Ook Othello @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Ook Othello @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:34

Bij de een ging het super ([HAW] Kiwi des Marechaux (Selle français)@ dressuurwerk) de ander natuurlijk weer iets minder, zo vullen ze elkaar iig aan. 2 dagen geleden liep hij heerlijk, vandaag ver van eigelijk. In het begin zich opkrullen, tegendraads doen, niet op het been reageren. Nuja hij heeft een tweetal maand weinig moeten doen en deze week is het er tegenaan vliegen (ook weer niet zo extreem want gisteren had hij vrijaf), maar toch, leuk vond ie het blijkbaar niet. Al bij al, liep hij in stap behoorlijk, draf ontspannen, mss wel een beetje hangerig, maar niet overdreven. Galop deed hij echt netjes, mooi rond, mss ietsje diep maar was wel netjes beheerst.
Verder vind ik hem deze week behoorlijk gevoelig in de mond (tanden zijn nog maar nagekeken dus dat zal het wel niet zijn) hij is de voorbije twee maanden wel op een dikker mss iets zachter bitje gereden dus daar kan het wel aan liggen.

Hier de foto's. Een beetje geselecteerd, want het waren er veel en er zaten er ook veel mindere tussen. Vooral veel in stap gewerkt.

*Mooi stapje
Afbeelding

*Vond ik een mooie foto
Afbeelding

*Mooie draf, binnenteugel nageven. (mijn been mag wel naar achter, zich hier verschrikkelijk)
Afbeelding

*Weer een nette stap
Afbeelding

Plingraf, ietsje lager instellen
Afbeelding

*Van vanachteren
Afbeelding

Plingrafje op de andere hand (zn moeilijke kant)
Afbeelding

Afbeelding

*Galopje wat goed ging, ik zit bewust in verlichte zit dus val niet naar voren ofzo en ik moet op het laatst flink aansporen, zijn conditie en de mijne zijn niet meer wat het geweest is Clown Tong uitsteken
Afbeelding

Verder was hij op het laatst ook netjes door te zitten wat betekent dat hij bij momenten zn rug netjes loslaat en draagt Haha! wat een paar maand terug nog in de verste verte niet te bekennen was. Dus daar ben ik wel blij om.

Ogrop

Re: Ook Othello @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:41

Fijn dat je vooruitgang merkt, daar doe je het tenslotte voor hé! Lachen Op bepaalde foto's wordt hij wat lang, op andere is hij dan weer mooi verzameld, maar dat komt wel in orde hé, naarmate je weer wat meer gaat werken met Oth. Othello is echt een knap paard, die nog leuk kan lopen ook. Ja

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:02

Ziet er leuk uit Lachen
Alleen proberen wat rechter te zitten.
Nog veel succes! Lachen

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:04

Leuk hoor Ines.
Over je houding, 't zelfde als in je ander topic é, zou het plaatje helemaal af maken!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:08

ziet er goed uit hoor mooi paardje !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:10

Ziet er goed uit ines, lijkt mij een erg leuk paardje om te rijden Ja
In je houding lijken mij vooral je benen een beetje onstabiel?

Verder vind ik het er wel heel ontspannen uitzien Lachen en een knap paardje zeg! Bloos

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:49

@laverite: Idd mn benen zijn vaak onstabiel, maar ik heb dit vooral met othello. Soms laat hij zn rug niet helemaal los en kan dan nogal hoog opgooien. Ik heb uit mn eigen al geen perfecte houding, om het nog zacht uit te drukken, en met de rugpijn vroeger is het er alleen maar op verslecht. Wanneer ik meer rijd heb ik er bijna geen last van. Maar als het een eind geleden is zoals nu met die examens zie je het weer veel meer. Ook mn handhouding moet ik meer op letten bij hem. Verder is mn bekken nogal onstabiel waardoor ik snel naar voren kantel. En mijn bekken is op dit moment waarschijnlijk ook weer niet meer heel recht (voel ik zelfs terwijl ik rijd), want ik moet volgende week weer richting osteopaat. Verder betert het wel naarmate het uur dat ik rij vorder. vooral in het begin is het zo, dan is hij nog niet volledig ontspannen. Naar het einde toe zijn mijn benen wel lang en stil en zit ik rechtop.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:02

idd beetje letten op je houding, maar ik zie ook goede plaatjes Ja.

Othello is knap en je hebt al mooi werk geleverd Ja.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:13

Gaaf paard en ziet er leuk uit. Mijn advies:

Jouw houding:
Als ik jou was zou ik proberen mijn schouders wat meer naar achteren te houden en mijn rug recht te maken, probeer te ontspannen, maar wel op een nette manier. Verder zou ik proberen mijn handen meer te dragen en ze rechter op te houden.

Het rijden:
Ik zou ten eerste proberen een wat constanter contact te houden met zijn mond. Ook zou ik af en toe naast hem wat lager in te stellen (wat meer een boktterm is dan dat ik het daadwerkelijk zie gebeuren) , proberen hem wat hoger en opgerichtener te laten lopen. En dan veel overgangen, zodat hij wat meer van achteren er onder komt (wat hij overigens al goed doet, zo te zien vanaf de foto's) en je hem ook beter/meer kan verzamelen.

Veel succes en plezier in ieder geval, jullie zijn een leuke combi!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:15

Othelloooooo Lovers
Het ziet er goed uit ines!!! Commentaar puntjes zijn hier al gegeven dus dat moet ik niet meer doen!!! Leukerd dat is Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:27

lovelucky schreef:
Gaaf paard en ziet er leuk uit. Mijn advies:

Jouw houding:
Als ik jou was zou ik proberen mijn schouders wat meer naar achteren te houden en mijn rug recht te maken, probeer te ontspannen, maar wel op een nette manier. Verder zou ik proberen mijn handen meer te dragen en ze rechter op te houden.

Het rijden:
Ik zou ten eerste proberen een wat constanter contact te houden met zijn mond. Ook zou ik af en toe naast hem wat lager in te stellen (wat meer een boktterm is dan dat ik het daadwerkelijk zie gebeuren) , proberen hem wat hoger en opgerichtener te laten lopen. En dan veel overgangen, zodat hij wat meer van achteren er onder komt (wat hij overigens al goed doet, zo te zien vanaf de foto's) en je hem ook beter/meer kan verzamelen.

Veel succes en plezier in ieder geval, jullie zijn een leuke combi!

Ik kan hem idd wat meer gaan oprichten maar hij probeerde zich vandaag nogal op te krullen dus daarom dat ik hem wat langer rijd zeg maar. Overgangen kunnen er idd nog meer in. Bedankt voor de tips

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:32

Tsja, beetje dom van me, maar had je tekst bovenaan de foto's nog niet helemaal gelezen (doe ik wel vaker om gewoon zonder vooroordeel naar de foto's te kijken en dan achteraf lees ik het, zodat ik weet of mijn idee over het paard een beetje klopte, maar dat had ik nu nog niet gedaan Tong uitsteken )

Maarre, het is wel een super leuk dier iig! Kan je nog een hele hoop mee gaan berijken denk ik Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:35

mooi paard,hij loopt zeker niet verkeerd...zachte hand heb je,fijn om te zien!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:43

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:56

Op het filmpje kan je idd goed zien dat hij niet zo actief was. Dan is het vaak ook heel moeilijk om een constant contact te houden. Maar toch, het ziet er heel netjes en rustig uit! Ga zo door zou ik zeggen, en als hij een wat "betere" dag heeft, kan je er waarschijnlijk ook wat meer "aan rijden" en hem wat hoger in stellen (met overgangen erbij enzo)..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:24

Othello is een leukerd vind ik!
Het ziet er ontspannen uit en dit was dus de bedoeling aan je beginpost te zien.

Let op je houding en dan wordt het beeld direct een stuk mooier.
Ik zou hem ook proberen actiever te rijden op het filmpje ziet het er idd wat (te) braafjes uit.

Veel succes!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:34

Wat eeen gaaf beest, met een gave kleur, wat super netjes loopt!
Denk inderdaad aan je houding. En probeer netjes op je kont te gaan zitten Tong uitsteken

xx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:49

mooie vooruitgang heb je geboekt met hem hoor! En wanneer ga je nu jwedstrijd rijden? Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 09:13

pharagirlke schreef:
mooie vooruitgang heb je geboekt met hem hoor! En wanneer ga je nu jwedstrijd rijden? Haha!

Een grote euuumm... Ik denk niet dat ik hem nog veel op wedstrijd zal uitbrengen. Iig geen officiele wedstrijden denk ik. Hij gaat onder de eigenaresse waarschijnlijk dit voorjaar of iig het zomerseizoen de jumping in (zonde eigenlijk van mn dressuurknollie Haha! ), maar springen doe ik iig op wedstrijd niet zo graag. En de tijd ontbreekt me ook een beetje. Zolang we nog kunnen gewoon een beetje genieten. Tong uitsteken