Elite merrie Ultra(OlivixKennedy) eindelijk weer @work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midnight16

Elite merrie Ultra(OlivixKennedy) eindelijk weer @work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:38

Na een hoop pech te hebben gehad zijn we nu eindelijk weer aan het trainen! Haha!

Een verkorte versie van deze pech:
Al vanaf oktober heeft Ultra stilgestaan vanwege een hoefzweer en allerlei andere problemen die daaruit voort vloeiden. Na een hoop geprobeert te hebben (van tandarts, hoefsmid, zadelmaker tot fysiotherapeut) en dit maar niet beter ging. Is Ultra in januari opgenomen in de kliniek. Gek genoeg hebben ze daar helemaal niets kunnen vinden. We brachten een naar ons idee kreupel paard heen en we hebben een paar dagen later na allerlei (bloed/kreupelheids)onderzoeken een gezond paard weer mee naar huis kunnen nemen.

Omdat ik na elke keer trainen ik aan mijn moeder vraag en hoe lijkt het nu? En is het weer net als voor die tijd? Heeft mama vandaag de camera maar mee naar les genomen en heel wat "confronterende" filmpjes en foto's gemaakt. Toch wil ik een aantal graag op bokt zetten, omdat ik hoop op goed(= leerzaam) commentaar. Knipoog De foto's zijn wat door elkaar genomen. De filmpjes krijg ik nog niet geupload dus misschien komen die nog Vork (ben ook zo'n kneus hierin! Sigaar )

Nog even kort over Ultra:
Ultra is een zevenjarige elite merrie van de hengst Olivi. Ik heb haar nu net iets meer als een jaar. Eind februari gaan we ook weer starten en dan in het M1.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6: Lekker warm ingepakt Haha!
Afbeelding

Zoals te zien is heb ik er nogal moeite mee om haar op lengte te houden en dat ze niet achter de loodlijn komt en te diep duikt. Dus als iemand hier tips voor heeft, alleen maar welkom! En natuurlijk geld dat voor elk ander commentaar! Knipoog

Tiestoke

Re: Elite merrie Ultra(OlivixKennedy) eindelijk weer @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:46

Ziet er zeker netjes uit!! Zeer mooi gelijnd dressuur paard!! Veel succes ermee en hopen dat ze oed blijft!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:53

Mooi paard, ziet er toch fijn uit. Vraag me af of je bit niet een gat of 2 te laag hangt?
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 07-02-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:53

Wat een lekker ding zeg! Sjiek!
Het ziet er zeker netjes uit , vooral na zón periode.
Probeer aleen niet dat je je handen té hoog doet & rechtop, hoeel dit bij het handhouden netjes is Knipoog !

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:21

@#Ymke#: Het bit hangt express wat laag op advies van onze paardentandarts. Ultra heeft weinig ruimte in haar mond door dikke lippen/wangen en zo zou het voor haar een stuk prettiger zijn aldus de tandarts. Ik merkte ook meteen een positief verschil.

Voor de rest bedankt voor het leuke commentaar.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:23

Ok, dan heb ik niks gezegd Knipoog Haha!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:21

erg mooi paard vindt het er heel mooi uitzien en lekker ontspannen veel sucses

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:37

Mooi ik vind het er netjes en beheerst uit zien Knipoog veel succes verder. xx

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:48

Nou beroerd ziet het er in ieder geval niet uit hoor!

Op de foto's krijg ik wel sterk het idee dat je erg spant in je eigen schouders. Weet niet of het zo is, maar dat beeld geeft het gewoon. Het zou het complete plaatje gewoon nét iets mooier maken als je je schouders wat meer ontspant (let op je eigen ademhaling, dat je die niet te ver bovenin gaat stoppen).

Zo te zien ben je ook al lekker stukjes bezig met de oprichting. Ziet er op een aantal foto's al erg goed uit hoor. Probeer die stijgende lijn zo vol te houden.

Jammer van het bit (en neusriem)...hopelijk loop je niet tegen problemen aan als je ooit Z wordt en graag met S&T wil gaan rijden...

Verder heb je inderdaad een érg mooi gelijnd paard onder je kont. Hopelijk blijft ze nu lekker gezond!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:30

Erg mooie merrie hoor!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:17

Wat een super gave merrie is dat. Mooi front zit erop. Ga je zeker hoge ogen mee gooien op de wedstrijden. Probeer wat te ontspannen in je schouders en handen Heel veel succes met je knappe merrie.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:25

Het is een zeer knap, aansprekend paard.
Rijden ziet er vriendelijk & ongedwongen uit, wat mij betreft ben je goed bezig! Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:30

Moet de neusriem ook zo laag van de tandarts?

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:37

Wat een mooi paard, mooie houding heeft ze van zichzelf. Rijden ziet er ook goed uit. Het bit en de neusriem vielen mij ook op, maar als dit zo beter gaat zal het wel he Knipoog . Wat jou houding betreft, je benen mogen wel iets meer in de buurt van de singel blijven, niet zo ver naar achteren. En misschien wat meer ontspannen in je schouders en armen. Kan ook zo lijken door de foto's hoor, is toch altijd moeilijk te zien zo. Je hebt haar lekker aan het lopen, gaat vast heel goed in de M!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:47

Ik vind niet dat je paard echt duikt. Wat heel veel helpt is je paard veel tempowisselingen rijden en korte overgangen, zodat paard vanuit zichzelf sterker word en wat makkelijker de neus eruit gaat brengen, vind op foto's meevallen. Inderdaad blijf lekker ontspannen in schouders en handen, laat paard veel op eigen benen lopen zodat je zelf lekker ontspannen kunt zitten. Maar moet zeggen de foto's vallen mij niet tegen. Vind leuk paard om naar te kijken, kan mooi bewegen. Succes in toekomst. Neus riem zou ik persoonlijk wel wat hoger doen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:48

Wat een prachtig paard heb je onder je kont Lachen

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 10:51

Dankjullie wel voor de leuke en bruikbare commentaar. Hier heb ik echt wat aan! Haha!

Wat betreft de neusriem:
Ook dit is op advies van de tandarts. Juist omdat ik het bit lager moest hangen moest de neusriem ook lager zodat ze het bit wat meer op zouden sluiten en het wat stiller zou liggen. Ik heb dus zijn advies opgevolgd. Maar het plaatje is idd niet zoals het "hoort". Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:54

Mooi paard heb je Lachen
Maar wat heeft ze nou precies gehad? Of weten jullie dat ook niet?

Voor het te diep lopen: Probeer haar nog scherper/beter aan je been te krijgen. Dan zal ze meer van achteruit gaat lopen en vanzelf iets meer opgericht waardoor je meer met de hoofd-halshouding kunt werken. Succes ermee Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:00

Ik zou vooral wat aan de ontspanning van jezelf gaan werken, (benen, armen, schouders) Het te diep lopen: Maak veel overgangen, tempowisselingen, kleine ophoudingen! Lachen Leuk paard heb jij, hopelijk blijft het nu beter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:11

Ze ziet er goed uit zeg! Op sommige foto s vind ik Ultra echt wel wat van Blingh weghebben en Olivi natuurlijk..

Ben blij dat je weer lekker kunt rijden!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:21

Het bit zelf hangt wel op de juiste hoogte maar de bakstukken hangen los. Misschien dat je er een gaatje tussen kan prikken.
Verder herken ik mezelf erg in jou houding. Je paard loopt gelukkig wel goed al loopt ze wat diep en op de voorhand. Laat haar niet te hard lopen maar kleinere passen maken zodat ze meer op d'r achterhand komt en niet gaat stuwen. Maar dat is lastig te beoordelen van een plaatje.
Ik trek zelf ook heel snel mijn schouders op, zeker bij het aangalopperen. En je zou je hakken uitgedrukt moeten houden (horizontaal) ook als je been naar achteren ligt. Dan hou je meer spanning in je onderbeen en hij is ook langer.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 12:08

Midnight16 schreef:
De foto's zijn wat door elkaar genomen. De filmpjes krijg ik nog niet geupload dus misschien komen die nog Vork

Hier de link van 1 filmpje. Ik hoop dat hij het doet. De rest lukt me echt niet Bloos

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7715160279

@Viefdepief: Dat weten we eigelijk niet precies. Maar doordat ze die hoefzweer heeft gehad en haar hoeven achter erg zijn gesleten door over straat naar de weide te lopen zonder ijzers. Was ze heel erg gevoelig. Niet echt onregelmatig, maar gewoon niet de geweldige beweging die ze had van zichzelf. Met behulp van fysiotherapie leek het een stuk beter te gaan. Ineens kreeg ze toch een terugslag(kreupel lopen) en toen hebben we haar een paar dagen op boxrust gezet totdat ze bij de kliniek terecht kon.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:51

Ik vind dit zo'n gave merrie. Wat een blessureleed heb je achter de rug. Ik hoop dat je nuw eer lekker verder kunt trainen Lachen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:04

Wat een geweldige merrie! Mag je met recht trots op zijn Ja
Verder ga ik niet al het commentaar herhalen..Je moet wel oppassen dat je je benen niet nog verder naar achter gaat leggen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:42

Om te beginnen is het een mooie dame om te zien!
De neusriem, moeilijk. Bit is begrijpelijk. Maar de neusriem oogt gelukkig ook niet heel strak. Persoonlijk zou ik toch proberen om de neusriem iets hoger te hangen.

Verder denk ik dat er één oorzaak is van jouw houdingprobleem (wat erg meevalt!).
Ze is niet goed genoeg voor je been. En het filmpje bevestigt dat.

Ik zou veel basiswerk met haar doen, overgangen, tempowisselingen. En been = voorwaarts. Van al dat prikken had ze allang in rengalop mogen zitten!
Tip; in plaats van één keer tikken, twee keer heel snel achter elkaar een tikje geven met je spoor.