pony schopt naar alles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

pony schopt naar alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:46

Ik heb nu dus echt een groot probleem, ik heb een verzorgpony en die verzorg ik nu dus echt al bijna 3/4 jaar.
Ik vind het echt hartstikke geweldig daar en heb het naar mijn zin.
zoals altijd in de winter staats ze overdag buiten en 's nachts binnen,dit deed de eigenaar altijd.
Maar deze winter ging het iets anders.
De eigenaar zou de pony 's morgens in het land zetten hij deed het draad open(die vlak langs de grond gaat voor de honden), en ineens gebeurt er wat de pony schopt rakelins langs hem heen en rent het weiland in. Nu had ze dus een stuk draad om haar been en later om haar staart, toen heeft de eigenaar hem er met een stuk touw eruit kunnen trekken.
Nu is ze al vaker boos op de eigenaar geweest maar als ik dan kwam dan kon ik haar altijd uit het weiland halen en hij niet.
Nu is het probleem hij mag het weiland niet eens in, ze komt alleen bij je als je haar komt voeren.
Toen ik daar de eerste dag kwam nadat ze dat had gedaan, kwam ze gewoon bij me zelfs in de hoek waar het gebeurt was.
Ik heb in het weiland gestaan en een stukje met haar los in het weiland gelopen, toen gleed ik uit want het was aardig glad en toen schopte ze gelijk achteruit. Is dat nou logisch of niet, dat ze dat doet volgens mij doet ze dat meer uit instinct.
nou mag ik haar dus niet meer uit het weiland halen, dat is al bijna 2 maand zo,maar tot de zomer laten staan kan niet want dan wordt ze alleen maar wilder. Ze moet ook weer een keer naar een ander stuk land ,dat zal ik dan ook moeten doen maar als ik dat niet mag van de eigenaars wordt het niks. En hun willen ook graag dat het weer goed komt.Nou hebben we dus al een paar keer erover gepraat om haar weg te doen,maar het meisje waarvoor ze de pony kochten wil het niet. En als ze weggaat gaat ze naar de (slacht) omdat ze andere mensen er geen pijn mee willen doen, omdat het niet vertrouwd is.
Nou weet ik echt niet waarom die pony dat zo deed, ik weet niet of de eigenaar op dat moment misschien iets verkeerds deed of is ze gewoon geschrokken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ik wil haar niet kwijt maar ik ben haar verzorgster maar en heb er dus weinig over te zeggen,maar ik wil zo graag dat het weer goed komt.Ook voor dat meisje want die mist na 5 jaar haar vorige pony nog steeds, dus als deze nu ook zo weggaat dan is het hellemaal mis.

Sorry voor het lange verhaal,durfde het hier eerst nooi neer te zetten maar doe het nu toch maar. Ik hoop dat jullie weten wat ik nu het beste kan doen.

Gr, mememe

karinsd

Re: pony schopt naar alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:20

hoi,

Ik denk dat de pony geschrokken is en het niet expres heeft gedaan en nu dus bang geworden
is, maar misschien proberen met veel rust weer het vertrouwen te winnen
en dan hopen dat het beter word.
maar ik denk niet dat het expres van de pony was.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:27

karinsd schreef:
hoi,

Ik denk dat de pony geschrokken is en het niet expres heeft gedaan en nu dus bang geworden
is, maar misschien proberen met veel rust weer het vertrouwen te winnen
en dan hopen dat het beter word.
maar ik denk niet dat het expres van de pony was.

Dankjewel voor je antwoord, ik weet ook niet precies waarom ze dat deed.
Misschien is ze nu wel kwaad op die eigenaar want die mag niet meer in het land komen bij haar niet, en ze moet toch wel steeds een stukje land erbij hebben. We proberen gewoon rustig aan weer aaien en wandelen enzovoort.
En dan hopen dat het over gaat en dat we in de zomer eventueel weer kunnen rijden.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:34

Ik hoop het ook voor je
en veel succes ermee
ik denk echt dat het met rust een stuk beter zal gaan
en rustig weer opbouwen het kan ook zijn dat ze de eigenaar
nu linkt aan pijn omdat ze toen vast zat in het draad.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:42

ik snap je verhaal niet helemaal, even een paar vraagjes over je tekst:

mememe schreef:
De eigenaar zou de pony 's morgens in het land zetten hij deed het draad open(die vlak langs de grond gaat voor de honden), en ineens gebeurt er wat de pony schopt rakelins langs hem heen en rent het weiland in. Nu had ze dus een stuk draad om haar been en later om haar staart, toen heeft de eigenaar hem er met een stuk touw eruit kunnen trekken.

had ze zich verwond?
wat heeft de eigenaar er met een stuk touw uit kunnen trekken, het draad? of bedoel je dat hij de pony heeft gepakt met een stuk touw?

Nu is ze al vaker boos op de eigenaar geweest maar als ik dan kwam dan kon ik haar altijd uit het weiland halen en hij niet.

wat doet de pony dan, laat hij zich niet vangen, of komt hij dreigen?

Nu is het probleem hij mag het weiland niet eens in,

hoe uit zich dat, dat hij het land niet in mag van de pony?

ze komt alleen bij je als je haar komt voeren.
Toen ik daar de eerste dag kwam nadat ze dat had gedaan, kwam ze gewoon bij me zelfs in de hoek waar het gebeurt was.
Ik heb in het weiland gestaan en een stukje met haar los in het weiland gelopen, toen gleed ik uit want het was aardig glad en toen schopte ze gelijk achteruit. Is dat nou logisch of niet, dat ze dat doet volgens mij doet ze dat meer uit instinct.

was het een bok, van schrik, of gericht trappen?

nou mag ik haar dus niet meer uit het weiland halen, dat is al bijna 2 maand zo,maar tot de zomer laten staan kan niet want dan wordt ze alleen maar wilder.

staat de pony nu dag en nacht buiten dan?

Ze moet ook weer een keer naar een ander stuk land ,dat zal ik dan ook moeten doen maar als ik dat niet mag van de eigenaars wordt het niks. En hun willen ook graag dat het weer goed komt.Nou hebben we dus al een paar keer erover gepraat om haar weg te doen,maar het meisje waarvoor ze de pony kochten wil het niet. En als ze weggaat gaat ze naar de (slacht) omdat ze andere mensen er geen pijn mee willen doen, omdat het niet vertrouwd is.

is het echt zo erg met de pony? of is het angst van de mensen die nu bij haar betrokken zijn?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:15

had ze zich verwond?
wat heeft de eigenaar er met een stuk touw uit kunnen trekken, het draad? of bedoel je dat hij de pony heeft gepakt met een stuk touw?

Ze heeft zich niet verwond. Ze had een draad in haar staart hangen en toen ze eindelijk stil stond heeft hij het met een touw eruit moeten trekken.

wat doet de pony dan, laat hij zich niet vangen, of komt hij dreigen?[B]

Ze laat zich niet vangen en als hij dan naar hij toe loopt, dan loopt ze weg .

[B]hoe uit zich dat, dat hij het land niet in mag van de pony?

Als hij niet achter het draad is dan komt ze op hem af oren in de nek enzo.

was het een bok, van schrik, of gericht trappen?

Dat weet ik dus niet, ik denk een beetje van schrik en het was meer een trap waarschijnlijk. Maar het had wel fout af kunnen lopen.

staat de pony nu dag en nacht buiten dan?

Ja, hij wil hem niet meer op stal hebben, nou heeft ze wel een dikke wintervacht dus daar maak ik me geen zorgen om en anders kan ze altijd het dek nog opkrijgen[/B]

is het echt zo erg met de pony? of is het angst van de mensen die nu bij haar betrokken zijn?

Ik vind het eerlijk gezegd soms meevallen en soms niet, en de mensen zijn niet echte paardenmensen dus ja die zijn best wel bang dat hetzelfde met mij gebeurd.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:16

Ik denk echt dat ze het van schrik deed
en nu een beetje het vertrouwen is kwijt geraakt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:36

karinsd schreef:
Ik denk echt dat ze het van schrik deed
en nu een beetje het vertrouwen is kwijt geraakt

ik ook.
Wanneer je iemand laat komen die goed de signalen kan begrijpen en daarop in kan spelen, kan het snel verbeteren. Beetje jammer dat er door weinig kennis de pony zó als gevaarlijk wordt bestempeld.