Was vandaag dus naar mn verzorgpaardje en in de bak lag een oranje zeil wat voor de nieuwe shows gebruikt gaat worden .
Natuurlijk nieuw en best eng ...
Dus ik eerst al met een halster er langs lopen om te laten zien van he dit is niet eng , maar toen ging stan dus al stilstaan , snuiven en zelfs steigeren ( en dat voor een opa van 24
)Echt langs wou hij nog steeds niet , ik liep gewoon voltes en maakte ze steeds groter zodat hij er steeds dichter langs zou komen en zou zien dat het niet eng is maar hij bleef gewoon steeds stilstaan en kreeg hem met geen mogelijkheid meer verder.
al met al was hij wat rustiger en ging het even met zadel proberen , begon het ge-etter weer opnieuw , stilstaan niet verder willen , bokken en steigeren.
Normaal is er altijd wel een instructrice bij die me helpt dan zal het me vast wel lukken met wat tips , maar als ik alleen ben weet ik niet zo goed hoe ik dit moet oplossen , al snel wil je boos worden maargoed ik weet dat dat niet gaat werken is voor hem natuurlijk ook nieuw en eng .
Maar hij ging op een gegeven moment gewoon aanstellerig doen en een loopje met me nemen.
Wat zijn jullie tips om hem er langs te krijgen zodat hij niet gaat staken , steigeren , bokken maar hoe ik hem er gewoon rustig langs krijg.
nog eerst een tijdje aan het halster of gewoon zadel erop en weer proberen ?
Dinsdag is de eerstkomende keer dat ik weer les krijg , maar dan rijden we met meer in de bak en is hij toch vaak al anders , als hij alleen is is het sowieso vaker etteren , ik wil nu dus een beetje weten hoe ik hem ook goed onder controle houdt als ik alleen ben wat ook vaak gebeurt rij niet altijd met de rest mee maar ook vaak alleen.
en natuurlijk hou ik hem het beste kan leren dat een oranje zeil niet eng is
alvast bedankt voor de antwoorden !
Groetjes Joyce