer gesproken, maar het rijden vind ik er niet verkeerd uit zien, vlot paardje volgens mij zo... je houding is en blijft netjes !!.. super...
Ik denk dat het plaatje het helemaal af maakt als je de richting op kijkt waar je heen rijdtt!!..

Leuk zo.. we spreken elkaar.. !

xx nicoleee

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:56

Leuke foto's, hier is idd meer op te zien! Haha!
Ziet er al goed uit, idd nog wat schraal, maar goed dat komt wel. Lachen
Leuk paardje ook, ga zo door!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:59

Ziet er al goed uit. Iets dieper mag wel en dan iets meer uitschuiven. De rest komt dalijk vanzeldf zoals tempo en achterhand. Probeer wat meer te ontspannen in de galop hier komt de slof net iets te strak, laat haar/hem zoeken naar je hand
ga zo door

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:22

Ik vindt ook dat je goed bezig bent Haha! ziet er netjes uit. Leuk paard, ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze wat meer spieren heeft. Veel succes ermee.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 21:12

Bedankt voor alle leuke, lieve en opbouwende reacties.

@Sunnymay, n ze is ook zo mega werkwillig, echt fijn.
@CtjeLief, ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp, ik heb een heel verhaal er bij verteld dat ik op het moment echt aan het zoeken ben naar ontspanning en basiswerk met haar doe, waaronder dus overgangen en tempowisselingen. Tevens vind dat ik een (lichte) aanleuning ook tot basiswerk hoort, want als het goed is volgt dat daaruit. Dat ik naar mijn paard kijkt; klopt helemaal, dat is echt een grote fout van mezelf, maar welke moeilijk af te leren is. Gek genoeg doe ik dit in een proef lang zo erg niet. Ik kijk trouwens niet direct of ze goed in de aanleuning loopt, maar ook naar haar oren, want die vertellen bij de meeste paarden heel veel; vindt ze het leuk/makkelijk/moeilijk, heeft ze haar aandacht erbij etc. (Uiteraard mag je altijd je mening geven, dat vind ik ook helemaal niet erg, want je geeft er toch uitleg bij waarom jij dat vindt/denkt)
@Nimmedor, haha ja dat dekje, toen k dat op V-Power erop had vond iedereen het ookal zo gaaf Haha! heb er ook nog bandages bij, maar die had ik niet meegenomen.
@Alette, kijk dat vind ik nou ook, want zonder die basis (incl. een lichte aanleuning) hoef ik niet te beginnen aan wijken of andere oefeningen.
@Nicole, hee alles goed met jou en Silvester? Echt een zonde van me dat ik niet kijk waar ik heen moet.
@oOoKellyoOo, ik probeer haar bewust niet nu al te diep te laten lopen, want uit ervaring weet ik dat veel paarden dan heel moeilijk weer omhoog te rijden zijn. Ze mag idd afentoe wel wat meer uitschuiven, maar daarom werk ik ook tussendoor naar halsstrekken toe. Zoals ik al zei bij de galopfoto's, ze is nog wat onstuimig (hoewel ze wel goed terugkomt), ze gaat dan ook echt nog naar voren toe, voor haar evenwicht. Hoewel ik er geen foto's daarvan heb, probeer ik idd wel te doen wat je zegt; haar geven en dan bijdrijven, zodat ze iets meerophoog komt.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:19

Het ziet er netjes uit heel ontspannen en ik vindt ook dat je weet wat je doet zo te lezen rij je al Z1,dus dat betekend al wat.Ga zo door

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:12

Haaaa, daar is Zazoe, ziet er goed uit Steph, Zazoe loopt mooi ontspannen, dat is idd even een goede oplossing beginnen met de slof, zo blijft ze mooi beneden, ze liep donderdag in het begin idd met haar hoofdje onrustig naar boven, als je het zo kunt oplossen, prima toch.
Verder vind ik haar voor zo`n pup al mooi recht lopen,helemaal niet slingerig, die bespiering komt wel, eigenlijk jammer om te verkopen Haha!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:18

ik vind dat je het super oplost Ja, gaat vast en zeker een mooierd worden van de zomer Haha!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:35

ziet er goed uit. het rijden is netjes en ziet er ontspannen uit. je rousseau lijkt kwa bouw en de gangen erg op die van mij:D veel succes

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 20:23

@sabje1985, ach Z rijden wil nog niet altijd wat zeggen, ik heb meer ervaring met jonge paarden als in het Z Knipoog
@monique, ik vind het eigenlijk ook wel jammer, maar ergens moet je een grens trekken hè.
@belbellie, heb ff in je profiel gespiekt, jij hebt ook een knappe Rousseau joh!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:19

Heey Steph
Wat een leuk paardje is het toch!
Fijn dat ze het goed oppakt met de slof!

Ik vind je dekje echt helemaal geweldig jammer dat je de bandages niet omhad.

Veel succes nog met het verder trainen van Zazoe! (en de andere paardjes trouwens)

Wanneer komen weer eens foto's van de andere?

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:31

Ziet er netjes uit stephanie!

Ze loopt idd nog wat strak in het begin van de foto's. Maar dat komt vanzelf wel goed naarmate je haar langer rijdt. Aan de foto's te zien heeft ze wel lekker beengebruik Ja .

Ga zo door, ik zie je nog wel op wedstrijd verschijnen Knipoog .

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:34

@Danielle, ahh volgende x wel eens bandages, vind ik zo'n gedoe. och k wil niet blijven vervelen met teveel foto's en ik heb natuurlijk ook niet dagelijks de beschikking over een fotograaf, in de zomer als k buiten kan trainen dan komen er vast wel weer wat meer.
@Shalala, als we op deze manier kunnen doorwerken, ben k er al heel tevreden mee. Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:21

Jeetje wat is het toch een gaaf beest! Je zit er netjes op Lachen Netjes slofgebruik Lachen

Ga zo door, ben benieuwd wat je samen met dit beestje allemaal in petto hebt Lachen