Zazoe is 3,5 jaartjes oud en pas net onder het zadel. Ze oogt nog wat schraal, maar ze krijgt goed gevoerd en we zijn nu langzaam spiertjes aan het kweken. Ze heeft een behoorlijk vachtje erop, maar aangezien ze haar energie beter kan gebruik om te groeien e.d., scheer ik haar niet helemaal, wel heb ik de beentjes en de kin etc. geschoren, wat ze zich zomaar liet doen!
Verder zijn we met het gebruikelijk basiswerk bezig. Vandaag heb ik haar voor het eerst even (10 min.) met slof gereden; waarom? Hoewel ze erg braaf is met opstappen en ook daarna, is ze wat gespannen en loopt ze met haar hoofd hoog (in het begin dan), als ik zonder slof rijdt en ze geeft na dan ontspant ze direct stukken beter en ik dacht misschien helpt de slof om haar vanaf het begin wat relaxter te laten worden. Dan kan ik haar namelijk goed belonen en van daaruit, zonder slof, verder werken. En wonderwel, het hielp best goed, ze ontspande stukken beter, daarna ging ze zonder slof ook direct wat makkelijker. Het is zeker niet de bedoeling om haar hier dagelijks mee te rijden, maar het kan bij haar dus wel een prima hulpmiddel zijn om de ontspanning zoeken.
haar hoofdje

stappen

dit geeft toch al best een fijn beeld

galopfoto's, ze heeft een heerlijke galop, maar ze gaat nog wat onstuimig naar voren, ook gaat ze afentoe wat diep in de galop, daar wordt aan gewerkt. Ik zit idd niet op mijn kont, maar dat is meer om haar rug nog wat te ontlasten.

beetje verruimen, ze schakelt echt makkelijk in de draf

en dan de slof eraf

halthouden oefen we ook vaak, ze blijft steeds beter (langer) stil staan

drafje, mag nog iets meer ontspannen

weer draf, gaat al beter

controle of ze al buigt om het binnenbeen

zo mag ze van mij best lopen

belonen wordt heus niet vergeten

en naar halsstrekken toewerken, ze vindt dit nog best moeilijk, maar het begin is er
Erg leuk paard.
En misschien geven de foto's een verkeerd beeld dus hou me ten goede! verder ziet het er wel al netjes uit hoor, succes!
, gaat vast en zeker een mooierd worden van de zomer