Jack@dressur -en springwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

azertyu

Jack@dressur -en springwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 21:50

Shana en Jack springen 60 cm ongeveer!
Het is een jonge fjord maar het ziet er wel al goed uit vind ik!

Eerst wat dressuur rijden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan het springen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren de foto's!
Het waren er niet veel maar de volgende keer nemen we meer foto's van het springen.

Shana_s

Re: Jack@dressur -en springwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:54

Jaja...
Ik en Jack aant Springen&dressuren.
Geen commentaar over dat ik geen cap draag.

laura_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:55

Zier erleuk uit,
probeer je handen alleen iets meer tedragen.
En cap is eigen keuzen!!
veel plezier verder

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 21:59

@ laura_eddy :
Shana zit hier naast me en vindt het een leuke reactie en vindt het spontaan dat je zegt : cap is eigen keuzen!!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:38

Een leuke fjord hoor!
Over het dressuur rijden, probeer je handen wel wat meer te dragen, het ziet er nu wat geforceerd uit.

Heerlijk he, in het zonnetje rijden! Haha!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:40

wat een leuk paardje heb je,
en wat kan die leuk springen
ziet er leuk uit maar als je even gaat dressuren
voor het springen kan je misschien je beugels even een gaatje langer doen
is misschien wat fijner
veel succes

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:48

- Rijd je paard vanchter (met je been) naar voren (naar je hand). Het paard is op de foto's niet voldoende voorwaarts, maar je hand is wel streng. Ik heb het idee, dat je paard zwaar op de hand is, meer je benen gebruiken dus. Tijdens het losrijden kun je hier al aanwerken door veel 'te schakelen' en overgangen te rijden;

- Ook je beugels mogen wel een gaatje langer, je drukt nu je onderlichaam achterin het zadel;

- Je verlichte zit vind ik matig. Kom niet te ver je zadel uit, probeer met 'de sprong' mee te gaan en te voelen wat je pony onder je doet. Op de eerste springfoto lijkt het alsof je je gehele gewicht naar voren gooit. Blijf boven het middelpunt en let op de plaats van je handen;

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:22

Tijgertje86 schreef:
- Rijd je paard vanchter (met je been) naar voren (naar je hand). Het paard is op de foto's niet voldoende voorwaarts, maar je hand is wel streng. Ik heb het idee, dat je paard zwaar op de hand is, meer je benen gebruiken dus. Tijdens het losrijden kun je hier al aanwerken door veel 'te schakelen' en overgangen te rijden;

- Ook je beugels mogen wel een gaatje langer, je drukt nu je onderlichaam achterin het zadel;

- Je verlichte zit vind ik matig. Kom niet te ver je zadel uit, probeer met 'de sprong' mee te gaan en te voelen wat je pony onder je doet. Op de eerste springfoto lijkt het alsof je je gehele gewicht naar voren gooit. Blijf boven het middelpunt en let op de plaats van je handen;

Helemaal mee eens OK dan!
Probeer je handen rechtop te houden, meer te dragen en niet te breed te zetten. Maak je pony actiever door veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen te rijden. Beugels vind ik idd ook wat kort en je moet je tenen iets meer naar binnen draaien.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:04

Probeer je handen wat meer rechtop en hoger te houden . & de beugels een paar gaten langer Clown

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:11

Nadia_Mocca schreef:
Tijgertje86 schreef:

Helemaal mee eens OK dan!
Probeer je handen rechtop te houden, meer te dragen en niet te breed te zetten. Maak je pony actiever door veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen te rijden. Beugels vind ik idd ook wat kort en je moet je tenen iets meer naar binnen draaien.

Eens! En ipv een gaatje langer, zou ik ze 3 gaten langer maken!

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:55

is 3 gaten niet wat overdreven? haar beugels waren expres wat korter omdat ze ging springen dressuur is gewoon wat inrijden...
En zijn achterbeen is shana helemaal mee bezig Haha!
Shana vandaag je record verbroken 1 meter zeg Lachen
met je fjordje<3 twas leuk !!!

X skrolan