Kiwi des Marechaux (Selle français)@ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Kiwi des Marechaux (Selle français)@ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:15

Deze week heb ik vakantie dus weer eens tijd om af en toe Kiwi te rijden. Hij wordt normaal meestal springgericht gereden, behalve bij mij dus, vandaag weer eens een dressuuruurtje. Op zich was ik heel erg tevreden, ik vind hem niet de makkelijkste om te rijden en hij kan zich nogal eens serieus vastzetten. maar al bij al viel het goed mee. Er waren veel goeie momenten waar er ontspanning kwam en op het laatste liet hij bij momenten ook zn rug netjes los, waardoor hij nog losser ging bewegen. Waar ik het meest op let bij hem is dus dat hij zich niet vastzet en lekker ruim beweegt.

Hier de foto's:
*Met los teugeltje losstappen:
Afbeelding

*Beetje loswerken in stap:
Afbeelding

*Ontspanning vanvoor
Afbeelding

*drafje
Afbeelding

*hier al wat ruimer
Afbeelding

*Hier houd ik hem teveel vast vanvoor, waardoor je ook kan zien dat hij de kans niet krijgt zn binnenvoorbeen meer naar voor te strekken. De rechterhand is ook de kant waar hij vastneemt (om dus ook op een van de mindere puntjes te wijzen)
Afbeelding

*Hier krijgt hij dan wel de ruimte, of laat hij zelf los, geen idee, maar hier komt het voorbeen wel mooi naar voor. Ook mooi de achterhand erbij.
Afbeelding

*In galop was hij heel actief, dus het was wat intomen (mijn houding is hier wel totaal ineengezakt)
Afbeelding

*en als laatste drafje doorzitten, wel hij netjes onderkomt en loslaat vanvoor. Op het laatst had ik ook echt het gevoel dat hij ontspannen liep. Was ik heeeel tevreden over.
Afbeelding

Commentaar mag, mits onderbouwend. Punten ivm met houding weet ik. Op sommige momenten niet te veel mee gaan naar voor (met mn bovenlichaam dan), onderbeen mag ietsje stiller gehouden worden,...
Ik rijd hem dan ook niet vaak dus vind dit al meer als goed. Zeker voor een paard wat nooit echt op die manier getraind word.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 07-02-08 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ChOtte__x

Re: Kiwi des Marechaux (Selle français)@ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:20

Vind dat de foto's een heel leuk beeld geven en de puntjes van je houding zeg je zelf al maar het ziet er echt leuk uit vind ik Lachen!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:23

Leuk paard, rijden ziet er netjes uit en ik vind het een ontspannen en vriendelijk beeld geven Lachen Je moet inderdaad wel iets op je houding letten, vooral dat je niet voor over valt en je mag je handen ook wel iets meer dragen..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:24

Super hoor Ines, de manier waarop je Kiwi rijd! Lachen Serrieus, het geeft echt een fijn beeld. En blijkbaar weet je zelf ook dondersgoed op wat je moet letten en waar je naar toe wilt met Kiwi. De foto's geven zeker een fijn beeld, vooral 7 en de laatste! Lekker zo door gaan OK dan!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:28

leik n selle francais, heb er ook 1 (75 % selle f), in de Z2 dressuur welteverstaan! wat is zijn verdere bloedlijn?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:32

Met een terugwerkende binnenhand blokkeer je het binnenachterbeen niet het voorbeen.
Verder is je hand ook tijdens het strekken van het voorbeen duidelijk terug en wordt niet erg rechtop gezet waardoor je niet fijngevoelig kunt inwerken, jammer.
Je houding heeft minder van doen met het feit dat je dit paard niet zo vaak rijd, of het moet zijn omdat je uberhaupt niet vaak rijd ofzo.
In ieder geval lang dat been, hak uitdrukken, rug recht en niet hol, zit op de zitbeenknobbels, kijk naar voren, handen rechtop. De tenen wijzen naar voren en met minder spoor kom je ook een heel eind.
Het ziet er echt niet slecht uit maar kan natuurlijk beter.
Leuk paard ook en een goede voorwaartse gesprongen galop een must voor een goed springpaard.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:38

Kafue schreef:
Met een terugwerkende binnenhand blokkeer je het binnenachterbeen niet het voorbeen.
Verder is je hand ook tijdens het strekken van het voorbeen duidelijk terug en wordt niet erg rechtop gezet waardoor je niet fijngevoelig kunt inwerken, jammer.
Je houding heeft minder van doen met het feit dat je dit paard niet zo vaak rijd, of het moet zijn omdat je uberhaupt niet vaak rijd ofzo.
In ieder geval lang dat been, hak uitdrukken, rug recht en niet hol, zit op de zitbeenknobbels, kijk naar voren, handen rechtop. De tenen wijzen naar voren en met minder spoor kom je ook een heel eind.
Het ziet er echt niet slecht uit maar kan natuurlijk beter.
Leuk paard ook en een goede voorwaartse gesprongen galop een must voor een goed springpaard.

Blijkbaar ben ik een foto vergeten dus dat commentaar bij die ene van de binnenhand klopt niet. Is trouwens ook niet te zien op de foto.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:39

is aangepast.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:49

Ik zie jouw binnenhand bij een aantal fotos wel heel erg dicht bij je bovenbeen liggen. Die hand blokkeert hoe je het ook draait wendt of keert de binnenhand moet juist toestaan terugwerkende binnenhanden blokkeren altijd maar dat is in eerste instantie altijd het achterbeen omdat daar de motor zit je rijd van achter naar voren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:56

Idd maar op die hand is het ook de binnenkant die hij vasthoudt en daar heb ik soms nog wat moeite mee om hem te laten lossen. Het lukt al aardig, maar ik houd hem ook niet constant vast, ik neem en geef tot hij zelf lost. Dus ik los mijn binnenhand ook constant. Als ik hem constant op die manier moest houden loopt hij met zn hoofd naar buiten en omhoog dus dat doe ik iig zeker niet. Foto's zijn natuurlijk altijd momentopnames. Toch bedankt voor je commentaar

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:58

Teugels een stuk korter maakt het makkelijker omje hand voor je te houden en daardoor je arm meer ontspannen te houden.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:00

Leuke foto's Ines.
volgens mij mag je een gaatje langer zitten? Je lijkt nogal achteraan in je zadel te zitten, ofwel zou je eens moeten proberen om je benen langer te maken.
Verder vind ik je houding niet zo meewerkend, maar daarover is al genoeg commentaar Lachen
Fijn dat je het paardje af en toe dressuurmatig rijd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:04

@feliciaa : bedankt; idd handen dragen maar daar probeer ik dan ook op te letten.
@soet: bedankt! De laatste vind ik ook mooi
@ChOtte__x : bedankt!
@amanda2 : Zn bloedlijn (even moeten spieken) v:BAXTE DE QUETTEHOU*HN vm: Atilla III
@kafue: Hij heeft idd een mooie gesprongen galop. Daarnaast ik heb de laatste maanden veel minder gereden, praktisch niet eigelijk ivm examenperiode. Daarnaast heb ik deze week (spierspanning, weer plots meer rijden enzo) weer last van mn heup/rug dus dat heeft er wel mee te maken. Maar ik vind dat mn been op de meeste foto's wel meevalt. rug mag soms iets rechter en schouders achteruit. Iig volgende week een afspraak met de osteopaat voor mn rug.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:08

Ziet er leuk uit hoor ines Ja
je handen was ook het eerste wat me opviel maar daarond is er al genoeg gezegd Lachen

het lijkt me geen simpel paardje, fijn dat je hem in ieder geval zo aan het lopen kreeg! Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:43

Idd en vooral op foto 6/7. Maar ik heb deze er dan ook bewust tussengestopt, omdat ik weet dat ze daar verkeerd zijn. Op dat moment was hij zich nogal sterk aan het maken en zoals ik al eerder heb uitgelegd komt dit vooral doordat hij zich nogal fel vastzet op de binnenhand. Mijn teugels zijn bewust wat langer zodat hij wat langer in de hals kan komen en naar beneden kan gaan. Daarmee houd ik mn handen idd wat te dicht bij me. Ik heb nog foto's waar ik ze korter heb en waar ze wel netjes gedragen worden. Op de andere foto's vind ik het trouwens heel goed meevallen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:46

het ziet er geen makelijk paard uit Kiwi, maar er valt zekers iets van de maken Ja.
Idd de puntjes die je aanheeft dus hoef ik het niet meer te herhalen Haha!.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:54

Het weer zat echt mee vandaag, gelukkig! Vork
Kiwi, de lieve reus.. Lovers
Het was een leuke namiddag!
Commentaar laat ik aan anderen over... Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:55

Idd prachtig weer. Mag altijd zo zijn.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:18

AAAhhh de kiwi!! De laatste foto vind ik een zeer fijn beeld geven!!
Ennneuh binnekort een keertje springfoto's?? Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:21

euuumm haha. Geen idee, wie weet.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:22

Jaaa Inès, binnenkort een keer springfoto's? Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:23

@yulan: Langer maken van mn beugels maakt daarmee mn benen niet langer zeg maar. Ik ben gewoon niet groot en Kiwi wel. Ik weet het geen zicht, maar als ik langer zit, dan kan ik nog minder aan mn beugels en zweven mn voetn in mn beugels.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:24

Bosprez schreef:
Jaaa Inès, binnenkort een keer springfoto's? Haha!

haha vorige keer heb ik mn hand verstuikt omdat hij ertegen sprong, dus dat belooft! Maar mss wel. Anders mag je terug komen fotografen

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:35

Dan doe ik dat weer met jou camera! Haha, de mijne is goed om te filmen maar daar stopt het zo ongeveer... Tong uitsteken

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:29

Rijd je soms zonder beugels? Hoe zit je dan in het zadel? Want net zoals Yulan zei dacht ik ook, die beugels moeten langer...

Het ziet er idd geen gemakkelijk uit. Maar je rijdt hem ook niet zo vaak dus is het een beetje moeilijk om aan alles te werken.

Leuke naam heeft hij trouwens Haha!